X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עימאד אל עדוואן. הפך לגיבור לאומי [צילום: משרד החוץ הירדני]
מבוכה גדולה לירדן ומתיחות גוברת עם ישראל
מעצרו של חבר הפרלמנט הירדני בישראל לאחר שניסה להבריח עשרות כלי נשק לקבוצות הטרור בגדה הביך את ירדן שמציגה עצמה כמי שנלחמת נגד הטרור הפרשה מגבירה את המתיחות בין שתי המדינות שכל אחת מהן רוצה, מסיבותיה היא, לסיים אותה במהירות, עימאד אלעדוואן יגורש בתום חקירתו בחזרה לירדן

בירדן גוברת הדרישה העממית להפעיל לחץ על ישראל לשחרר ממעצר את חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן שנעצר במעבר אלנבי כאשר ניסה להבריח לתוך ישראל עשרות כלי נשק שמיועדים לקבוצות הטרור החמושות בגדה ולגורמים פליליים בקרב ערביי ישראל.
עימאד אל-עדוואן,הוא תומך גדול של חמאס והפך בתוך כמה ימים ל"גיבור לאומי" ברחוב הירדני שמציג אותו כמי שניסה לסייע לקבוצות "ההתנגדות" החמושות בגדה ולכן הוא ראוי להערכה, למרות שההברחה הייתה בכלל עסקה עבור בצע כסף.
הברחת נשק לפלשתינים בגדה נתפסת ברחוב הירדני כאקט של גבורה, מבחינת רבים ברחוב הירדני, עימאד אלעדוואן הבריח נשק בדיוק כפי שעשו יאסר ערפאת וכמה בכירים ברש"פ שהבריחו נשק לגדה ולרצועת עזה.
שלטונות ירדן הופתעו מהמעצר של חבר הפרלמנט, הדבר גרם למבוכה גדולה לבית המלוכה הירדני וירדן הרשמית הסתפקה בהודעה קצרה של משרד החוץ כי הוא עוקב אחר הנושא ומטפל בו.
הפרלמנט הירדני ידוע כמתנגד גדול של ישראל ועימאד אלעדוואן קרא בעבר להחזרת השגריר הירדני מתל אביב וגירוש השגריר הישראלי מרבת עמון.
מעצרו של עימאד אלעדוואן הגביר את המתיחות ביחסי ישראל ירדן שנמשכת מאז האירועים במסגד אל-אקצה במהלך חודש רמדאן, למרות שישראל הודיעה לה כי אין בכוונתה לשנות את הסטטוס-קוו בהר-הבית, עם זאת שתי המדינות מעוניינות בפתרון שקט של פרשת עימאד אלעדוואן.
עימאד אלעדוואן משתייך לשבט הבדואי הגדול אלעדוואן, שהינו בעל מרבית הקרקעות בבקעת הירדן, לאורך הגבול עם מדינת ישראל. מרבית אנשי השבט הם חמושים, השבט פירסם הודעות המטילות את האחריות למעצרו של עימאד אלעדוואן על ממשלת ירדן ואת המשך החזקתו במעצר על ישראל.
משרד החוץ הירדני הודיע ב-25 באפריל כי רסאן אל מג'אלי, שגריר ירדן בישראל ביקר את עימאד אלעדוואן בכלא הישראלי ושוחח עמו על נסיבות מעצרו ונוהלי חקירתו. ממשלת ירדן והמודיעין שלה לא ידעו מראש על ניסיון הברחת הנשק לתוך ישראל, אילו ידעו, סביר להניח שהיו מונעים זאת, הצבא הירדני שומר היטב על הגבול הארוך של ירדן עם ישראל ומסכל ניסיונות של מחבלים ומבריחים לחצות את הגבול ולחדור לישראל.
על-פי גורמים ביטחוניים, מתנהלים מגעים חשאיים בין השב"כ הישראלי למודיעין הירדני על שחרורו של עימאד אלעדוואן ממעצר וגירושו בחזרה לירדן מבלי שיועמד לדין בישראל. ישראל תקבל תמורה ביטחונית במסגרת עסקת שחרורו של עימאד אלעדוואן, העסקה מחייבת אישור של המלך עבדאללה וראש ממשלת ישראל נתניהו.
השב"כ חוקר את עימאד אלעדוואן כדי להגיע לכל מי שארגן את הברחת הנשק והיה מעורב בפרשה,זוהי הזדמנות טובה לאתר את אחד מנתיבי ההברחה של כלי נשק מירדן לישראל ולסתום את הפירצה, לא ידוע עדיין אם מדובר בהברחה הראשונה של עמאד אלעדוואן או שהוא עסק בהברחות על בסיס קבוע עד שנתפס על חם.
ישראל אינה מעוניינת להגדיל את הפרשה ולהעמיד את עימאד אלעדוואן לדין, ברגע שתסתיים החקירה הוא יגורש לירדן, המשך מעצרו רק יגביר את המתיחות ביחסי ירדן עם ישראל, שבט אלעדוואן עלול להתקומם נגד המלך עבדאללה ואילו בישראל יש חשש שבני השבט ינסו לחטוף חיילים או אזרחים ישראלים כדי שימשו כבני ערובה ולאלץ את ישראל לשחרר את עימאד אלעדוואן.
נראה כי שני הצדדים ששומרים על פרופיל נמוך מנסים מאחורי הקלעים לסיים את הפרשה במהירות, ניסיון ההברחה של עימאד אלעדוואן גרם בושות לירדן בקהילה הבינלאומית מכיוון שהיא מציגה את עצמה כמי שנלחמת נגד הטרור ועכשיו היא מחפשת את הדרך לחתוך את הפסדיה ולצמצם את הנזק שנגרם לה.

תאריך:  26/04/2023   |   עודכן:  26/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבוכה גדולה לירדן ומתיחות גוברת עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב אחימאיר
אי הוודאות סביב הכרזת התמודדתו של נשיא ארה"ב לקדנציה נוספת: יריבויות פוליטיות, כנסים של המפלגה, סקרי דעת קהל ויחסיה העתידיים של ישראל עם ארה"ב
בנימין נתניהו
התרגשתי לראות את האלוף יוסי בן-חנן, גיבור ישראל בעל עיטור העוז, ליד קברו של אחי. לפני 50 שנה, במלחמת יום הכיפורים, בקרבות ברמת הגולן, חילץ יוני את יוסי שנשאר פצוע בשטח, למרגלות המוצב הסורי תל שמס. יוסי בא אתמול לקברו של יוני אחי, עם בתו - לה קרא יוני
יורם אטינגר
למעלה מ-200 ענקי הייטק מארה"ב - כגון מיקרוסופט, גוגל, סיסקו, פייסבוק, ג'ונסון וג'ונסון, ג'נרל אלקטריק, IBM, אפל - מפעילים מרכזי מחקר ופיתוח בישראל כדי למנף את כוח המוח הישראלי, המשדרג את מוצריהם, מגדיל את היצוא האמריקני ומרחיב את בסיס התעסוקה בארה"ב
דן מרגלית
צמחו בארץ דורות אשר אימצו את ה"סייפא" וזלזלו ב"ספרא"    דורות עם חרב ביד וספר הרחק על המדף    הם יודעים להגן על חופי הארץ בסטי"ל, אבל אינם מכירים את שירת הים
יוסי אוחיון
עד לכינונה של הממשלה המכהנת, הרבה בן-גביר להתריע, לזעוק ולהאשים "שצריך" לפעול ולעשות כך, וכך, וכך... אז ידענו בבירור שהוא מתכוון שהממשלה ההיא, היא זו ש-"צריכה" לפעול, עליה מוטלת האחריות על כל "המחדלים" והאסונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il