X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ניתן לראות כי מדובר במיזם חשוב המשלב בין מידע לטכנולוגיה אשר עשוי לתת לציבור כלים פיננסיים חשובים להתמודד מול עמלות הבנקים
▪  ▪  ▪
טכנולוגיה ומידע [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

בתקופת משבר הקורונה מונהגות לא מעט תוכניות כלכליות שמטרתן לעזור לציבור להשתלב מחדש בשוק העבודה, וכן להתמודד אל מול שיעור הריביות הגבוהות שקובעים הבנקים הגדולים. חשוב לציין שבעבר ניסו לעשות שינויים בהנגשת הבנקים לציבור מצד אחד, והפרדה בין הבנקים לבין חברות האשראי שפועלות תחתיהן מצד שני. רפורמות אלו נכשלו מאחר שלא הצליחו לגרום לבנקים לפרסם את המידע שהם אוספים על הלקוחות שלהם.
לכן קיימת אופטימיות רבה שרפורמת הבנקאות הפתוחה תצליח מכיוון שהיא משלבת בין שני גורמים שהוכיחו את יעילותם הרבה: טכנולוגיה ומידע. ניתן לראות כי לקוחות של הבנק נוטים כיום לרכז את כלל המוצרים והשירותים הפיננסיים שלהם בגוף אחד - לרוב הגוף שבו מנוהל חשבון העובר ושב.
מצב זה נובע הן מטעמי נוחות, היות שהדבר מקל עליהם לקבל תמונה מלאה על מצבם הפיננסי, והן מטעמי עלות, שכן הבנק מחזיק באמתחתו מידע פיננסי רב אודות קהל לקוחותיו אשר נותן לו אפשרות לתמחר בצורה מדויקת יחסית את רמת הסיכון של הלקוח, וכן, להציע לו מוצרים ושירותים התואמים את מאפייניו.
לעתים הוא גם מבצע סבסוד צולב בין שירותים ומוצרים שצורך הלקוח, מה שמחזק עוד יותר את הצורך של הלקוח לצרוך את כל המוצרים הפיננסיים מאותו גוף. רפורמת הבנקאות הפתוחה אמורה לשנות מצב זה.
בתחילת השבוע האחרון החלה להיות מיושמת בישראל רפורמת הבנקאות הפתוחה לפיה יוקם אתר שירכז לציבור הרחב את כל המידע הרלוונטי בדבר העמלות שהוא עתיד לשלם אם יבחר לפתוח חשבון בנק באותו מוסד בנקאי. רפורמה זו קובעת למעשה שהמידע הספציפי הזה הוא כבר לא נחלת הבנק, אלא שייך ללקוח, והוא שיקבע מי יידע אותו.
כמוכן, בזכות המידע הזה שיקבל הלקוח יוכלו גופים פיננסיים מתחרים להציע ללקוח הצעות אטרקטיביות, המותאמות ללקוח ולרמת הסיכון שלו. בנוסף לכך התפתחות הטכנולוגיה תהפוך את התהליך הזה לקל וידידותי שכן בלחיצת כפתור הלקוח יוכל להשתמש במידע הזה כדי לקבל הצעות מתחרות והמלצות, וזה יכול לקחת את עולם הצרכנות הפיננסית צעד אחד גדול קדימה. מדובר ברעיון נפלא שמעודד שקיפות בין הגופים הפיננסיים לאזרח הפשוט אך יש בו לא מעט קשיים.
לפי תקנון בנק ישראל, רשאים הבנקים וחברות האשראי להעביר מידע פיננסי ביניהן (זאת מבלי לשתף את האזרח הקטן בנוגע לעלויות העמלות שהוא עתיד לשלם). כדי למנוע עיוות זה פרסם האוצר בחודש יוני האחרון הצעת חוק אשר מחייבת את הבנקים וחברות האשראי לפרסם באתר ייעודי את המידע הפיננסי הרלוונטי לאזרח ששוקל לפתחו חשבון באחד הבנקים או לחלופין להצטרף לאחת מחברות האשראי. השאלה שנותרה פתוחה: מי ינהל את האתר הייעודי?
על השאלה הזו מתווכחים נגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון ושר האוצר ישראל כ"ץ. שר האוצר כ"ץ תומך בכך שהמדינה תנהל את אתר האינטרנט, ואילו נגיד בנק ישראל סבור שהבנקים צריכים לנהל את האתר. אני סבור שגורם חיצוני בלתי-תלוי צריך לנהל את האתר מהסיבה הבאה: הבנקים לא יכולים לנהל את האתר מאחר שהם בעלי עניין בנושא, וכן הם עלולים "לנפח" נתונים או לחלופין להסתיר נתונים.
גם המדינה היא בעלת עניין כי היא רוצה להיטיב עם הציבור שעובר תקופה כלכלית קשה בעקבות משבר הקורונה, וכן היא רוצה למלא את קופת המדינה כדי להקטין את הגירעון. לכן, אף אחד מהגורמים הללו לא יכול לנהל את הפרויקט הזה. ניתן לראות כי מדובר במיזם חשוב המשלב בין מידע לטכנולוגיה אשר עשוי לתת לציבור כלים פיננסיים חשובים להתמודד מול עמלות הבנקים.

תאריך:  25/04/2021   |   עודכן:  25/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
ברגע זה מופנית הקריאה שמאלה, אל העבודה ומרצ    ואם לא יגיעו להסכם כי אז כולנו נשקע בספר במדבר ובמשנה שאחרי
אורי שרגיל
האסטרטג אהוד ברח מלבנון בשל גומת 'בוץ' קטנה    במקום לייבש את הגומה - הוא מאפשר להפוך את לבנון לפרדס עבור 200,000 טילים המכוונים לעריה של ישראל ולכל מקורות כוחה, ויד המקרה עדין נטויה
אלי אלון
בטבריה ברחוב אלחדיף מס' 34 (מס' 40 לשעבר) רחוב מרכזי וסואן בעיר הכינרת, ניצב מבנה מרשים בן כ-100 שנה, בעל עבר היסטורי בתולדות העיר    צילמתי אותו בימים אלה    הכירו: "בית נחום" - מבנה שנבנה בשנת 1925 על-ידי משפחת אברהם ורחל נחום    עד לפני מספר שבועות שכנה במקום לשכת הבריאות נפת כנרת טבריה
חניאל פרבר
במה זכה רשב"י שיום הזיכרון שלו נעשה נחלת כלל ישראל, שכולם שמחים בו ומדליקים מדורות לכבודו? ובמה זכה שדרכו נתגלה הזוהר הקדוש?
יוסף קנדלקר
המשטרה מצידה די העלימה עין ממה שקורה במגזר, ברוח אמירתו של שר הביטחון אריאל שרון במלחמת לבנון של "ערבים הורגים ערבים ומאשימים אותנו היהודים". כל זמן שזה לא פגע בשוטרים או בנו, זה די עבר בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il