X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת אורנג' הייתה כרוכה באי נוחות גדולה לממשלה ולגורמי השלטון הבכירים. היא תרמה למשיכת תשומת הלב הציבורית אל הנושא המטריד מאד: עתיד הכלכלה הישראלית "לאור" התעצמות החרם. היא למעשה סיכלה את כוונת הממשלה להמשיך ולהחזיק את הנושא הזה מתחת לשטיח, כפי שהיא עושה מזה 14 שנה
▪  ▪  ▪
סטפן רישאר. הבליט את מה שמנסים להסתיר בישראל [צילום: AP]

בימים האחרונים, לאחר סערת אורנג' העולמית, החלו להישמע צפירות הרגעה, חלקן מאורגנות חלקן ספונטניות. לציבור המבולבל, ניתנה האפשרות לשמוע טענות המשתרעות על מלוא הספקטרום בין "אין שום חרם", לבין "החרם קיים והוא צובר תאוצה".
פרשת אורנג' הייתה כרוכה באי נוחות גדולה לממשלה ולגורמי השלטון הבכירים. היא תרמה, כאבן שואבת, למשיכת תשומת הלב הציבורית אל הנושא המטריד מאד: עתיד הכלכלה הישראלית "לאור" התעצמות החרם. היא למעשה סיכלה את כוונת הממשלה להמשיך ולהחזיק את הנושא הזה מתחת לשטיח, כפי שהיא עושה מזה 14 שנה.
בוועידת דרבן הראשונה (2001), הוכח כי אפשר לכבול ישראל אל עמוד הקלון באין פוצה פה ומצפצף, ועוד כשהיא מופתעת לחלוטין. שרי הממשלה, כמשל שלושת הקופים, לא ראו, לא ידעו, לא שמעו. עוד חידשה ועידת דרבן: פעילות אינטנסיבית, יוצאת דופן בהקפה, של ארגונים חוץ ממשלתיים נגד ישראל. חלק מארגונים אלה כמו עדאלה. כאן, לידנו, בשכנותנו, מקום לידתם ופעילותם... הם אף "ניזונים" מקרנות השפע דוגמת הקרן לישראל החדשה. יהודים טובים, כידוע. הם המממנים את פעילותם בנדיבות רבה (או את חלקה לפחות).
בימים אלה נחשף דוח פנימי של משרד האוצר המתאר את השלכות החרם האפשריות על כלכלת ישראל. לצורך הדיון בשאלת השאלות האם ייתכן חרם עתידי, כן/לא, ואלו פנים הוא עתיד ללבוש, ראוי להקדים דיון בתופעות בעלות משקל מיוחד ההולכות ומשתלטות על ההוויה האירופית. בראש ובראשונה התעצמותו של המיעוט המוסלמי, במיוחד במערב אירופה, נוכח העובדה כי הממשלות האירופיות איבדו ומאבדות שליטה על המצב. עוד ראוי לבחון כפי שהצענו למעלה, תפקידם ההולך ומתבסס של ארגונים חוץ ממשלתיים ובכללם איגודים מקצועיים, מוסדות מדע ורפואה וכו'. עדיין זכור לכולנו סירובם של עובדי נמלים בקנדה לפרוק אניות ישראליות. ומה בדיוק תעשה ישראל לנוכח פעילות חוץ פרלמנטארית כזו, לעתיד לבוא?
על-פי נתונים שסיפק צוות חשיבה, בראשותו של ג'ון בולטון, שגריר ארה"ב לשעבר באו"ם, התברר כי האוכלוסייה המוסלמית בשנה שעברה בצרפת הגיעה ל-10% מ-66 מיליון תושביה, קרי - 6.5 מיליון נפשות. צרפת הפכה למדינה האירופית עם המיעוט המוסלמי הגדול ביותר. מתוך טעות של מראית עין סבורים שהם מצויים אך ורק בפריז. לא נכון. הם פזורים בכל רחבי צרפת. בכל מקום בו הם נמצאים הם יעילים בשליטה, פועלים ללא חשש מעונש, ככל הנראה בידיעה שהרשויות לא יכולות או לא רוצות לפעול בנחישות כדי לעצור אותם', כך אומר רוברט ספנסר, חוקר שעוקב אחר הקיצונים המוסלמים.
על-מנת למגר כל ביקורת על האיסלאם. כל סוג של דיבור, קריקטורות, דיון, מאוימים יוזמיהם ברצח ואף מוצא איום זה, לא אחת אל הפועל. בעיקרו של דבר, הממשלות באירופה המערבית נמנעות מפעולה. נוצר ומתפתח, במהלך 10 השנים האחרונות, כדור שלג הגדל יותר ויותר. מחברי סקר שפורסם באחרונה משקפים מצב קודר אך גם הם אינם מתייחסים באומץ למתרחש למשל בהולנד השכנה, ממנה נאלצה איאן חירסי עלי, המוסלמית, חברת בית הנבחרים ההולנדי לברוח לארה"ב, אחרי שידידה וואן גוך נשחט במרכז העיר.
להשפעת המיעוט המוסלמי תפקיד בר משמעות, בהתעצמותה של תנועת החרם משום שהוא מספק גב ציבורי ואלקטוראלי לכל תנועה השוללת את עצם קיומה של ישראל. הבעיה המרכזית בתהליך האמור היא מה יקרה בפועל כאשר יונחו על כפות המאזניים הלגיטימציה ההולכת וגוברת של החרם מול האי לגיטימציה של ישראל. אם תנועת החרם אכן תתעצם, ברור להיכן תיטה לשון המאזניים.
סנקציות, פיחות, אבטלה, עצירת השקעות
למשרד האוצר הערכות משלו, ולפיהן גובר החשש מהתממשותו של תרחיש קיצון שבמהלכו הופכת נורמה מוסרית לכלל מחייב בקרב מדינות העולם. השלב הראשון שמתאר הדוח הוא "בצבוץ הנורמה" המקודמת על-ידי ארגונים לא-ממשלתיים ומופצת בידי אישים הזוכים לתהודה ציבורית רחבה, המכונים "יוזמי נורמה" או במקרה של ישראל "יוזמי החרם".
דוח פנימי זה, שהמדינה ניסתה להסתיר, משרטט את משמעויות החרם. לתרחיש הקיצון לא הוצמדו עלויות אבל תוארה פגיעה הרסנית למשק. ביטול הסכמי סחר יוביל לפגיעה של 1.2 מיליארד דולר בשנה, חרם רשמי על מוצרים מהשטחים יגרע 300 מיליון דולר מהייצוא לאירופה.
יתכן פיחות חד של השקל וכפועל יוצא מכך תיפגע באופן משמעותי הפעילות בשוק ההון, תחול עלייה ברמות החוב במשק הפרטי והציבורי, תוך הרעה משמעותית ביכולות הגיוס של ישראל, שיובילו לעלייה בעלויות הגיוס, לירידה בהשקעות ולגידול משמעותי בשיעורי האבטלה. כמו-כן, תחול עלייה חדה במחירי המוצרים והמשק עלול להיכנס לסחרור אינפלציוני, וסביר שתידרש העלאה משמעותית של הריבית קצרת הטווח".
שאלת השאלות היא האם ניתן להיאבק במגמות אלה? התשובה היא כן. לשם כך על ישראל לחשוב מחוץ לקופסה. לא נציע כאן תוכנית פעולה נזכיר רק כמה נושאים ותחומי פעולה שלא נעשה בהם שימוש. עלינו לבנות מחדש את השגרירויות בחו"ל כשמבטנו מופנה גם אל האיגוד המקצועי ואל קבוצות נוספות במדינות השונות. יש להחליף לחלוטין את "התחמושת", בה נעשה היום שימוש. רדיפת הנוצרים בארצות המזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט למשל, לא קיבלה כל ביטוי, למה? ככה! ציבור אוונגליסטי ענק תומך בישראל. מחפש דרכים ליצוק תמיכתו לתבנית מתאימה, הן פוליטית והן מעשית. חוץ מפעולה פילנטרופית, בהיקף מצומצם, המשותפת להם ולישראל (הרב אקשטיין), כמעט ולא מופעל ציבור גדול זה.
מודיעין. כדי לדעת בזמן אמת מה מתבשל בחצרות הגורמים והמוסדות העויינים את ישראל, נחוץ מאוד שירות כזה אולם הוא לא קיים למעשה. אנו מופתעים כל פעם מחדש. תקצר היריעה מלהשתרע. הבטלנות, חוסר היוזמה ואולי גם חוסר הדמיון, ניכרים בכל.

תאריך:  09/06/2015   |   עודכן:  09/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרם - סיוט שמטאטאים מתחת לשטיח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תשובת התשובות היא כן
אהרון שחר  |  10/06/15 08:50
2
דו"ח פנימי של משרד האוצר
באום  |  10/06/15 13:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
לראות את ההחלטה של בית המשפט העליון של ארצות הברית בפריזמה של הבי.די.אס, בפריזמה של הניכור המצער הגובר בין רחוב בלפור והבית הלבן, בפריזמה של שופטים יהודים שאינם בושים להימנות עם הרוב השולל מארצות הברית להנפיק דרכון ליליד ירושלים בו מצוין כי הוא נולד בישראל, היא איוולת
אברהם פריד (פריצי)
האם השופט שקשור למנהל חברת הביטוח הוא שישפוט בתביעה שלך נגדה? כנראה שכן    שופטים, דארפורים ובדואים    מציאות ישראלית
ד"ר אורי מילשטיין
530 צל"שים מכל הסוגים, שהוענקו לטוראים, לאלופי משנה ולכל מי שביניהם לאחר מלחמת יום הכיפורים שכנעו את הציבור שהצבא הוא צבא-גיבורים שביצע את הבלתי יאומן כשהפך את קערת המלחמה על פיה    את המחיר הכבד ששילם "בשר התותחים" הם השמיטו מהנרטיב
יעקב עמר
עשרים שנה חלפו מאז מאמר המערכת של טומי לפיד ואני מוצא את מאמרו רלוונטי לימים טרופים אלה, בהם אפילו נשיאנו וגם המטופש עם המשקפת מצהירים כי הם מוכנים לנהל מו"מ עם החמאס, ארגון רצחני ואנטישמי שנשבע למות ולא לדבר איתנו
עמי דור-און
בלא התערבות המדינה מצוי בית החולים הדסה במסלול של קריסה ולא ברור אם פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים שיבא, יוכל להצילו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il