X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך להטיל על הצעיר התימהוני ושותפיו ל"מעשה הקונדס" הזדוני עונש חמור כמו קנס כספי גבוה ושלילת אזרחות למשך מספר שנים לפחות, "למען יראו וייראו"
▪  ▪  ▪
ניב אסרף. מעשה שטות, זדון.

סיפור הכזב חסר האחריות של הצעיר מבאר שבע ניב אסרף וחברו שביימו את אירוע החטיפה בידי כוחות עוינים באזור חברון, החזיר את מדינת ישראל, אף כי לפרק זמן קצר, אל הטראומה שלאחר חטיפת שלושת תלמידי הישיבה שנרצחו לפני כשנה בידי מחבלים פלשתינים, ושתוצאותיה הנוראות ידועות לכול.
המעשה הבזוי הזה, שהיו שניסו להציגו כאילו הוא "בסך הכול מעשה קונדס", גרם נזק כלכלי של מיליוני שקלים למערכת הביטחון הישראלית שבכורח הנסיבות גייסה אלפי חיילים לחיפושי סרק ולהטרדה מיותרת של אלפי פלשתינים אשר בבתיהם בוצעו חיפושים בניסיון לאתר את "החטוף".
אחרי שפג המתח החריף, כאשר אותר אסרף בוואדי בקריית ארבע הסמוכה לחברון ונעצר כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה, הגיעה העת לשאול שאלה פשוטה: מה עבר במוחו של הצעיר הזה, כאשר הגה את הרעיון המזיק. תהיה התשובה אשר תהיה - אם שטות היא או איוולת - אסור לעבור לסדר היום על המעשה הנפשע והמטופש וצריך להעניש את שני הכזבנים האלה.
בעניין הזה צודק שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, שפסק כי המעשה פגע באופן ממשי בביטחון המדינה. ולכן יש למצות את הדין עם השנים ולענוש אותם בצורה החמורה ביותר.
כיוון שאין מדובר ב"מעשה שטות שאין בו זדון", של שני צעירים תמהוניים, ראוי שמדינת ישראל תשאל את עצמה מהו מיצוי הדין הנכון והראוי במקרה החריג הזה. לדעתי, חייב העונש להוות משל ודוגמה, כדי שתימנע חזרה על התרחיש האווילי.
אילו אני הייתי השופט שבפניו היה מובא גיליון האישום, שבוודאי יוגש, הייתי ממליץ על ענישה בנוסח "למען יראו וייראו". למשל: לחייב את השניים בקנס שגובהו יהיה כגודל הנזק הכספי שגרמו למערכת הביטחון, גם אם ייאלצו לעבוד שנים כדי לפצות על הנזקים שגרמו. ואם יטענו שאין להם כסף די הצורך - אין בעיה. כתחליף אפשר, ואולי אף ראוי, לשגר אותם לכלא לתקופת זמן שוות-ערך לנזק הכספי.
בנוסף הייתי ממליץ לשלול מהם את אזרחותם הישראלית. לפחות לתקופה של שנים מספר. הסיבה לחומרת הענישה שעליה מדובר היא שאינם ראויים להיות אזרחים ישראלים, אם לא חשבו לפני מעשה על המשמעות החברתית של חומרת הרמייה הנקלית הזאת. ואם אין נתיב חוקי המאפשר ענישה כזו - חשוב שיהיה.

תאריך:  04/04/2015   |   עודכן:  04/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החטיפה שלא הייתה: כזב בזוי או איוולת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה בכיוון הנכון
אהרון שחר  |  4/04/15 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל ומדינות ערב המתונות הן המפסידות מהסכם הגרעין של המעצמות עם אירן    המזרח התיכון צפוי לעבור שינוי אסטרטגי בגלל הרפיסות של אובמה    כוחה של אירן ושאיפות ההתפשטות שלה יתגברו והערבים יחפשו להשיג איזון אסטרטגי מולה
יוני בן-מנחם
נתניהו עדיין לא החליט מה יהיה הרכב הממשלה הבאה, אין ודאות שתהיה זו ממשלת ימין וייתכן שהוא ינסה לצרף את "המחנה הציוני" לממשלה    הסכנה האירנית, משבר הדיור ויוקר המחיה יכולים להוות את התירוץ להקמתה של ממשלת אחדות
אפרים הלפרין
מפלגות המרכז של לפיד וכחלון ציפו ל-30 מנדטים ביחד, ואז הייתה נוצרת "ברית חדשה" בין כחלון ללפיד שהייתה מעלה את הרצוג לשלטון על בסיס תמיכה מבחוץ של הקול הערבי. אך מה לעשות, מפלגת הפריפריה גברה על מפלגות המרכז המשמימות, הכוח הלך לליכוד ולא למפלגות המרכז
דניאל דורון
יש שקר גדול, שקר רצחני, המשתולל בשיח הציבורי בישראל    השקר גורס כי שדרוג רשות הפשע, המורכבת ממאפיות רצחניות, והנקראת "הרשות הפלשתינית" (אורוול צוחק ממרום) למדינה, לא רק שתשכין שלום בארץ אלא תבטיח זכויות אנוש לתושבי הגדה הערבים ותדאג לרווחתם
צבי גיל
"אז גם הגויים יאמרו שזאת הגדה עתיקה. זה יספק אותנו? ואנו נאמר שיש אנטישמיות היום וזה מגביר אותה. אז כאילו - מה? אצלנו אין שנאת הזר?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il