X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שהם. מותיר כיסא ריק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תמה האשליה
יתכן כי אי-מינויו של נציב תלונות שופטים חדש עדיף שבעתיים על מינויו של 'נציב מטעם', ששוב ימסמס תלונות המוגשות לו נגד חברים טובים ומתאיידות באורח פלא באמצעות ניסוח סנגורי מתקתק ובאווירה חברית מופלאה
ניגוד עניינים בעליון? "לא ייתכן שאח יברר תלונה על אחיו"
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה קורא לחברי הוועדה לבחירת שופטים לפעול לכך שנציב התלונות הבא לא יבוא מקרב שופטי העליון וייבחר ברוב של 80 ח"כים בהצבעה חשאית * הנציב אורי שהם: הנציבות מקבלת 1,000-900 תלונות בשנה - שליש מהן אין צורך לברר * השרה סטרוק: יש לבחון מחדש את מנגנון הביקורת על שופטים
לרשימה המלאה

13% מהתלונות על שופטים ב-2023 היו מוצדקות
איתמר לוין
עלייה לעומת 11% מכלל התלונות בהן הכריע שהם בשנת 2022 * מצביע על ירידה חדה במספר התלונות המוצדקות נגד בתי המשפט למשפחה ובתי הדין הרבניים
לרשימה המלאה

נציבות תלונות הציבור על שופטים מפסיקה לפעול
איתמר לוין
הנציב אורי שהם סיים את כהונתו ולוין מסרב להביא מועמד להחליפו לאישור הוועדה לבחירת שופטים * שהם: פגיעה קשה בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט
לרשימה המלאה

"כדבר הזה לא אירע מאז הקמת הנציבות בשנת 2003", כועס וזועף נציב התלונות על השופטים היוצא, אורי שהם, באיגרת טרום-פרידה ששיגר לשופטים לקראת סיום כהונתו בתפקיד הנציב.
הנציב היוצא לא מיקד את כעסו, אם שוצף וקוצף הוא על שר המשפטים יריב לוין, שק האגרוף הקבוע של הרשות השופטת ושופרותיה, או על מ"מ נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שמתעקש משום מה כי הנציב הבא יהיה גם הוא יוצא העליון.
כי הרי מי יכול לבקר את התלונות המוגשות לעיתים גם נגד שופטי ביהמ"ש העליון, מה לעשות, אם לא מי שהיה עד לא מכבר שופט בבג"ץ, וניהל קשרי עבודה וקשרים אחרים וידידותיים למכביר עם עמיתיו לעבודה. חשש לניגוד עניינים? אינו חל על אנשי הרשות השופטת. מראית עין של משוא פנים? ובכן, הם חסינים מהחיידק שתוקף רק אישי ציבור בעולם הפוליטי.
שהם יכול היה להישמע כן בביקורתו אם היו משתמש בתפקידו כנציב ביעילות על-מנת לבער לזות שפתיים בגין 'עניינים' מעוררי תמיהה, שצצו במהלך היותו נציב, לגבי עמיתיו בעליון. חששות לניגודי עניינים, טענות על אי-אמירת אמת של שופט, מחיקת שמו של עורך דין מרשימת המניעויות של אחד מבכירי שופטי בג"ץ, והחזרתו לרשימה אחרי דיון שבו השתתף, וכדומה.
לרוב סלח שהם לעמיתיו. גם כשהעיר, בלית ברירה, על משגה כזה או אחר, עשה זאת בזהירות מרוכרכת שאינה מאפיינת את הטיפול השיפוטי הקפדני הניתן ומוענק לפוליטיקאים, למשל, או לרבנים ראשיים.

לפני שהפך שהם לשופט בבית המשפט העליון, כשעדיין כיהן כראש הרכב פשעים חמורים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגדר שהם למשך תקופה לא קצרה כשופט בעל סיווג האיום הגבוה ביותר בישראל. הוצמדה לו אבטחה קבועה, מצלמות הותקנו בסביבת ביתו וכלבים רחרחו את רכבו מדי יום מחשש למטענים טמונים.
שהם שכשופט מחוזי גילה אומץ רב נגד מורשעים פליליים, איבד את האומץ הנדרש כשהתיישב על כיסא נציב התלונות ועל שולחנו נערמו תלונות נגד חבריו בעליון. האומץ הידוע פג מתוקפו והפך לאומצה רכיכה ושמוטה.
סלחנותו כלפי התלונות הללו, חרגה מהטעם הטוב. חששות לניגודי עניינים של שופטים, לרבות ניגודי עניינים של השופטת חיות שישבה בהרכבים שדנו בענייניהן של חברות ביטוח, והכריעה הכרעות בנושאי ביטוח בשעה שבעלה מייצג כעורך דין חברות ביטוח - זכו ליחס מקל וסלחני שלא תרם להגברת האמון ברשות השופטת ובבכיריה.
"לצד החריצות, היושרה והרגישות לזכויות בעלי הדין שבעניינם הכריע, התברך אורי גם באישיות מלבבת ואין ספק כי הרוח הטובה המאפיינת אותך אורי תרמה רבות לאווירה החברית השוררת בין שופטי בית המשפט העליון", אמרה נשיאת העליון לשעבר, אסתר חיות, בטקס פרישתו של שהם מתפקידו כשופט.
האם אותה אווירה חברית שעליה התפייטה חיות ברגש ובערגה, אחרי שציינה באמפתיה את מקורו העירקי של עמיתהּ הפורש מתפקידו, אינה סיבה מספיק מוצדקת לאי-מינויו של 'חבר' זה לתפקיד שמהותו היא ביקורת על שופטים?!
יתכן כי אי-מינויו של נציב חדש עדיף שבעתיים על מינויו של 'נציב מטעם', ששוב ימסמס תלונות המוגשות לו נגד חברים טובים ומתאיידות באורח פלא באמצעות ניסוח סנגורי מתקתק ובאווירה חברית מופלאה.
"האמת היא אשליה, והאשליה היא אמת", טען המשורר הספרדי חואן רמון חימנז. אמת של העדר נציב, למרות המחיר שלה, עדיפה על אשליית קיומו של נציב. אשליה מתעתעת שליוותה את חיינו בשנים האחרונות.

תאריך:  12/05/2024   |   עודכן:  12/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמה האשליה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא סופרים ביקורת
1/516  |  27/05/24 19:07
2
"שהם. מותיר כיסא ריק"
בני בנקר  |  11/06/24 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
בית המשפט העליון פסק בעבר שהפרת זכותו של חשוד להיוועץ בעורך דין עשויה להוביל לפסילת ראיה; כעת מתריעה רונן שתוצאה דומה עלולה להיות להפרת החובה ליידע בדבר האפשרות לקבל סניגור ציבורי
עידן יוסף
רוטמן טוען שאין למ"מ נשיא העליון סמכות להקים צוות חקירה להדלפת טיוטות פסק הדין וכי יש לבדוק את ניגוד העניינים של חברי הצוות    ח"כים אחרים סבורים שהיה ראוי לעדכן את שר המשפטים בהקמת הצוות ושהבדיקה צריכה להתבצע ע"י הנהלת בתיהמ"ש    ראש צוות הבדיקה, השופט מיכאל שפיצר: הצוות לא חקר חשדות פליליים אלא התמקד בבדיקת נהלים פנימיים ומניעת הדלפות עתידיות
עידן יוסף
ועדת החוקה דנה בחוקיות צוות חקירת ההדלפות בבית המשפט העליון, שהוקם על-ידי מ"מ נשיא בית המשפט    רוטמן, טוען כי הקמת הצוות נעשתה ללא סמכות חוקית וכי יש חשש לניגוד עניינים מצד שני חברי הצוות, שביקשו באוגוסט להצטרף לעתירת בג"ץ הסבירות    נציגי בית המשפט טוענים כי הקמת הצוות נעשתה במסגרת הסמכות הטבועה של נשיא בית המשפט וכי חברי הצוות נבחרו בשל ניסיונם וכישוריהם
איתמר לוין
שופט העליון מסר לנציב פרטים לא נכונים בתשובה לתלונות בנוגע למשרדיהם של ילדיו    "על שופטים להימנע מלהצטלם בפומבי כאשר עולה חשש בדבר השימוש שייעשה בתמונותיהם על-ידי גורמים שונים"
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון נתן שורה של פסקי דין מאז 7 באוקטובר, בהם אישר את הצעדים שנקטה המדינה במסגרת המלחמה, הסכים שיש להחמיר את ענישת השב"חים והקל על סגירת חשבונות שנחשדו במימון טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il