X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביקורת על פרויקט "נקודת מגע" במוזיאון ישראל, על ההצגה "מלון בינתיים" בבית צבי, ועל הסרט "עונת הציד" בכיכובם של רוברט דה נירו וג'ון טרבולטה הענקים
▪  ▪  ▪
ההצגה "מלון בינתיים" [צילום: יוסי צבקר]

ירושלים בירת ישראל כבר מזמן חדלה להיות עלייה לרגל רק לשם ביקור בכותל המערבי. השבוע הזדמנתי לעיר, שפנים רבות לה בתחומי התרבות והאמנות. פעם אחת לרגל פרויקט משותף לעונת התרבות בירושלים ולמוזיאון ישראל, בשם: "נקודת מגע". ופעם נוספת לרגל סיום שנת הלימודים ותערוכת בוגרים בבצלאל.
בנקודת מגע, יוצרים מתחומים שונים בתחומי האמנות, נפגשו עם העבודות המוצגות במוזיאון ישראל והגיבו עליהן, בהקשרים אישיים ורלוונטיים, בנוכחות קהל רב. המוזיאון נפתח לקהל משעות הערב ועד שעות הלילה המאוחרות, כשכולו מואר ושמח. הכוונה הייתה להנגיש קהל אחר, שאינו מבקר בדרך כלל בהיכל-שן זה, ולגרום לו להיות מעורב. להפוך את חווית הצפייה וההתבוננות לחווית שותפות. זאת השנה הרביעית שבה מתקיים האירוע. הוא מזמין את המבקרים ליצור מקום מפגש אנושי, פתוח לפרשנויות שונות ולמשמעויות שונות, הן בתוך המוזיאון ואף מחוצה לו, בגן הפסלים המואר והנפלא, מול נוף ירושלמי קסום.
ביקרתי בכמה נקודות מגע מיוחדות שצדו עיניי. סטנגה במוזיאון, התקיימה בין הכיפה הלבנה לקיר השחור, היכן שבני אור פגשו בבני חושך. שם נערך וריאנט עתיק ושכונתי של הכדורגל - משחק הסטנגה. שחקני הפועל קטמון ירושלים ואיתם אוהדיהם בחולצות אדומות ודגלים, צורחים בכל הכוח 'יאללה קטמון'.
מעגל אחר תפס אותי בגן האמנות, המגזין: "הבה להבא", במופע שירה בה בועט דור המשוררים הצעיר בכל המזדמן על דרכו. קראו משיריהם הפרובוקטיביים: עודד כרמלי, אמיר מנשהוף, נוית בראל, ג'רמי פוגל, רעואל שועלי ואחרים.
לביקור פסגה בנקודת מגע, מגיע אוטו אוכל של עונת התרבות ומסעדת מחניודה. אמן המיצג הדס עפרת, הזמין כל מי שהצהיר על עצמו אמן ליצור איתו ועם אסף גרניט לאפה אמנותית מעוטרת בשיכרון צבעים. ההשתתפות הותנתה בחתימה על הצהרה וענידת זמזם אלקטרוני עם הכיתוב: "אני האמן" על דש הבגד במשך כל הלילה.
חוויה ויזואלית נוספת הייתה במפגש מסקרן בין שתי יוצרות ביער אחד. בתוך המוזיאון מציגה האמנית יהודית סספורטס תערוכה מרשימה בשם: "שבעה חורפים". עבודת וידאו גדולה מוקרנת ובה מצולמת ביצה מיוערת, הנקראת בשם: "עובדי האור". הכוריאוגרפית והרקדנית מאיה ברינר התמקמה בחלל והפגישה את עבודתה "יער" עם עבודתה של סספורטס.
אמנים חשובים אחרים שהשתתפו בפרויקט הם: מיכה אולמן בעבודתו "מקום" ואפרת נתן בעבודתה "דגל". שתי העבודות, וידאו וסטילס, לא הוצגו מעולם לפני קהל, אלא תועדו לעיני המצלמה בלבד. השאלה הייתה: מה מלמד הזמן על אותן עבודות.

"מלון בינתיים" בבית צבי

באולם אלי ליאון התקיימה הצגה מעניינת, לראשונה בישראל, בשם "מלון בינתיים". שחקני שנה ג' בחרו להתמודד בכישרון ובחן רב עם חומר דרמטי רב-מתח, הנוגע בריאליה ובפנטסיה כאחד, ובו זמנית. את המחזה השנון, הפילוסופי, העוסק בחיי בני-אדם על מורכבותם הנפשית והפיזית, כתב אריק עמנואל שמיט. המקום בו מתרחשת העלילה הוא מעין בית מלון, ספק בית אחלמה למשוגעים, בו נמצאת מעלית הזמן, שחורצת גורלו של אדם לחיים או למוות. המעלית אינה נפתחת בלחיצת כפתור, והמקום הוא מקום סגור, קלסטרופוביה. מחכים בו אורחים, עד אם ייקראו למעלה או למטה, הם מחכים במתח רב לגורלם, ולפני הקריאה הם מספרים מי הם היו, או מה עברו במשך חייהם. יש ביניהם צעירים ומבוגרים, ויש ביכולתם הזדמנות לפרק את מטען חייהם, או לתקן את מה שלא הספיקו עד עתה.

"עונת הציד" בקולנוע
תסריט: אוון דוהרטי, הפקה: ג'ון תומפסון, צילום: פיטר מנזיס ג'וניור
▪  ▪  ▪

"עונת הציד" זה שם הסרט על-רקע נופי טבע מדהימים, הרים, מפלי מים, יערות ואיילים. מככבים בו שני שחקנים בכירים ונהדרים. האחד הוא רוברט דה נירו, המשחק את קולונל בנג'מין פורד. והאחר הוא ג'ון טרבולטה המשחק את קובץ', לוחם סרבי מיחידת עקרבים העילית, שלחמה במלחמה עקובת דמים נגד הבוסנים.
האחד, קולונל פורד, מנסה לשכוח את זוועות המלחמה, בכך שהוא מתנתק מעברו, ממשפחתו, והולך למצוא מנוחה לנפשו בבדידות בחיק הטבע, מתעסק בצילום וחי לו בגפו. האחר, הסרבי, מנסה להחיות את מוראות המלחמה בכך שהוא מחפש את האיש שירה בגבו, וגרם לו סבל ועינויים רבים. הוא מחפש נקמה ובידוי, על-ידי התעללות פיזית קשה באיש שהרס את חייו. למרות מראות הזוועה והסבל שיוצרת כל מלחמה, הסרט בהחלט ראוי לצפייה ולו רק בזכות משחקם המשכנע של שני ענקי קולנוע אלה, המצליחים ליצור דמויות דיכוטומיות, חרף ולמרות החיבור הזוועתי ביניהם. מלחמת סרביה-בוסניה, בהתערבות ארצות הברית לטובת הבוסנים.

תאריך:  04/08/2013   |   עודכן:  04/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
תערוכת הרטרוספקטיבה של יהודית סספורטס במוזיאון ישראל בירושלים, מעניקה למוזיאון ניחוח בינלאומי ומעמד מחוזק כזה, הן בגלל איכות עבודותיה, והן בגלל הגודל והעוצמה שהן משדרות
סופיה רון-מוריה
בכל מקרה, הקפאה ביו"ש לא הייתה מוכרזת. בכל מקרה, מחבלי טרום-אוסלו היו משתחררים. אם הייתה עסקה בעניין בין נתניהו ובנט, כל צד שילם על סחורה שהיה מקבל חינם. ובכל זאת, ההחלטה על שחרור המחבלים קלעה את נתניהו לבדידות במפלגתו
איתמר לוין
התייחסותם של בתי המשפט להלכת שמש מדגימה את הבעייתיות שבצורך למלא אחרי פסיקת בית המשפט העליון מחד-גיסא, והצורך לבחון מדי פעם את אותה פסיקה מאידך-גיסא. הנה הצעה לדרך שתוכל לענות על שני הצרכים
נועה בן-חיים
דיאטות צמחוניות וטבעוניות בנויות היטב מתאימות לכל שלבי החיים, כולל הריון והנקה    נמצא קשר בין דיאטות צמחוניות לרמת כולסטרול נמוכה יותר בדם, סיכון נמוך יותר למחלות לב, לחץ דם נמוך יותר, וסיכון מופחת ליתר לחץ דם ולסוכרת
יואב יצחק
סגן מנהל כלא חרמון, סגן גונדר חאפז נוג'ידאת, ממשיך בתפקידו למרות שנעצר על-ידי המשטרה ושוחרר בבית המשפט בתנאים מגבילים בחשד שפצע קשה גבר ממשפחה יריבה    במסגרת תפקידו בכלא חרמון הוא האיש שמגביל חופשות לאסירים שהורשעו באלימות במשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il