X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אותם אמנים דגולים בעיני עצמם לפחות, פרימדונות, שמלא עולם כבודן וכישרונן. הם רושפי שנאה וטעונים ביקורת ארסית נגד הממשלה, במיוחד זו האחרונה. הם טעונים בכעס, מעצם הצורך לרדת מהאולימפוס אל הפרולטריון הבזוי בעיניהם ("בהמות"), השולט עכשיו, ולבקש ממנו, מה"בהמות", בידיים פשוטות: "תן ותן עוד"
▪  ▪  ▪
השחקן עודד קוטלר. חבורה של מלאים בעצמם

במהלך הימים האחרונים מאז פרצה בסערה פרשת קוטלר ("העדפתי ללכת לשירותים מאשר להצטלם עם מירי רגב ביחד עם הנשיא"), אל תוככי המדיה לסוגיה, האלקטרונית, הכתובה, והחברתית, לא שככה מלחמת הדעות (או ליתר דיוק מלחמת חילוקי הדעות), בין שרת התרבות מירי רגב לבין חבורת האמנים/הפרימדונות/קפוצי התחת - מחק את המיותר, עמם היא חלוקה, אף לא לרגע.
תהיה זו טעות לראות בחבורת האמנים הזו ("קפוצי תחת" זו הגדרתה הנלבבת של רגב), ובמהומה שהתבטאותה של רגב עוררה בקרבם, אירוע לשעה. החבורה הזו היא ציבור אנשים, לא גדול אמנם, אך כאלה הרואים את עצמם כאמנים דגולים. הם טעונים, מחד-גיסא, באגו ענק, עד להתפקע, וגם בכעס ובביקורת. הם, בעיני עצמם לפחות, פרימדונות, שמלא עולם כבודן וכישרונן. הם רושפי שנאה וטעונים ביקורת ארסית נגד הממשלה, במיוחד זו האחרונה. שהרי למרות כל תקוותיהם, לפני הבחירות, מבטאת עכשיו ממשלה זו את אחיזת הימין בתרבות, בפוליטיקה, והיכן לא... הם טעונים בכעס, מעצם הצורך לרדת מהאולימפוס אל הפרולטריון הבזוי בעיניהם ("בהמות"), השולט עכשיו, ולבקש ממנו, מה"בהמות", בידיים פשוטות: "תן ותן עוד". ידם מושטת בתחינה אל הממשלה המאוסה. באותו זמן ממש, אין הם מסוגלים לפשפש באורח חייהם הפזרני ובבזבזנות המשוועת שלהם.
אחד העיתונים פרסם ידיעה האומרת כי משכורתה של גילה אלמגור ובעלה הגיעה לכמיליון שקלים וחצי לשנה. התיאטרון בו מועסקת אלמגור - הבימה, הגיע לא אחת אל סף פשיטת רגל, והנה הפלא ופלא: היא, דווקא היא, פערה פה גדול במיוחד, בעת הופעתה של שרת התרבות בטכס חלוקת הפרסים.
בהופעתה זו, הבלתי נשכחת, נגלתה הפרימדונה בכל תפארתה... "את לא יודעת כלום", התריסה כלפי שרת התרבות. ובין השיטין נשמעה הטענה: "אני יודעת הכול יותר טוב מכל אחד אחר. גם מה לעשות עם תקציב התרבות..."
במהלך חיים שלמים טופחה ואף זכתה קבוצה זו למעמד מיוחד: מכל עבר הקיפוה גדודי חנפים וחנופה. חבריה לא יאמצו ביקורות (אבל כן יטיחו ביקורת בכל העולם. ובמיוחד במדינה, בממשלה)... חלק מחבריה פעילים במוסדות פוליטיים דוגמת בצלם. לכן לא יפנו כמובן, בשום אופן, ביקורת לעבר הרשות הפלשתינית, או כלפי ערבים באופן כללי. הם לא יעסקו לא במוסדות השלטוניים הפלשתינים, ולא בשחיתות הגדולה. שם הכול בסדר... הם גם לא ירשו העלאת הצגות המציגות באופן חיובי את האתוס הציוני. לקינוח הם מקוננים על מצבם הקשה של אנשי התרבות כאן, על משכורותיהם "הדלות"... המאמירות לשחקים...
האנשים המגדירים עצמם כ"אנשי תרבות", רוויים בתחושת ה"מגיע לי". כאשר הם מנפנפים בדגל המקודש של "חופש הביטוי" הם משמיעים את הטענה כי על השלטון, כל שלטון, כולל זה הנוכחי, השנוא עליהם, מוטלת חובה לאפשר חופש ביטוי לכל. פעילויות השרים רגב ובנט, הינה בחזקת דיכויו של אותו חופש. אלא שזוהי הטחת עפר ואפר בעיני המתבונן. כך נוצרת (גם בעזרת התקשורת), זיקה בין מימון ציבורי לבין חופש ביטוי. גם אם נניח כי המדינה חייבת לאפשר לכל אמן ולכל תיאטרון להביע עצמו בכל צורה בה יחפצו. אין להבין מכך שהחובה היא גם במימונו.
עם חילופי השלטון שנוצרו באחרונה נראה כי הגיע הזמן לבחון את הדרכים בהם מממנים משרדי התרבות והחינוך פעילויות שונות שחלקן מצויות על התחום האפור שבין אמנות לאי אומנות בעליל, ויותר מכך לגבי פעילויות שהן עויינות למדינת ישראל ולערכי היסוד שלה, מסלול בו הלך תיאטרון אל מידאן.
תיאטרון אל-מידאן, שמשום מה נתמך גם על-ידי עירית חיפה, עוסק בפעילות שאי-אפשר שלא לראותה כחתרנית. יש המחמירים ואומרים שהיא מהווה אף תמיכה בטרור. התיאטרון, כך, מסרו לנו, אירח כינוסים של תנועת זוכרות. מה לכך ולתכנים תיאטרליים? התנועה הנ"ל היא במובהק חותרת תחת קיום המדינה. כמו-כן מקיים התיאטרון את כינוסי "יום האסיר הפלשתיני", מדוע כאן, ולא שם, בטריטוריה הפלשתינית? ועכשיו מוצגת שם ההצגה "הזמן המקביל" עליה כבר נכתב רבות. יש להדגיש כי כאמור פעילויות אלה אינן מבוצעות בשטחי הרשות הפלשתינית אלא דווקא כאן במדינת ישראל.
זאת אולי תשובה לכל המסרב לראות את יסוד ההתרסה והחתרנות, תחת עקרונות קיום המדינה, בפעילות התיאטרון. השאלה היא אם אכן מדינת ישראל היא שצריכה לממן פעילות זו, בשעה שהכנסותיו העצמיות של התיאטרון ממכירת כרטיסים וכו' נמוכות מאד. לא בטוח שהציבור הרחב מוצא בתיאטרון זה עניין כלשהו, אמנותי בוודאי לא. מיעוט המבקרים בתיאטראות הערביים גורם לכך שההוצאות הממשלתיות "פר-קפיטה" על כל מבקר בהצגה, גבוהות לאין שיעור באלה הערביים והתמיכה בהם גבוהה מזו הניתנת לאלה היהודיים. המשכת המצב הנוכחי, פוגע בתיאטראות היהודיים. לעובדה זו אין כל קשר עם טענות דמגוגיות בדבר חופש ביטוי וכו'.
השרה מירי רגב צודקת בטענתה שהמצב הקיים איננו יכול להמשך כפי שהוא. אין שום היגיון בדרישה שהציבור יממן מכיסו תרבות בלתי נדרשת, ובאותו הזמן ממש, נציגיו הנבחרים לא יורשו לבקר את השימוש של אנשי התרבות באותם כספים.

תאריך:  23/06/2015   |   עודכן:  23/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרימדונות והיריקה אל בורות המים
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
מי רוצה מדינה של המון נבער???
אליהו חיים  |  23/06/15 17:22
 
- מתורט
חיטמבילו  |  23/06/15 21:54
 
- לאליהו חיים:
ככר  |  23/06/15 22:10
 
- Tarbut
solblevy  |  24/06/15 02:32
 
- ההמון הנבער אלה הם השמאלנים
מקס פאואר  |  23/06/15 23:06
 
- טוב תעשה אם תאשפז עצמך מרצון ל"ת
במוסד סגור  |  23/06/15 23:48
 
- מאמתי שחקן ליצן בדרן הינו
ראובן גרפיט  |  24/06/15 07:11
 
- מאין הסקת המסקנות שלך?
עיניים פקוחות  |  24/06/15 07:54
2
קח ממנו את המשקפיים
קחתן  |  23/06/15 17:45
3
אולי כבר מספיק עם השרץ קוטלר ל"ת
k400  |  23/06/15 17:51
4
אמנים המתבשלים בסחי הפרשותיהם
צ.שירן  |  23/06/15 19:09
5
אסור לכבד את הבהמה הזו קוטלר
רחובות   |  23/06/15 19:19
6
כל הכבוד..כתיבה מושחזת ונהדרת ל"ת
תענוג לקרוא  |  23/06/15 19:43
7
חלא
עו  |  23/06/15 21:31
8
מנוי לתאטרון
כרמל  |  24/06/15 07:25
9
סמרקץ' מזדקן
קליטוריס  |  24/06/15 08:59
10
הגאונים גרבוז וקוטלר
תרבותניק  |  24/06/15 09:30
 
- קריאה מהכתב-כוונת תחילה
ההבדל הגדול  |  24/06/15 10:18
11
גילה אלמגור
מבטה של אלמגור  |  24/06/15 10:15
12
מירי רגב כולנו תומכים בך
יוסי ארגואן  |  26/06/15 06:24
13
למה צריך לממן משכורת לאמנים???
פשוטי העם  |  27/06/15 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הדרוזים הישראלים חייבים, אני מדגיש חייבים, ללמוד לרסן את עצמם, להימנע מהשמעת איומים וגינויים כלפי מדינתם ולהבין שקל מאוד לפרק מה שנוצר בעמל רב במשך עשרות שנים. הכל מושתת על אמון, ועל כיבוד הריבונות והחוק. ברגע שינותק חבל הטבור הזה, ישתנה מעמדם שינוי דרמטי
ראובן לייב
בפסטיבל תרבות האידיש, שנערך במנהטן, נטלו חלק רבבות נאמניה מרחבי העולם. העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מדווח על אירוע נוסטלגי, שנועד להבטיח את הנחלתה של התרבות הזו גם לדורות הבאים
שמעון זיו
פרופסור יעקב כץ מרחיק עד חז"ל באמרו כי אין אדם למד אלא היכן שלבו חפץ וההפרדה בין בנים לבנות תורמת לכך שהמכללה הופכת למקום שבו התלמידים והתלמידות ירצו ללמוד
אליעזר רפופורט
אחרי לכתך... תישאר שממה גדולה, מדבר שממה ומרחבי אינסוף ללא צליל, רק עדר בהמות עם 30 מנדטים
איתמר לוין
ארגונים המוסרים מידע על מה שנראה להם כ"פשעי מלחמה" של צה"ל מסייעים לאויב במלחמתו בישראל. חופש הביטוי - כמו כל זכות בדמוקרטיה - נתון למגבלות ואינו מטהר כל מעשה נבלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il