X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיאנו החביב והעממי "רובי" נכנס להיסטוריה כאיש הראשון שנלחם להתמנות לתפקיד נכבד ורם כדי לפעול לביטולו!
▪  ▪  ▪
מעל כל פוליטיקה? [צילום: דוברות בית הנשיא]

יש לי חלום. לקום בוקר אחד אל כותרות דמיונית זו אך עם זאת מבטאת צורך הכרחי, צודק, ראוי, מתבקש ובלתי דמיוני בעליל. ראובן ריבלין, נשיאנו החביב והעממי "רובי", נכנס להיסטוריה כאיש הראשון שנלחם להתמנות לתפקיד נכבד ורם כדי לפעול לביטולו! דמיוני. אני יודע. כמו שאמרתי - יש לי חלום.
מספרים לנו כי מוסד הנשיאות בישראל מצוי מעל כל פוליטיקה ומייצג את העם כולו על כל קשת גווניו. בעבר הרחוק כשלתפקיד זה נבחר סופר או מדען הייתה הסכמה רחבה כי אמירה זו היא אמת או לפחות ניתן לשווקה כאמת . היום ובעיקר אחרי בחירתם של עזר וויצמן, קצב, פרס, וריבלין אין עוררין כי האמת הזו היא שקר גס בתחפושת אמת כמו "אמיתות" נוספות שמוכרים לציבור. מוסד הנשיאות הפך כבר מזמן למוסד פוליטי שבראשו ניצב פוליטיקאי ותיק ומנוסה, מה שמסביר את הקלות והטבעיות בה הוא הופך בן לילה מחבר מפלגה פעיל למי שמייצג את "העם" כולו. תפקיד ייצוגי ומיותר לחלוטין זה הפך לביצת זהב עליה נלחמים הפוליטיקאים. בכל פעם שמגיעה לסופה כהונת נשיא ובזמן שדמותו מפוסלת בברונזה המערכת הפוליטית שלנו כמרקחה מצמרתה ועד אחרון העסקנים המפלגתיים שבה. בונבוניירת הנשיאות המבטיחה כבוד רב וחיים נוחים לנשיא וכל צוות עובדיו לא תינתן כך סתם לאיש רוח או מדען מנותקים מקשרים מפלגתיים. ייחודה של ביצת זהב זו הוא בכך שיש הסכמה בשתיקה בקרב כלל הציבור כי בזבוז משווע זה של כספי ציבור הוא לכאורה לגיטימי. היעלה מישהו על דעתו לומר "כסף לשכונות ולא לנשיאות"?!
באופן אבסורדי בעוד שאת ראש הממשלה (ולא רק נתניהו אלא כל ראש ממשלה), תפקיד קשה ומלא אחריות ניתן לבקר על כל הוצאה קטנה הרי את נשיא המדינה, תפקיד קל מאוד וללא כל אחריות אין לבקר. לטעון כי כל כולו הינו בזבוז אחד ענק של כספי הציבור הרי לא יעלה על הדעת... ובכן על דעתי הוא עולה אם כי בינתיים בצורת "יש לי חלום" בלבד.
הנשיא עצמו, כמו כל אדם אחר בישראל, מבין אף הוא כי הג'וב המיוחד הזה מיותר לגמרי וכל ניסיון להצדיק את קיומו הינו מגוחך. ובכ"ז, ראובן הלא הוא "רובי" החביב כמו פוליטיקאים אחרים ש"נבחרו על-ידי העם" לתפקיד הרם ממשיך בשיווק השקר לעם. כאשר שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, טרח והתייצב אצלו מלווה בפמליית בכירים ממשרדו למסור לו את תקציב המדינה לשנת 2015 (עוד "תפקיד" מגוחך של הנשיא), הצטלמו שניהם אוחזים בספר התקציב ונשאו נאומים חוצבי להבות שכמובן לא הזכירו ולו במילה אחת את הסעיף בספר זה השופך לפח הזבל למעלה משישים מיליון שקלים, מדי שנה בשנה. כששמעתי את דבריו של נשיאנו, בטכס ההזוי של מסירת התקציב לנשיא, עלתה בי תחושת עלבון גדולה שהרי רק מי שסבור כי אני כמו כלל הציבור, מטומטם גמור, יכול לומר לי את הדברים הבאים כשהוא אוחז בידו את ספר התקציב: "אני מברך אותך (לפיד) על הגשת התקציב בעת הזו, תקציב שבאופן מובהק פונה אל החברה הישראלית, מכיר במצוקותיה ומשתדל להעניק את המענה האפשרי לנושאים המעסיקים את אזרחי המדינה בימים אלה." כבוד (שהרי מילה זו היא לב העניין) נשיא המדינה - אזרחי ישראל אינם עדר מפגרים והמענה הראוי ביותר לנושא שחיתות הפוליטיקאים ובזבוז כספי ציבור הוא ביטולם של תפקידים ציבוריים מיותרים ויקרים ובראשם מוסד הנשיאות. החלף על כך מספר מילים עם מר לפיד שתקף קשות מאותו טעם את תפקיד ה"שר בלי תיק". נהג, לשכה, נסיעות לחו"ל וכו' יש ומה אין? עבודה! כך שמעתי אותו לא מזמן אומר ובעניין זה הצדק איתו.
למי מהקוראים שיש ספק באשר לאי נחיצותו של מוסד זה מומלץ להיכנס לאתר בית הנשיא ולקרוא איך מוסד שלם, טבול בים של כבוד, "עושה" מבוקר עד ערב כלום אחד גדול. פשוט כלום! האם כדי לקצוב את עונשם של חלאות השפוטים למאסר עולם דרוש נשיא? האם כדי לחון עבריינים המבקשים לא למלא את העונש שהוטל עליהם עד תם דרוש נשיא ? האם כדי לקבל מלפיד ופמלייתו את תקציב המדינה דרוש נשיא ? ובעצם מדוע לקבל? מה עניינו של הנשיא לתקציב המדינה בדיוק ? ומדוע ולמה צריך פמליה? האם כדי לשאת נאומים בטכסים ממלכתיים דרוש נשיא? האם כדי לקבל משלחות מכל המפלגות כדי לקבל מהן "המלצה" הידועה מראש על מי להטיל את הרכבת הממשלה נחוץ נשיא? האם ל"חיזוק הקשר עם התפוצות" דרוש נשיא? האם לצורך שלל הבלים מכובדים אלה ועוד שכמותם דרוש נשיא?
האם אין זה טבעי כי יתגנב לו חשש סביר שמא כל ה"תפקידים" האלו הומצאו למלא את הריק הנשיאותי ירום הודו? האין זה טבעי כי יתגנב לו חשש סביר כי הפוליטיקאים מעניקים ברוב חסדם למי שרובם חפצים ביקרו, תפקיד בו לא יעשה דבר אך יחיה כנשיא? האין חשש יותר מסביר כי אי-ביטולו של מוסד מיותר לחלוטין זה פרושו הסכמה לשוחד פוליטי הניתן בראש חוצות ובגלוי בצ'ק שמן של שישים מיליון שקלים כל שנה? האם החשבון בו נפרע צ'ק מתנה זה אינו של הציבור? האם הציבור כולו מעוניין בכלל בנשיא? האם טרח מישהו לשאול אותו? האם הציבור אוהב את הנשיא או שמא נחלקת אהבת העם ע"פ שיוכו הפוליטי של הנבחר לתפקיד הכלום רם המעלה?
יש לי חלום. ובחלומי נושא רובי נאום לעמו ובפיו בשורה: די לשקר. די לצביעות. די לבזבוז. די לזלזול בציבור. די לקומבינה. די לפיקציית הנשיאות !

תאריך:  01/05/2015   |   עודכן:  01/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריבלין קורא לביטול מוסד הנשיאות (א')
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מצוין
שמ  |  1/05/15 20:22
 
- מדוע "סוף סוף" הבעתי דעתי ?
יעקב עמר  |  1/05/15 22:09
 
- ממתין
שמ  |  2/05/15 22:54
2
רובי? לא שמעתי על דבר כזה
מתה-מורפוזה  |  1/05/15 20:58
 
- מעולה, שאפו, המלים הכי נכונות
יוסי אבידור  |  5/05/15 10:14
3
אתה פספסת את העיקר: האמירה
בני בנקר  |  2/05/15 09:45
 
- פתרת אותו בזול
איל  |  2/05/15 12:23
 
- בהיזכרי ב"אתרוג" הידוע שרון
בני בנקר  |  2/05/15 15:00
4
מאמר ממצה ומבריק. ל"ת
איל  |  2/05/15 12:14
 
- תודה. חבל שהנשיא לא חושב כמוך. ל"ת
יעקב עמר  |  3/05/15 20:07
5
עוד תרגיל מגעיל של עוד.ריבלין
ישע  |  3/05/15 07:16
6
מוסד הנשיא
צבי פיילס  |  3/05/15 18:25
 
- "תפקיד חשוב שאין ממלאים אותו"
יעקב עמר  |  3/05/15 19:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בתקופת כהונתו של שר החינוך האחרון שי פירון גדל מספר מורי הקבלן מ-10,000 מורים והגיע ל-15,000 מורים    זה הזמן להפסיק תופעה זו
אליהו קאופמן
בהשוואה לעיתונאים בעולם, הרי שהעיתונאי הישראלי נמצא בדרגת ההשכלה והידע הנמוך ביותר
אדי להבי
אי-אפשר לצפות שהעם היהודי שהתמודד תדיר עם כובשים שהתעקשו לכפות עליו סממני עיצוב זרים לו, ולאחר מכן יחיה בגלות מאות שנים, יפתח סגנון עיצוב אופייני לו ולארצו
מנשה שאול
כקלף מיקוח במו"מ על הגרעין עם מדינות המערב, מעוניינת אירן להשתמש בשליטה במעבר באב אלמנדב בתימן, החולש על השיט הבינלאומי לכיוון תעלת סואץ, אילת ועקבה
צבי גבאי
יהודי ערב לא זכו כערבים הפלשתינים לארגונים הממומנים על-ידי ממשלות זרות שיספרו את הטרגדיה שלהם ויתמכו בתביעותיהם לפיצויים על הרכוש הרב שהותירו במדינות ערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il