X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נרצה ואם לאו, ציון 48 שנה לאיחוד 67, באופן טבעי מקפיץ לתודעה את שני ניסיונות הנפל של אויבינו הערבים לחסל את מדינת היהודים - מלחמת העצמאות ומלחמת ששת הימים
▪  ▪  ▪
"הכיבוש" אינו מה שהם אומרים [צילום: AP]

במזרח התיכון למספר 48 יש ובצדק מטען רגשי עצום. מספר המציין את שנת הקמתה של מדינת היהודים לאחר 2000 שנות גלות חייב להיות מספר חזק. והינה השבוע ציינה המדינה היהודית 48 שנים לאיחודה ההיסטורי של ירושלים בשנת 67. מספר חזק נוסף.
שני מספרים אלה אינם רק מספרי הקמת המדינה ואיחוד ירושלים. אם נרצה ואם לאו, ציון 48 שנה לאיחוד 67, באופן טבעי מקפיץ לתודעה את שני ניסיונות הנפל של אויבינו הערבים לחסל את מדינת היהודים - מלחמת העצמאות ומלחמת ששת הימים.
שתי מלחמות אלה פרצו בשל סיבה אחת ואחת בלבד - רצונם העז של הערבים לחסל במובן הפשוט של המילה את מדינת היהודים. עם עובדה היסטורית מוצקה זו רק מעורער בנפשו יוכל להתווכח. בשתי מלחמות אלה ובמחיר נורא של אלפי הרוגים ופצועים, לא רק שהצלחנו למנוע את כוונת אויבנו הערבים לחסלנו, אלא גם "כבשנו" שטחים מארץ ישראל.
בעוד שאצלנו מדברים על "הכיבוש" לתאר את השטחים שכבשנו בעת ניסיונם השני של הערבים לחסלנו (67), הרי אצל הערבים כולל מושג זה גם את השטחים שכבשנו בעת ניסיונם הראשון לחסלנו (48). לשני כיבושים אלה מוסיפים הערבים כיבוש שלישי ועיקרי (47) הכולל את שטחי תוכנית החלוקה אותה דחו.
שלושת כיבושים אלה יחדיו, הם אותה "כל פלשתין מהנהר ועד הים" עליה דיבר עראפאת זר"ל (זכר רשע לקללה), עליה מדבר הנייה שיזכה לחיים קצרים ושעליה חולם כל ערבי שחונך על-ידי מיטב מסורת החינוך האנטישמי הערבי הגלוי לעין כל בתקשורת ובספרי הלימוד שלהם.
כמו חברי ב"מחנה השלום", אף אני סבור כי "קץ הכיבוש" יביא שלום, אך בעוד שהם מדברים על קץ כיבוש 67, אני כמו הערבים מצרף לכך את כיבוש 48 ואת כיבוש 47. בעוד שחבריי מדברים על כיבוש אחד, מדברים הערבים ברורות על שלושה כיבושים. וכש"כולה פלשתין" בידם אין כלל ספק שהשלום המיוחל יגיע.
אמור לי מהו כיבושך ואומר לך מי אתה. הצטרפותי לתיזה הערבית כי קץ הכיבוש המשולש הוא ורק הוא יביא "שלום", מקובעת היטב בהגיון בסיסי של כל יצור חושב ולו משום כי אין להתעלם מעובדה היסטורית נוספת מוצקה וברורה, לפיה גם לפני כיבוש 67 ולפני כיבוש 48, לא היה כאן שלום.
הערבים המודעים היטב לבלבול מושגי זה בקרב שוחרי החלום אצלנו, חוזרים ומבהירים זאת בכל הזדמנות. בהגדרת המושג "כיבוש" ככיבוש 67 בלבד, רואים הערבים ובצדק התנשאות, יהירות, שחצנות וזלזול מוחלט של היהודים כלפיהם. כדי למנוע ספק באשר לכיבוש האמיתי שרק סיומו הכולל ייחשב ל"קץ הכיבוש", הם נוהגים להוסיף לכל מקום כבוש את סוג הכיבוש לו הוא ראוי במסגרת כיבוש פלשתין. כך למשל בעוד הגליל אינו כלול במושג הכיבוש של מחנה החלום, כל התייחסות של הערבים אליו, תהיה כאל "הגליל כיבוש 48".
אם לא די בכך, גם הגדרת ההתיישבות היהודית בשטחי הכיבוש כ"התנחלות", שופכת אור על בלבול מושגי זה של "הכיבוש". חברי ממחנה החלום יכולים לדבר על העיר שדרות למשל תוך התעלמות מוחלטת משמה האמיתי אצל הערבים "מוסטאווטנה שדרות איחתילאל 48 " - התנחלות שדרות כיבוש 48.
לו היה הדבר תלוי רק בהם, היו מעדיפים הערבים לסיים במכה אחת את שלושת הכיבושים של האויב הציוני. רק משגילו להפתעתם כי אפילו על-פי דמיונם הפרוע אין מטרה זו ישימה כלל וכלל, אימצו את תורת השלבים הידועה והמוכרת. כמיטב מסורת השקר הערבי מוכנים הם זמנית להצטרף ליהודים התמימים במחנה החלום ולומר כי כיבוש 67 הוא "הכיבוש". להכיר במדינת היהודים לאחר סיומו של כיבוש זה אין הם מוכנים להסכים בתירוצים די אינפנטילים המבהירים ללא צל של ספק כי "קץ הכיבוש" יגיע רק משתושלם משימתם לשים קץ לשני כיבושים נוספים.
ב-48 הם ניסו לשים קץ לכיבוש 47. ב-67 הם ניסו שוב לשים קץ לכיבוש 48 וכיבוש 47 והיום הם מצהירים כי לא יניחו חרבם עד לסיום כיבוש 67 כיבוש 48 וכיבוש 47.
אצלנו עולם כמינהגו נוהג ואנו ממשיכים להעליב את אויבנו בהתנשאות כלפיהם לפיה "הכיבוש" אינו מה שהם אומרים, אלא מה שאנו מתעקשים לומר בשמם - דהיינו כיבוש 67 בלבד. כגלמים אטומי מוח אנו מתעקשים לפתוח עימם ב"תהליך שלום" חסר כל אחיזה במציאות, שהרי ברור כשמש כי "קץ הכיבוש" עבורם הוא קץ "הכיבוש" על-פי הגדרתם שלהם אותו ובדיוק כפי שהם אומרים וחוזרים ואומרים: "כולה פלשתין. מן אלנאהר אילא אל באחר" - כל פלשתין מהנהר ועד הים או אז ורק אז יגיע אל סופו תהליך החלום ו"קץ הכיבוש" יהיה גם הקץ של מדינת היהודים ישראל.

תאריך:  18/05/2015   |   עודכן:  18/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כיבוש" מהו?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל הציוני מבולבל,
אתה צודק.  |  18/05/15 11:35
2
מה זה כיבוש 47?
אהרון שחר  |  18/05/15 13:28
 
- מה שקדם ל48 - גבולות החלוקה
יעקב עמר  |  18/05/15 17:52
 
- יפה
אהרון שחר  |  18/05/15 19:40
3
ואני לתומי
חשבתי ,  |  18/05/15 16:45
 
- חייב להודות - אתה גאון !!!!!!!
יעקב עמר  |  18/05/15 17:46
 
- אבל יעקב
אהרון שחר  |  19/05/15 09:49
 
- אהרן ,הרבה מדענים מטומטמים
ושונאי ישראל עצמם  |  29/05/15 16:35
4
אין מדע שיעצור טימטום
יעקב עמר  |  19/05/15 11:31
5
הדו שיח בין עמר לשחר.
מצחיק  |  19/05/15 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אזעקה, חסרה חוליה, רשלנות, אינו מעודכן ואין איתות    חודש טוב
צ'לו רוזנברג
מה שראש הממשלה בנימין נתניהו עשה לשרי הליכוד לא נכתב בשום ספר של מדע המדינה ולא בשום חוברת קומיקס    ממשלת הקריקטורה הרביעית של ביבי יצאה לדרך
נילי פרנקל
השוואה בין התנהלותו של נתניהו במו"מ הקואליציוני לבין עקרונות תורת המשחקים חושפת את הפער הגדול שקיים בין המהלכים שנתניהו נקט לבין המהלכים שנתניהו אמור היה לנקוט לו פעל בהתאם לעקרונות תיאוריה זו, ומסבירה את הסיבות האמיתיות לכישלונו
אסתר שניאורסון גרי
בוז'י זועק על הגדלת מספר השרים. אולי כדאי שילך שוב לישון, להירגע, כבליל הבחירות, ואולי זכרונו שפרח ממנו, ישוב אליו. הרי הוא האחרון שיכול להזדעק, שכן הכנסת ב-1992 קיבלה חוק יסוד חדש לממשלה, 18 שרים בלבד - חוק ביוזמת מפלגת העבודה
שמעון זיו
דרוש חוק מיידי שיסדיר עבודת הפרקליטים, אנשי המשטרה על ניצביהם והיועצים המשפטיים ו/או השופטים עצמם. בין השאר, על החוק להגדיר כי מי שעסק כתובע, כחוקר או כשופט בנושאים פליליים, אסור לו עם פרישתו לעסוק כעצמאי בייצוג גורמים עברייניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il