X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
למרות המודעות וחששות לחזור מהר לגזרה הרצויה אחרי הלידה, רובינו נוטות לוותר לעצמינו ולדחות את הכל לאחר הלידה אבל אם מדובר בטובת הילד העיסוק בספורט בהריון יקבל סדר עדיפות גבוה
▪  ▪  ▪
תירמו להתפתחות העובר [צילום: AP]

מחקר שנערך על-ידי האוניברסיטה לרפואה ומדעי החיים, בקנזס סיטי, שבארצות הברית בשיתוף המרכז הרפואי קנזס, אף הוא בקנזס סיטי, שבארצות הברית, בחן את הקשר בין פעילות גופנית סדירה שמבצעת האישה ההרה לבין התפתחות העובר וקבע, כי קיים קשר הדוק בין פעילות גופנית במהלך ההריון להתפתחות ופעילות לבבית ועצבית משופרת אצל העובר.
פעילות הלב ותנועות הנשימה בעובר המתפתח, הינן מדד מרכזי לקביעת שלום העובר ולהתפתחותו. במהלך המחקר בחנו החוקרים את השפעתה של הפעילות הגופנית בקרב הנשים ההרות על משתנים אלו. הבדיקות נערכו באמצעות מכשיר ניטור שאינו פולשני, המיועד למדידת פעילות הלב בקרב האם והעובר. כמו-כן, נבחנו תדירות תנועות מחזורי הנשימה ואי-נשימה של העובר, תנועות גופו, שיהוקים ותנועות מציצה.
במחקר השתתפו נשים בהריון, בגילאי 35-20, במהלך השבועות 36-24 להריונן, שחולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת כללה נשים הרות, המתעמלות באופן סדיר ואשר מבצעות תרגילים אירוביים בעצימות נמוכה במשך לפחות 30 דקות, שלוש פעמים בשבוע. הקבוצה השנייה שימשה כקבוצת בקרה וכללה נשים הרות, שאינן מבצעות פעילות גופנית סדירה.
מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו במהלך המחקר, התקבלה תמונת מצב דרמטית עבור הנשים ההרות. במחקר נמצא, שקצב הלב העוברי היה נמוך באופן משמעותי בקבוצת המתעמלות, בהשוואה לקבוצת הבקרה, במהלך מחזורי תנועות הנשימה והאי-נשימה בעוברים, דבר המצביע על תפקוד טוב יותר של פעילות הלב בעובר.
עוד עולה מהמחקר, כי בקרב קבוצת המתעמלות ההרות, נמצאו שלושה מדדים חיוביים גבוהים יותר לעומת קבוצת הבקרה, שהעידו על שליטה עצמית בפעילות הלב וכלי הדם העוברי ונמצאה שונות גבוהה יותר בקצב פעימות הלב העוברי (וריאביליטי) במהלך תנועות נשימתיות בעובר. עם זאת, לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות במספר מחזורי תנועות הנשימות בעוברים וכן, לא נמצא הבדל משמעותי ביכולת השליטה העצמית בפעילות הלב וכלי הדם העוברי במהלך תקופות תנועות אי-נשימה בעובר.
מסקנת החוקרים היא, שפעילות גופנית קבועה בקרב נשים בהריון משפרת משמעותית את התפקוד הלבבי של העובר ותורמת להתפתחות מערכת העצבים שלו. החוקרים מייחסים זאת לכך, שבקרב עוברים החשופים לפעילות גופנית של האם מתגברות תנועות הנשימה, בהשוואה לעוברים שאינם חשופים לפעילות גופנית סדירה.
התעמלות בשביל העובר
תוצאות המחקר הוצגו במהלך כינוס שנתי של האיגוד האמריקני לפיזיולוגיה, בניו-אורלינס, שבארצות הברית ומצטרף לשורה של מחקרים רבים שהתפרסמו בשנים האחרונות בתחום. כל המחקרים מדברים על ההשפעה החיובית של פעילות גופנית סדירה בקרב נשים הרות. ממחקרים אלו עולה, שהפעילות הגופנית מספקת מענה לשינויים הפיזיולוגיים והנפשיים שמתחוללים באישה וכן תורמים להתפתחותו של העובר.
וגם בשביל האמא
פעילות גופנית סדירה במהלך ההריון מועילה להורדת שיעורי סוכרת הריונית וסיבוכיה, מסייעת לשמירה על משקל תקין, מפחיתה מקרי בריחת שתן, מונעת כאבי גב תחתון והתכווצות שרירים, מפחיתה נפיחות, עייפות ותחושות נפשיות של לחץ חרדה ועייפות. כמו-כן, נמצא כי התעמלות במהלך ההריון מועילה לשלבי הלידה ומקלה על חזרת הגוף לממדיו לפני ההריון.
בנוסף, קיימים יתרונות התפתחותיים ברורים בעוברים לאימהות מתעמלות, בין היתר נמצא כי הם סובלים פחות ממצוקה בזמן הלידה והם בריאים יותר בעת הלידה מאשר תינוקות של אימהות שאינן מתעמלות, הודות לשינויי הטמפרטורה והגברת קצב תנועות מחזורי הנשימה והאי-נשימה העוברי, המתרחשים כתוצאה מפעילותה הגופנית של האם.
אז אמאל'ה יקרה, אם את מתעצלת, אין לך זמן להתעמל, או שמצאת תירוץ אחר לא להתעמל, אז תעשי את זה בשביל ילדך ובדרך תרוויחי גם את. הינה משהו שהילד יכול לעשות טובה לאימא שלו לפני שהוא בכלל מכיר אותה.

הכותבת היא דיאטנית קלינית B.SC ברשת סטודיו C
תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספורט בהריון - תורם להתפתחות העובר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
תערוכה חדשה במוזאון על התפר בירושלים בשם: "הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך"    שפע של יצירה ישראלית באירועי "מחולוהט" במרכז סוזן דלל    אופרה ישראלית במתחם יריד המזרח החדש באמפי הטריבונה תחת כיפת השמיים
חיים נוי
מופע סטירי-מוזיקלי שאין בו רגע דל – מצחיק ובועט – לילך אליאש וזיו פלג מתפרעים על הבמה    זהו מופע ישראלי אקטואלי שכולו סאטירה מוזיקלית והבנוי ממערכונים ומשירי מחאה, לעיתים מפורסמים, בעיבוד מקורי
ראובן לייב
הרופא ההומיאופט, ד"ר אילן זמיר, יסד תחום חדש של כירורגיה דרמטולוגית, המאפשרת הסרה מושלמת של פגמים עוריים, בעיקר בפנים, ללא היווצרות פגמים או צלקות במקום הנגע המקורי
ראובן לייב
הבניין שברחוב הירקון 181 בתל אביב הוא, ללא ספק, יצירה אמנותית יוצאת-דופן, המושכת את עיני החולפים על פניו בשל ייחודו
יהונתן דחוח-הלוי
צה"ל יצא למבצע "שובו אחים" בניסיון לאתר את החטופים ולפגוע בתשתית ארגוני הטרור שעמדה מאחורי עשרות רבות של ניסיונות חטיפה מאז 2013. בצלם מאשים את ישראל בניצול ציני של החטיפה כדי לזרוע פחד ואימה" אצל הפלשתינים ו"להפר את זכויותיהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il