X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שלטון חוק-הכסף של קריסטינה קירשנר בדומה לביבר, גם לגבי נשיאת ארגנטינה קריסטינה פרננדס קירשנר עולות מדי יום שאלות נוקבות בארגנטינה ובעולם בקשר לתפקודה כנשיאה וכישוריה הפוליטיים, כמו גם ביחס לשיווי משקלה הנפשי ובריאותה הרופפת המחייבים אותה להעדר לעתים קרובות מדיונים במוקדי קבלת החלטות חשובות
▪  ▪  ▪
הקטור טימרמן [צילום: AP]
מבצעי הרצח
דווקא שר החוץ היהודי של ארגנטינה מונע בכל דרך את מיצוי הדין עם מבצעי הרצח בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס.

פרופ' ג'רי הר מאוניברסיטת פלורידה, מומחה ליחסים בינלאומיים, אמר באחת מהרצאותיו האחרונות כי לו הייתה ארגנטינה זמרת פופ מפורסמת, ניתן היה להשוות בקלות את מצבה עם מצבו של ג'סטין ביבר. בכל פעם שנתפס הזמר כשהוא נוהג בגילופין במהירות מטורפת בכבישיה של מיאמי, הוא נוהג לשאול בתמימות מעושה את שוטרי התנועה מדוע הוא בעצם נתפס ונעצר, שכן הוא נוהג בסך-הכל בלמבורגיני הצהובה שלו לפי כל כללי התנועה.
בדומה לביבר, גם לגבי נשיאת ארגנטינה קריסטינה פרננדס קירשנר עולות מדי יום שאלות נוקבות בארגנטינה ובעולם בקשר לתפקודה כנשיאה וכישוריה הפוליטיים, כמו גם ביחס לשיווי משקלה הנפשי ובריאותה הרופפת המחייבים אותה להעדר לעתים קרובות מדיונים במוקדי קבלת החלטות חשובות. לאחרונה פנתה קירשנר לעמה בנאום נרגש ששודר בכל רשתות הרדיו והטלוויזיה בארצה כדי להציג את גרסתה, ובעיקר כדי להבהיר את חוסר האחריות שלה למשבר הפוליטי והכלכלי החמור המתרחש בימים אלה בארגנטינה. שכן לדבריה, הבנקאים, התעשיינים, החקלאים, בעלי רשתות-מזון וגורמי אופוזיציה בתוך מפלגתה ומחוצה לה אשמים באינפלציה הדוהרת ובבריחת ההון. לדבריה, גורמים אלה גם אשמים בחוסר יכולתה של הממשלה לעודד השקעות והלוואות כתוצאה מחוסר עמידתה בהתחייבויותיה להחזרת חובות של מאות מיליארדי דולר, והחשש המתמיד מפני עיקולים של כלי שיט וטיס הנושאים את דגל ארגנטינה. ערי ארגנטינה הפכו בהדרגה לגן עדן לפורצים, סוחרי סמים ורוצחים למטרות גניבה וביזה.
לפני כשנה וחצי פתחה נשיאת ארגנטינה בשיחות עם ראש ממשלת אירן דאז מחמוד אחמדינג'אד במטרה להניע תהליך דיפלומטי שבסופו תגיע לידי סיום המחלוקת בדבר ענישת היוזמים והמבצעים של הפיגוע הרצחני שארע לפני כ-20 שנה בבנין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בירת ארגנטינה. בפיגוע, שנחשב עד היום למתקפה הגדולה ביותר כנגד יהודים לאחר השואה, נרצחו 85 בני אדם ונפצעו 330.
"ועדת האמת"
לפני עשור, בתקופת כהונתו של נסטור קירשנר כנשיא ארגנטינה, מונה התובע הכללי אלברטו ניסמן לחקור את האירוע הטרגי. ניסמן נעזר בצוות מקומי של חוקרים מיומנים ויצר קשר עם ארגוני ביון של ארצות-הברית ואירופה, ואלה תרמו לו מידע חיוני. ניתוח של ממצאי החקירה המקיפה ועדויות ממקור ראשון שנגבו בבואנוס איירס על אבו אלגסם מסאבחי, פעיל טרור ששימש בעברו כסגנו של ראש השלוחה של המודיעין האירני באירופה, הובילו להחלטת מערכת המשפט בארגנטינה, ובכלל זה של בית המשפט העליון של המדינה, להוציא צווי מעצר בינלאומיים כנגד 8 מעורבים בתכנון הפיגוע שמושבם באירן. שלטונות אירן סירבו לבצע את הצווים, וארגנטינה פנתה לארגון האינטרפול שאישר אף הוא את ביצועם ברחבי העולם באמצעות 190 המשטרות החברות בו.
נסטור קירשנר נקט מדיניות נוקשה כלפי אירן. הוא צמצם לאפס את הסחר עמה, והוריד את דרג היחסים הדיפלומטיים לייצוג מינימלי באמצעות מיופי כוח של אירן בארגנטינה ושל מדינתו בטהרן.
כשנבחרה קריסטינה פרננדס קירשנר לקדנציה הראשונה כנשיאת ארצה ב-2007, המשיכה לתמוך בבידודה הפוליטי של אירן, אך התירה להגביר בהדרגה את יחסי הסחר עמה. בעקבות צעד זה, גדל היצוא של ארגטינה לאירן במאות אחוזים, וארגנטינה זכתה להכנסות נאות מיצוא של מוצרי חקלאות, בעיקר אורז וחיטה.
לפני שנה וחצי, כשהחלה אירן לחוש בבידודה הכלכלי והמדיני מצד מדינות רבות בעולם, התייצבה נשיאת ארגנטינה מעל בימת עצרת-האו"ם ונתנה ביטוי פומבי לשינוי בעמדתה ביחס לאירן. היא נועדה עם אחמדינג'אד בניו-יורק בליווי שר החוץ של ארגנטינה הקטור טימרמן, ובהמשך לדיון הראשון התקיימו 8 פגישות חשאיות רצופות בדרג של שרי חוץ בין אירן לארגנטינה. בפגישה האחרונה שנערכה בינואר 2013 באדיס אבבה, חתם טימרמן על מזכר הבנות עם אירן המורכב ברובו מסעיפים המנוסחים במשפטים דו-משמעיים, שעיקרו סיכום על הקמת "ועדת האמת" חדשה לבירור נסיבות הפיגוע הרצחני בבואנוס איירס. "הוועדה" טורקב מנציגיהן של ארגנטינה ואירן, ובראשה יעמוד נציג של מדינה ניטרלית.
הפעם הבירורים אמורים להתקיים במפגשים בדרג משפטי במטרה לגבש חוות דעת מבלי לשפוט את המעורבים, כאילו הפיגוע לא נחקר במהלך למעלה מ-10 שנים וכאילו האינטרפול לא הוציא זה מכבר צווי מעצר נגד האשמים לשם הבאתם לדין. בהמשך ונוכח התגובות בבואנוס איירס ובניו-יורק, חל שינוי סמנטי בשם "הוועדה" והוא הוסב ל"ועדת בירור" במקום "ועדת האמת". ארגנטינה ואירן סיכמו כי המזכר יאושר על-ידי בתי הפרלמנט של ארגנטינה ואירן ויקבל תוקף של חוק בשתי המדינות.
הנהגת הארגונים היהודיים של ארגנטינה ומשפחות הקורבנות גינו את ניסיון הבירור ואת הקמת הוועדה, והאשימו את ממשלת ארגנטינה על חזרתה בה מפסקי הדין שניתנו על-ידי רשויות המשפט ובהתאם לחוקה. משרד החוץ הישראלי זימן את השגריר הארגנטיני והביע "אכזבה עמוקה" מהחלטותיה של קריסטינה פרננדס, וחוגים פוליטיים רבים בארגנטינה ומחוצה לה תבעו משר החוץ היהודי של ארגנטינה להימנע מהפיכת ההסכם לחוק. אולם לטימרמן אצה הדרך, ולפני למעלה משנה קיבל המזכר האמור תוקף של חוק בהליך מזורז בבואנוס איירס.
אירן אומנם הודיעה כי היא מוכנה לשתף פעולה עם ארגנטינה בחקירת הפיגוע וכי היא שואפת לקיים דיאלוג בונה ולשתף פעולה. אך עד היום היא לא פעלה להפיכת המזכר לחוק, ובתחילת החודש הנוכחי הסביר טימרמן במהלך ראיון עיתונאי כי "אירן לא גילתה כל רצון להמשיך בביצוע תנאי-ההסכם והליך החקיקה".
בכך נסללה למעשה הדרך בפני ארגנטינה לפסול את המזכר, לבטל את החוק שנתקבל במחטף פרלמנטרי ולנקוט את הדרך האחת והיחידה - הסגרת החשודים בפשע והפסקת הדיבורים הריקים וההצהרות חסרות התוכן של אירן.
ואכן, בעקבות הצהרותיו של טימרמן לעיתונות, התכנסו בבואנוס איירס נציגיהם של יותר מ-100 ארגונים וקהילות יהודיות ודרשו ממשלת ארגנטינה לבטל את ההסכם. שר החוץ היהודי טימרמן הגיב בחריפות לדרישות הקהל היהודי שנתמכו על-ידי משפחות הקורבנות, והודיע כי מוטב להותיר את ההסכם על-כנו, היות שלפעמים נדרש זמן כדי לדון בנושאים בינלאומיים.
יתר על כן, טימרמן הסביר כי על השופט רודולפו קניקובה קורל שפסק במשפט פיגוע הרצח לנסוע לטהרן, כיוון שלפי החוקה האירנית אין מסגירים נאשמים ברצח למדינה שלישית, ולפי חוקת ארגנטינה, אין לדון בפשע שבוצע בגבולותיה בהעדרו של הנאשם.
כשנשאל לתגובתו על דרישתם של ראשי מפלגות האופוזיציה להדיחו בשל הכישלון הדיפלומטי, השיב טימרמן כי לא ייכנע לדרישות של מיעוט מבוטל של פוליטיקאים. במקביל, הוא הגיב בכעס מופגן לדרישות של כלל הקהילות היהודיות של ארגנטינה ושל חוגים המייצגים דעת קהל, אינטלקטואלים ואנשי דת, לנצל את חוסר התגובה של אירן לבטל את החוק המוזכר, כי הם בסך-הכל מבקשים לעשות צדק עם הרוצחים מאירן.
נראה כי עם הסתלקותו של הוגו צ'אבס, מבקש שר החוץ היהודי של ארגנטינה הקטור טימרמן להימנות בין הידידים הטובים של אירן באמריקה הלטינית, בעוד שאירן שמה את פועלו ללעג ואינה טורחת להתייחס אליו ולמזכרים שחתמה עמו.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא עיתונאי ופרשן המתמחה במדיניות חוץ של מדינות אמריקה הלטינית, ספרד ופורטוגל.
תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טימרמן - ידידה הטוב של אירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד יהודון מתרפס עלוב נפש,בושה ל"ת
פלא יועץ  |  16/02/14 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית רבינא
מאיר דגן טוען שבקעת הירדן אינה נחוצה ביטחונית, שעוצמת ישראל תלויה במעמד ארצות הברית וש"אין קשר ישיר בין מידע לבין קבלת החלטות". והוא עוד היה ראש המוסד
יואב יצחק
שמו עלה כחשוד בתקופה האחרונה אצל גורם חקירתי מוביל במהלך חקירה מודיעינית מסועפת שנערכה נגד גורם אחר    בנוסף, רשות ניירות ערך מקיימת בדיקה מעמיקה בעקבות החשיפות ב-News1 ומחמת כזביו של נמרודי בתשובותיו לרשות
אברהם בן-עזרא
בעקבות אישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת את הצעת החוק לקיום בוררות חובה בתביעות ליקויי בניה, עלול ציבור רוכשי הדירות בישראל להפסיד זכויות, לרבות זכויות המוקנות לו על-פי חוק המכר (דירות) תשל"ג - 1973 וחוקים אחרים, וכפועל יוצא תרד רמת הבנייה ותיפגע איכות המגורים
דוד חרמץ, איתן אלחדז
הוא מתפלל בבית הכנסת השכונתי בקריית קירניצי, אבל לא הולך עם כיפה ("כדי לבדל עצמי מהמתנחלים ותומכיהם"); חושב שאסור להטיל סנקציות על החרדים ("כי זה יגרום להם להשתבלל"), אבל תוקף את עוינותם לבג"ץ ("הגוף היחיד שיגן עליהם")    הוא מלגלג על יאיר לפיד על חוסר הבנתו בתהליכים מתמשכים, וגם על ירון לונדון שמייחל למדינת כל אזרחיה    את 'ארץ נהדרת' הוא מכנה "מרצ נהדרת" ומגדיר אותה כ"תועבה"    הפילוסוף פרופ' אסא כשר היה במיטבו במגרשו הביתי
אלעזר לוין
מכרה דירות בכ-120 מיליון שקל, אך לא די בכך    המקדמות הופקדו בחשבון נאמנות    הבטיחה 63 מיליון שקל לתושבים אך לא תחויב לשלם    הוציאה עד היום 25-20 מיליון שקל    "5 פרויקטים בדרך"
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
הפרידה מאירופה   /  יובל ברנדשטטר
שקרים שקטים  /  אמנון ליכטנשטיין
חמאס - בין ירושלים לטהרן  /  עומר דוסטרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il