X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אט אט החלה להתרחש מהפכה קלה בתזמורת נשמעו קולות חדשים, צלילים אחרים, הטרומבוניסטים והסקסופוניסטים עדיין השמיעו צליליהם בעוז לצד הטובה והתופים, עדיין שלטו בתזמורת והובילו אותה
▪  ▪  ▪
ריבוי קולות והרס [צילום: משה שי/פלאש 90]

במשך עשרות שנים כמעט ונשמע רק קול אחד, התנגנה רק יצירה אחת, שלט רק צבע אחד, מקהלה עליזה פיזמה את אותו השיר עם אותם תווים, אותם סולמות, אותו ריקוד, אותה רקיעת רגל ומחיאת כף, משפחה אחת, לבנה פריבילגיית אדוני הארץ והמיקרופון.
במשפחה הזו כמעט ולא היה מקום לאחרים, למיעוטים, לחרדים, לציונים דתיים, לבני פריפריה, לעולים מפזורות מסוימות, לבעלי פנקס מסוים, כמעט כמו במוקדי השפעה וכוח אחרים, עיין ערך בית משפט עליון, עיין ערך אקדמיה.
הימים חלפו, הכל זרם על מי מנוחות, אלו פרכסו את אלו, אלו העניקו פרסים ואותות לאלו, ומדינת ישראל צהלה ושמחה. ואז, או אז, החלו לבקוע סדקים קטנים בחומה המבוצרת, פרצופים חדשים ניבטו פה ושם מבוהלים ומבוישים בדרכם בהיכל השידור השמור רק לאדוני הארץ והמיקרופון, קולות חדשים החלו להישמע, בקול חלוש, הססני, שקט ודואג מבעלי הבית שנולדו למיקרופון.
אט אט נכנסו בהתגנבות יחידים בעלי תווים אחרים, קולות אחרים, ריקוד שונה, צבע שונה, לבוש שונה. ערכים ואמונות שונים נכנסו לתזמורת אך לא יכלו עדיין להשפיע, הסתפקו בתחילה בתפקיד הצלצל ולמתקדמים היה תפקיד הקסילופון.
אט אט החלה להתרחש מהפכה קלה בתזמורת. נשמעו קולות חדשים, צלילים אחרים, הטרומבוניסטים והסקסופוניסטים עדיין השמיעו צליליהם בעוז לצד הטובה והתופים, עדיין שלטו בתזמורת והובילו אותה.
והנה הצטרפו חצוצרן וקלרינט בעלי קולות רעננים, אחרים, הטרומבון נאבק בהם, הטובה ניסתה להאפיל עליהם, הסקסופון עשה מאמצים כבירים להעלים את קול הקלרינט והמוזיקה שיצאה ממאבקי כוח אלה ונשמע פתאום אחרת.
המנצח החליט בעקבות ריבוי הקולות והרס ההרמוניה, בעקבות הצרימות ומחאת הנגנים הוותיקים שעם בוא החצוצרן האחר הגיעה העת להכריז בצער על פירוק התזמורת ופיזור נגניה. נוכחות החצוצרן והסקסופוניסט גרמה למחאה עזה עד כי העדיף המנצח על התזמורת, כאמור, לפרק אותה ולפזרה.
זהו סיפורה של תחנת השידור הצבאית, גלי צה"ל. תחנה שהייתה בית היוצר לעיתונאים איכותיים, מעיין שואב ממנו לגמו בעלי קול אחד, תחנה אשר נצבעה עם הקמתה בצבעי מפלגה אדומה, תחנה בה הקולות האחרים בחברה הישראלית לא הושמעו. עתה משהמהפכה החלה להתעורר ויותר קולות אחרים מרימים ראש משמיעים קולם, שוב אין זו אותה תחנה שהיא בית.
ההחלטה לסגור את תחנת הרדיו של גלי צה"ל היא החלטה פוליטית ועם זאת יש לברך עליה, אם שעת השידור של יעקב ברדוגו היא הזרז לכך, יש לברך גם את ברדוגו שבעטיו נסגרת התחנה הצבאית אשר הצבא היה בה סרח עודף והפוליטיקה הייתה נשמת אפה. במדינה דמוקרטית אין מקום לתחנה צבאית, במדינה דמוקרטית יש מקום למנעד רחב של קולות, סופרמרקט של דעות, מקום לכולם, תם עידן.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  07/07/2021   |   עודכן:  07/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך זה שכוכב אחד מפיל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש שעה שברדוגו לא שם,
שעת השידור?  |  7/07/21 14:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרגלית מולנר גויטיין
טינה, או בשמה המקורי אן מיי בולוק, נולדה לקוטפי כותנה בעיירה שכוחת-אל בנאטבוש טנסי, על גדות המיסיספי
מרדכי ליפמן
כשאנו מדברים על "שתיקת הכבשים", של התקשורת. למשל ב"העיתון של המדינה", מובחן כי שוטחים שם "אריות התקשורת", סדיני תשבחות לרבלין הנערץ    וראה זה פלא: אין שם ולו מילה אחת על הלקחנות, אם להתבטא בעדינות, שיצרו מעלליו האחרונים... משל היה טלית שכולה תכלת... גם ההתעלמות של התקשורת, ממשפטו של נתניהו, למעשה מעת שהוחל בחקירתו הנגדית של עד התביעה הראשי ישועה, מדברת בעד עצמה
צ'לו רוזזנברג
הממשלה חדשה לא צריכה לבקש את עזרת הליכוד בשום דבר, לא לנסות אפילו לשכנע אותה, כי הכל לשווא    את החבורה הזו המכונה נבחרי הליכוד לא ניתן לשכנע בשום דבר שהוא ממלכתי
אפרים הלפרין
הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות תהיה ראויה אם תבוא בד-בבד עם מגבלות נוספות, אשר תגרומנה לסיום כהונת הממשלה הנוכחית
אלי אלון
חוזה עבודתו של שדר הרדיו הוותיק משה (מושיק) טימור בתאגיד השידור "כאן" הופסק בסוף חודש יוני 2021 ותוכניתו "שישי אישי" אותה ערך והגיש מזה משך כ-25 שנים, ירדה מלוח השידורים    יש האומרים כי הורדת התוכנית היא זמנית וטימור יחזור להגישה בעתיד הקרוב    אבל ימים יגידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il