X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
30 הצגות נבחנו על ועדת סל תרבות ניתן היה למצוא הצגה אחרת טובה לא פחות. אבל מה כי נלין, אנחנו רחמנים בני רחמנים, נותנים לרוצחים מתועבים ללמוד בכלא, להתפתח, לקבל ולהוציא שיחות שגם פוגעות בביטחון המדינה, במקום לבנות להם חומות של שתיקה שיינמקו בכלא עד בוא יומם
▪  ▪  ▪
למי מיועדת ההצגה? [צילום: איתמר לוין]

הטלוויזיה והעיתונות הכתובה נותנת במה לרוצחים, אנסים, פדופילים ומי לא, מתוך כוונה להעלאת הרייטינג שלהם. כך פתחה אילנה דיין את תוכניתה החשובה עובדה בפני האנס מלשכת הרמטכ"ל וכפי הנראה הזכות המפוקפקת הזו עמדה לו עקב היותו מאבטח בלשכת הרמטכ"ל.
מתקנאת בהן ועדת סל תרבות ומאשרת הצגה לתלמידים שנכתבה על-ידי רוצח מתועב ולא סתם אלא רוצח מהקו הירוק שגדל וצמח במדינת ישראל שהוריו קיבלו את כל האפשר לאזרח ישראלי למרות שהוא ערבי מכספי משלם המיסים הישראלי.
יושב הנ"ל בבית סוהר לכל ימי חייו ושולח ידו בכתיבה ספרותית המאפשרת לו להעביר את זמנו. לא חלילה שהוא כותב יצירה כיצד הוא מצטער על מה שעשה, כיצד הוא משנה דעתו ותומך בשלום בין ישראל למדינות ערב זה לא.
הדבר עובר את ועדת המומחים חסרת הרגישות החברתית ומקבל את אישורה שמשמעותו גם תמיכה כספית מתקציב המדינה וגם הכרה רשמית ביצירה הזאת.
היחידים שהתעוררו לקול קריאת ההשכם היו ראש עיריית חיפה ושר החינוך, נפתלי בנט וטוב שכך.
מה הכשלים שהיו בבסיס ההחלטה לאשר את ההצגה:
  • אין סינון מקדמי של הצגות אשר מובאות לאישור על סמך מי כתב את ההצגה.
  • למי מיועדת ההצגה.
  • האם הכותב הוא אדם נורמטיבי.
  • האם קיבל כבר הכרה תרבותית ועוד.
ואכן מייד הזדרזו שומרי הדמוקרטיה ותקפו את החלטת השר כאילו הוועדה הבלתי תלויה הזו היא חזות הכל ואין אחריה ואסור לשר לנקוט עמדה שומו שמיים אנחנו עם ישראל בחר בשר ואילו הוועדה נבחרה מטעם עצמה, אבל זה לא משנה למצקצקי הלשון.
ובאולפן שישי יצאה שלי יחימוביץ' להגנת המיעוט כאשר טענה שאמנם דמוקרטיה זה שלטון הרוב, אבל גם שמירה על זכויות המיעוט ומי המיעוט במקרה הזה רוצח מתועב שבמקרה או שלא במקרה הוא ערבי ישראלי. ואולי המיעוט הם היהודים שהם נקודה במרחב השמי המקיף אותנו שהוא אומנם לא מכיר בעקרונות דמוקרטים, אבל הוא רוב. ואולי המיעוט הם תלמידי ישראל שצריכים לראות את ההצגה.
ומעל הכל יש את הריבון עם ישראל שאינו חייב לממן הצגה זו לא נאמר לאף אחד שלא להציג את ההצגה נאמר דבר פשוט כי תקציב מדינה לא יינתן לרוצחים מתועבים מהסוג הזה.
ולא חס וחלילה שלא היו הצגות אחרות. 30 הצגות היו שנבחנו על ועדת סל תרבות. ניתן היה למצוא הצגה אחרת טובה לא פחות. אבל מה כי נלין אנחנו רחמנים בני רחמנים נותנים לרוצחים מתועבים ללמוד בכלא, להתפתח, לקבל ולהוציא שיחות שגם פוגעות בביטחון המדינה במקום לבנות להם חומות של שתיקה שינמקו בכלא עד בוא יומם.
והוועדות למינהן מכל סוג ומין, הגיע הזמן כי כמו שעובד המבקש להתקבל למקום עבודה, ממלא שאלון מפורט המהווה סינון ראשוני להעברה לשלב הבא, כך יהיה גם בועדות אלה. הוועדות לא יתמנו על-ידי עצמן בשיטת חבר מביא חבר, אלא על-ידי ועדה מקצועית בלתי תלויה, שתביא המלצה בפני השר הנוגע לאישור מה שטוב לשופט בבית משפט עליון טוב גם לכאן. לא הכל ספרות וטלוויזיה.

תאריך:  14/06/2015   |   עודכן:  14/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהטלוויזיה ועד הצגות תיאטרון לתלמידים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
תקראו הרבה ספרים, אל תפסיקו, תמשיכו ותקראו תמיד    יום אחד, אולי בהיסח-דעת, תגלו כמה התרוממתם וכמה הסביבה והנוף האנושי שלה נמצא מתחת
צ'לו רוזנברג
על הרצאתו המבריקה של אהוד ברק בכנס הרצליה אשר חשפה, פעם נוספת, את בקיאותו של האיש בתחומי ביטחון לאומי, יכולתו האנליטית יוצאת הדופן ומסוגלותו לראות אל מעבר לכתף
ד"ר רון בריימן
הלב אומר לא לממן גורמי "תרבות" המייחלים למגר את ישראל. כך אומר גם השכל הישר. הלב אומר לא לכלול בסל התרבות הצגה שמפארת מחבל רוצח. כך אומר גם השכל הישר. ומי שחושב אחרת, יתכבד ויענה לעצמו על השאלות הכלולות במאמר, ורצוי שיענה בכנות וביושר    תשובה לדן מרגלית (ישראל היום, 12.6.15)
רבקה שפק ליסק
כורש מלך פרס הכיר בזיקה ההיסטורית של העם היהודי לא"י    כורש מלך פרס היה צאצא של מלכי פרס ומדי, ושלט מ-560 עד 530 לפנה"ס    הוא הקים בשנות שלטונו אימפריה אדירה שהשתרעה מהודו עד מצרים
ישראל רוזנבלט
חסד יעשה השוכן במרומים אם ידאג שנבחרת הכדורגל לא תעפיל ליורו 2016. לנבחרת ששחקניה אינם מסוגלים לחבר יותר משתי מסירות (מקסימום), אין מה לחפש שם, פרט להשפלות. קל להתנפל על המאמן או על שחקנים שפישלו (שוב). אבל הבעיה האמיתית - ולא מהיום - היא המיומנויות הטכניות הלקויות של רוב הכדורגלנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il