X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מטופלים שעוברים ניתוחים בריאטריים לקיצור הקיבה, יורדים במשקלם באופן מסחרר, אך נותרים בדרך-כלל עם כמויות גדולות של עודפי עור שאינן מחמיאות למראה החדש ניתוחים פלסטיים להסרת עודפי העור נעשים לאחר שהמשקל התייצב ומאפשרים גם לעצב ולחטב את הגוף
▪  ▪  ▪
היופי שאחרי דיאטות [צילום: AP]

ניתוחים בריאטריים לקיצור קיבה, הפכו בעשור האחרון לטרנד פופולרי ופתרון נוח לסובלים מעודף משקל קיצוני הגובל בסכנה בריאותית. ניתוחים אלה הנעשים על-ידי כירורגים, מקטינים באופן משמעותי את נפח הקיבה וגורמים לירידה מהירה במשקל, של כ-70-30 ק"ג בממוצע.
התוצאות גורמות בדרך-כלל שביעות רצון רבה למנותחים, אולם עשרות הקילוגרמים שנשרו מהם, מותירים אותם עם עודפי עור ניכרים אשר יוצרים מראה "תלוי" של העור בעיקר באזורים כמו הפנים והצוואר, החזה, הבטן והירכיים. עודפים אלה אינם אסתטיים, לא מאפשרים למנותחים להלך בבגדים צמודים או קצרים, ומפריעים להם בדרך-כלל גם לתחושה הפיזית.

מדוע נוצרים עודפי העור?

עודפים אלה נגרמים בשל חוסר יכולתו של הגוף "להתכווץ" למימדיו הקודמים. ההשמנה המאסיבית יצרה מתיחה של כמויות עור גדולות לאורך השנים ועור זה אינו אלסטי דיו על-מנת שיוכל לשוב למצבו הקודם, בעיקר לאחר ירידה מאסיבית ומהירה כל-כך. מאידך, גם בדיאטה מתונה במשקלים כאלה, יש סיכוי שהעור לא ישוב למצבו הקודם.
לאחר שהמנותחים ממצים תקופה האורכת בדרך-כלל כשנה, במהלכה הם מייצבים את משקלם החדש והרצוי, מרביתם מגיעים לכירורג הפלסטי על-מנת לעבור ניתוח אשר יסיר את עודפי העור הצנוחים. כל אזור בגוף הוא פוטנציאל לצניחה, תלוי במבנה גופו של המנותח ובכמות הקילוגרמים שנשרו ממנו.

כיצד מתבצע הניתוח?

לאחר תשאול המנותח ובדיקת מצבו הגופני, מחליטים הרופא והמנותח על האזורים שינותחו ראשונים, בהתאם לאזורים שמפריעים לו מבחינה תדמיתית או פיזית. בניתוח מעין זה, לא נהוג לנתח יותר מאשר אזור-שניים, מכיוון שכל אזור מצריך טיפול של כמה שעות, מה שהופך את הניתוחים הללו לארוכים במיוחד.
כמו-כן, עדיף לאפשר למנותח להתאושש, לבדוק את מצב העור וההחלמה ולהמשיך ליעד הבא. בדרך-כלל, בוחר המנתח אזור "גדול" שממנו יש להסיר עודפים רבים, ומשלב עוד אזור "קטן", למשל - חזה וזרועות, בטן וזרועות וכדומה.
לפני הניתוח, אשר נערך כמו כל ניתוח פלסטי אחר בהרדמה מלאה, משורטטים האזורים אשר מועדים להסרה. הדבר נעשה בעמידה על-מנת לקבל מצב אמיתי ככל האפשר בעזרת כוח הכבידה, של כמויות העור. במהלך הניתוח, מסלק הרופא עודפי שומן שעוד נותרו, מחזק את הרקמות העמוקות שצנחו עם העור ואת השרירים שחלקם הפכו רפויים. כשמדובר בעודפי עור ללא הוצאה מאסיבית של שומן או רקמות, אפשר להתרכז בניתוח גדול ומרכב יותר.

האזורים המנותחים

אחד הניתוחים השכיחים לאחר ניתוחים בריאטריים הוא ניתוח לשיפור מצב החזה והשדיים, אותו עוברים נשים וגברים כאחד. במהלך ירידה מאסיבית במשקל, החזה נוטה להתרוקן, צונח כלפי מטה, ויוצר חוסר נוחות בחזה ומראה לא אסתטי. בקרב גברים, החזה יוקטן ואילו בקרב הנשים החזה יתמלא והפטמה תקובע מחדש. הצלקות יהיו בצורת עוגן, בדומה לניתוחי הרמה והקטנה.
אזור הבטן הוא אזור אופייני נוסף אשר מבטא רפיון קיצוני ועודפי עור ניכרים הצונחים מעבר לבטן ויוצרים אי-נוחות בלבישת בגדים. גם הזרועות מידלדלות ויוצרות עודפים וכמו-כן, ניתן לראות עודפי עור גדולים באזור הירכיים - בעיקר באזור הירך הפנימית. בניתוחים להסרת עור עודף מהבטן - לעומת מתיחת בטן קלאסית, הצלקת באזור הבטן התחתונה תהייה קווית, תמשך עד לצידי הגב וכן תהיה צלקת אנכית גם במרכז הבטן. באזורי הזרועות והירכיים התפרים ייעשו בחלק הפנימי על-מנת למזער את הבולטות שלהן. עור רפוי באזור הפנים והצוואר, מצריך ניתוח רגיל להרמת פנים וצוואר.

מה חשוב לזכור?

ניתוח להסרת עודפי עור לאחר ירידה מאסיבית במשקל הוא ניתוח בכמה שלבים, ויש להתאזר בסבלנות עד שמגיעים לתוצאה הסופית, לאחר מספר חודשים.
בשל רגישות העניין והחשיבות בביצוע ניתוח מדויק, כדי להעניק לגוף שוב פרופורציות נכונות, חשוב לבחור מנתח המומחה לתחום, מוכר ומומלץ, המשתייך לארגון מוכר.
חשוב ליישר קו עם הציפיות, קרי: להבין שאחרי ניתוח מעין זה יישארו צלקות, ומאידך - החזרה למשקל תקין ומראה נורמלי, גם במחיר הצלקות היא נעימה.
חשוב להיכנס לניתוח במצב נפשי מאוזן, ובידיעה ברורה מהם השלבים הנדרשים מהתהליך.
הגילאים המומלצים: מגילאי 20 ומעלה. מומלץ להקדים ולעשות את הניתוח בגילאים צעירים שאז העור עדיין במצב אלסטי יחסית וההחלמה תהיה קלה וטובה יותר.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, רשת מרפאות כללית אסתטיקה
תאריך:  18/06/2013   |   עודכן:  18/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניתוחים פלסטיים לאחר קיצור קיבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אולמו של אדי לכנר, בו נדונות תביעות קטנות, הופך לזירת התגוששות מילולית בין הצדדים. לכנר אינו מגיב, וכאשר הוא מנסה סוף-סוף להשליט סדר - הצדדים מתעלמים ממנו. התוצאה הישירה היא, שהם לא מוכנים להתפשר
איתמר לוין
הרשימה כוללת שישה אוליגרכים מבריה"מ לשעבר    הוועידה קיבלה תרומות גם ממרק ריץ', שהיה עבריין נמלט במשך 18 שנה, ומקרן הלמסלי הנושאת את שמה של "מלכת הרוע"    בין הישראלים שתרמו: אלפרד אקירוב, סמי סגול, מיכאל פדרמן ורעיה שטראוס
יאיר דקל
ספרו של שטפן היים, "דוח המלך דוד" בהוצאת כתר, איננו ספר היסטוריה. הוא מתחזה לכזה, כדי לכתוב על תככים של פוליטיקאים. מה שהסופר מייחס לדוד המלך, אפשר לייחס בקלות לראשי מפלגות בכנסת. כיום, קוראים לזה "פוליטיקה חדשה"    סופר מצוין, שכתב ספר מעולה
עליס בליטנטל
הרטרוספקטיבה של George Bellows גדול הציירים האמריקנים ברבע הראשון של המאה ה-20, מוצגת לראשונה מזה אי פעם בלונדון, ולראשונה מזה 30 שנה בכלל
אלעזר לוין
הצעתו לקצר את משך הדיון בתוכניות בנייה לˉ12-8 חודש מיותרת וחסרת משמעות    החוק הקיים קובע שיש לאשר תוכניות בתוך כ-8 חודשים    הבעיה איננה החוק, אלא הצפצוף ארוך-השנים על לוח הזמנים הקבוע בחוק - ובזה סער לא נוגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il