X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי עבודה רבה וועדות שונות עומדים כנראה להתחיל ולהפעיל את המאגר
▪  ▪  ▪
מי דואג לכיסוי? [צילום: פלאש 90]

לפני שמתחילים כדאי לעצור ולבדוק. מקובל אצלנו לבחון את הנעשה בארצות אחרות ולנסות להעתיק את השיטה אלינו. יש להתחשב בשוני ובגודל השוק. בארה"ב לדוגמה הפכה המערכת למיכנית, בגלל סדרי הגודל, ואף טיפשה. המערכת נוצרה אומנם עקב הצורך להכיל שוק ענק בן למעלה מ-300 מיליון תושבים הנעים על פני מרחבים גדולים ולעיתים אף בזהות שאולה. בארה"ב אין תעודות זיהוי הוא הדין בבריטניה, דנמרק,אירלנד ונורבגיה. בהרבה ארצות לא לכולם יש חשבון בנק.
מכר שלי המרצה באוניברסיטה בארה"ב שהה בישראל לשנת שבתון. הוא דיווח לחברת כרטיסי האשראי על כתובתו הישראלית, עקב טעות ברישומי החברה יצא שהוא גר באיסלנד. הוא לא קבל את הדוח החודשי ולכן לא דאג לכיסוי, בארה"ב לא מקובל לחייב את חשבון הבנק ושולחים שיק כל חודש. לאחר ארבעה חודשים הוא בקר בארה"ב ומצא שהבנק שלו ביטל את מסגרת האשראי. בשיחה עם מנהל הסניף,השוכן באוניברסיטה, הוא הסביר את מקור הטעות וכן הפנה את תשומת לבו לכך שכל שבועיים נכנסת משכורת,בארה"ב מקבלים שכר כל שבועיים, הגבוהה ממסגרת האשראי. מנהל הסניף הביע הבנה אך אמר שאין דבר שהוא יכול לעשות. רק פניה ליו"ר הבנק שינתה את המצב. עד כאן מחד. מאידך דרוג האשראי האמריקני לא מנע את משבר הסב-פריים שמשך את כל העולם למשבר כלכלי שהיום 7 שנים לאחר פריצתו טרם התאושש מנזקו.
מדינה קטנה
בחזרה לישראל שלנו. אני חושש שהיוזמים הם גופים שבחייהם לא אשרו אשראי ומפתחים תיאוריות בלתי ישימות. המערכת לא תקל על קבלת אשראי אלא בגלל מרובעותה תמנע אותו מאלה שמקבלים אותו היום. מתן אשראי אינו תורה מתימטית ויש בנתינתו הרבה משיקול הדעת. כיצד תתיחס המערכת ללווה שאינו פורע אשראי למרות שהוא מסוגל להחזירו אך יש לו סכסוך ותביעות מהמלווה? במדינה קטנה אין בעיה לקבל אינפורמציה על כל לווה. כל ישראלי פותח חשבון בנק עם גיוסו.
תפעול המערכת עולה והוא יגולגל בסופו של דבר על הלווים. חוק מושכי שיקים ללא כסוי,שהוא יצירה ישראלית ייחודית, בצד מידעים נוספים קימים וידועים צריכים להספיק.
מספרים על אדם שנכנס לסניף בנק כדי לקבל הלוואה. הוא נענה בשלילה בנימוק שאינו מוכר לבנק. הלקוח אמר שגם בבנק שלו ענו בשלילה בנימוק שהם מכירים אותו. בישראל הקטנה אין בעיה להכיר לקוח גם אם הוא חדש.
נ.ב. לפני מספר שבועות כתבתי במאמר הנושא את הכותרת "שר גנב ?" שכמו שאריה דרעי לא יכול להיות שופט כך אינו יכול להיות מחוקק. לא ידעתי שבמסגרת תפקידו כשר הכלכלה הוא אמור להיות חבר בוועדה למינוי שופטים לבתי הדין לעבודה. התערבות היועץ המשפטי גרמה לכך ששר אחר מש"ס יחליף אותו בוועדה. אכן המציאות עולה על כל דמיון, כפסע היה בין זה שמועל היה ממנה שופטים בישראל.
תאריך:  25/05/2015   |   עודכן:  25/05/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 ש"ס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איינאו פרדה סנבטו
כיצד הפכו את מחאת האתיופים כנגד הגזענות לכלי פוליטי להפלת ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו? מה הייתה התוכנית ומה הייתה השיטה?
הרב ישראל רוזן
תחכומי הלכה פיקנטרית: איך לאכול בשר וחלב? מתכוני בשר בחלב לרגל חג השבועות
אביהו הורוביץ
החברות נקלעו למצב אין ברירה שכופה עליהן את העלאת מחירי הליסינג. אולם חרף העובדה כי ביכולתו לחלץ את השוק מפגיעה בצרכנים ובהכנסות המדינה, משרד התחבורה אינו נוקט בצעדים המתבקשים - חידוש מיידי של תוכנית הגריטה וסלילת הדרך ליצוא כלי רכב משומשים לחו"ל
איתמר לוין
לקרוא כדי להאמין: אולמרט - אשר שיבש פעמיים את מהלכי משפטו והדיח פעמיים את שולה זקן שלא להעיד - טוען שמגיעה לו התחשבות בשל הזמן הרב בו נמשך ההליך המשפטי נגדו
עמי דור-און
כיצד מגיע לישראל כסף זר ממדינות איסלאם אויבות ומסייע לפעילות של עמותות כמו שלום עכשיו    חובה על המדינה לטפל במסגרת החוקית הראויה בכל הגורמים הפועלים לפגיעה ביסודותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il