X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על-מנת להגן על השלום והביטחון בעולם - אתם ואנחנו חייבים לעשות מעשה ולא להיכנע, ולא להתפשר, להרחיב את הסנקציות נגד אירן ולא לצמצם אותן. זה החלום שלי ואתם יכולים להפוך אותו למציאות
▪  ▪  ▪
השמיע את התמצית. בוגי יעלון [צילום: פלאש 90]

אינני נביא ולא בן נביא אבל אני מוכן להמר מה יהיה תוכן נאומו של בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני שבועיים לפני הבחירות בישראל. זה לא יהיה נאום שיגרתי שיחזור על כול הנימוקים ההגיוניים המציגים את הסכנות הקיומיות המאיימות על ישראל והמזרח התיכון אם אירן, תומכת, מממנת ומפיצת הטרור האיסלאמי, תהפוך למדינה גרעינית.
זה גם לא יהיה נאום ארוך ומורכב שינסה להתוות נתיב של פיוס עם הנשיא ברק אובמה. זה יהיה נאום היסטורי שעל-פי כוונת נתניהו יכנס לרשימת הנאומים הנודעים בתולדות העולם כמו אלה שנשא וינסטון צ'רצ'יל במלחמת העולם השנייה או מרטין לותר קינג זמן קצר לפני שנרצח. נתניהו לא יסתפק בפחות מזה.
תמצית המסרים העיקריים של הנאום השמיעו השבוע שר הביטחון בוגי יעלון ושר המודיעין יובל שטייניץ בהופעות פומביות. סביר להניח כי הערכותיהם על התגבשות ההסכם בין ארה"ב לאירן ומשמעותו החמורה דומות לאלה של נתניהו, אחרת לא היו משמיעים אותן.
יעלון אמר כך: "ההסכם הרע המתגבש עם אירן הוא סכנה גדולה לשלום העולם המערבי ומאיים על ביטחונה של ישראל. ההסכם יאפשר לאירן להיחלץ מהמצור הכלכלי שהטילו עליה נציגי המעצמות וגם להמשיך להעשיר אורניום לייצור נשק גרעיני. ישראל לא תתפשר על ביטחון אזרחיה". יעלון לא הסביר מה האופציות ההתקפיות העומדות לרשות ישראל המרחיבה את צי מטוסי החמקן מארה"ב כדי לחסל את האיום האירני, כיוון שברור כי "כול האופציות על השולחן". שטייניץ פירט מעט יותר כשהבהיר: "העסקה המתגבשת עלולה להפוך את אירן למדינת סף גרעינית, אשר תגיע לחומר בקיע בטווח המידי. ובתוך 12-10 שנים תהפוך למדינת סף מסוכנת שבעתיים, אשר תימצא בטווח שבועות אחדים מחומר בקיע שיספיק ליצור עשרות פצצות גרעין בבת אחת".
המסר שאותו יציג נתניהו יהיה מיועד לעולם אבל בעיקר לציבור האמריקני. כדי להצליח בהטמעת המסר הזה יכול נתניהו להתחבר אל נאום "יש לי חלום" של מרטין לותר קינג, שכמעט כל אדם בעולם מכיר, והוא חלק חשוב ומשפיע במורשת האמריקנית. באמצעות התאמת אחדים מן הרעיונות של הנאום ההיסטורי שהשמיע קינג יוכל נתניהו לבנות מסר מותאם להתמודדות עם המציאות הפנאטית הרצחנית החדשה המתפשטת בעולם. מסר של מאבק בלתי מתפשר על הזכות לחיות ולתת לחיות, ללא כניעה לטרור האיסלאמי.
ואלה יהיו, להערכתי, הדברים שישמיע נתניהו נוכח פני ארה"ב והעולם: "כמו לכם, גם לי יש חלום, שיום אחד תקום אומה זו, אומת בני-החורין האמיצים של אמריקה, ותוביל את מלחמת העצמאות של כול אדם לחיות בכבוד על-פי אמונתו, תשליט בעולם את ערכי הדמוקרטיה שבה כול בני האדם נבראו שווים. יש לי חלום שיום אחד, בירושלים הקדושה לבני כול הדתות, יוכלו בניי היהודים, וילדיהם של בני האמונה האיסלאמית, להתיישב יחדיו אל שולחן האחווה והמו"מ לשלום של אמת.
שלום של מעשים אמיצים ולא רק שלום של דיבורים. יש לי חלום שיום אחד אפילו מדינה בעלת עבר מפואר כמו אירן, תחדל מאיומי ההשמדה הגרעינית של ישראל, ותהפוך לנווה של חופש, שוויון אזרחי ושל צדק. יש לי חלום שילדיי, כמו גם אחינו הערבים, יחיו יום אחד בפיוס ולא ידברו עוד על שנאה, מלחמה ורצח. "זה החלום שלי ושל כול בני עמי אשר מאז ומתמיד מתפללים לשלום".
"למרבה הצער והאכזבה שלי ושל בני עמי" יוסיף נתניהו "תקוותנו לשלום, ותקוות העולם לשלום, נמצאות בסכנה חמורה, כיוון שכמעט בכל מקום שאליו אנו מביטים האיסלאם הפנאטי נמצא במתקפת הרס ורצח חפים מפשע. יש מי שחושב כי תיאורי המציאות הנוראה הזו נראים מוגזמים, אך אתם יודעים, לפחות טוב כמוני, כי אם לא מטפלים בסרטן הזה במועד הנכון, הוא שולח במהירות גרורות לאזורים נרחבים יותר ויותר.
על-מנת להגן על השלום והביטחון בעולם - אתם ואנחנו חייבים לעשות מעשה ולא להיכנע, ולא להתפשר, להרחיב את הסנקציות נגד אירן ולא לצמצם אותן. זה החלום שלי ואתם יכולים להפוך אותו למציאות. כדי שחלום השלום לא יהפוך לחלום בלהות המסכן את קיומו החופשי של העולם".
להערכתי נתניהו יוסיף תיאור של עובדה אחת שבינתיים המערב כלל אינו מעלה אותה אל פני שטח התודעה הציבורית ויאמר את הדברים הבאים: "עד עתה כולם מדברים על ההסכם למניעת הפיכתה של אירן למדינת סף גרעינית בנתיב ייצור פצצת אטום מאורניום מועשר. בשום מקום לא הוזכר הנתיב האחר, הלא פחות מוסכן, שבו מפתחת אירן נשק גרעיני התקפי - נתיב הפלוטוניום. עליו אין כול מגבלות והוא זה שעלול להוות פתח לחימוש גרעיני, כולל מימני, בכול המדינות תומכות האיסלאם הקיצוני השוחט ושורף אפילו מאמינים מוסלמים נוכח המצלמות, באכזריות בלתי אנושית שאין כמותה".
ונתניהו יסיים בפניה אישית אל המחוקקים האמריקנים. "אתם, מעוז הדמוקרטיה בעולם, יכולים לעזור לי ולעמי, לכם ולעמכם, לממש את החלום הזה, לפני שיהיה מאוחר מדי. לפני שכולנו נעמוד חסרי אונים על סף החורבות מעלות העשן של עולמנו הישן שלעולם לא יוכל לחזור למה שהיה".

תאריך:  24/02/2015   |   עודכן:  24/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
לנאמנות הפוליטית, ההולכת היום ומתפוגגת, נוספו עתה בעיתונות ממדים של נאמנות ברמה האישית בלבד. סוג של שמור לי ואשמור לך. ירדה האידיאולוגיה מגדולתה ותהליך זה גרר אחריו מטה ורידד את רמת הניתוח הפובליציסטי
דרור אידר
ארגון השמאל "מולד" - הנתמך בידי הקרן החדשה לישראל - פירסם "מחקר" נגד אוהבי ישראל מקרב הנוצרים האוונגליסטים, בו העלה האשמה שקרית, לפיה ג'ון הייגי תמך לכאורה בהיטלר    כמה איוולת דרושה כדי להדביק האשמה נוראה כזאת כלפי אחד מגדולי האוהבים של ישראל והעם היהודי?
איתן קלינסקי
חבל שהפנלים במערכת החינוך לקראת הבחירות לכנסת ה-20, משופעים במסע בזבזני מטורף של כסף    מסע שהוא מהווה בהחלט מסע כושל או ליתר דיוק שיעור כושל בחינוך
אורי שרגיל
שלום לא עושים עם אויבים. עם אויבים עושים מלחמה ולאחר שמכניעים אותם מכתיבים שלום. זה מה שעושים גויים – לא יהודים
ד"ר אברהם כרמלי
אמצעי התקשורת סברו שעדיף לעזוב את לבני, שמקומה בקמפיין הבחירות הנוכחי מוצנע. הרי למה להכניס רעשי רקע מיותרים לקמפיין "רק לא ביבי"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il