X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק דינו של בית המשפט בעניינו של יו"ר אגודת צעירי חב"ד מלמד, שכאשר נישום כלל אינו מגיש דוחות - אין מגבלה לדרישה הרטרואקטיבית להגישם
▪  ▪  ▪
יוסף יצחק אהרונוב [צילום: יוסי זליגר]

אין מנוחה ואין התיישנות, לאדם אשר היו לו הכנסות לא מדווחות לרשויות המס. פקיד השומה יכול לדרוש הגשת דוחות באופן רטרואקטיבי כמעט ללא הגבלת שנים. זוהי סיבה נוספת לנצל את הליך "גילוי מרצון האנונימי", בו אפשרה רשות המיסים לדווח על הכנסות ועל חשבונות בחו"ל ועל הון שחור שנצבר בשנים קודמות ועומד להסתיים ב-6.9.2015.
בעניין יוסף יצחק אהרונוב (ע"מ 57131-01-14, ניתן ב-7.6.15) נקבע, כי לא תחול התיישנות על דרישת דוחות למס רטרואקטיבית לשנים קודמות, גם אם עברה תקופה ארוכה מאז אותן שנים. זאת, כאשר לא הייתה בידי פקיד השומה אפשרות לדעת על העלמת ההכנסות.
אהרונוב כיהן בשנים הרלוונטיות כיושב-ראש עמותת צעירי אגודת חב"ד. הוא לא דיווח לפקיד השומה על ההכנסות שהיו לו מהעמותה או ממקורות אחרים. בעקבות חשד למעילות בכספים בעמותה, נפתחה חקירה משולבת של פקיד שומה חקירות והמשטרה כנגד העמותה, עובדיה ובעלי תפקידים בה. מתוך ממצאי החקירה הסיק פקיד השומה, כי אהרונוב קיבל משכורות בגין עבודתו בעמותה באותן השנים, בנוסף למימון אחזקת רכב, טלפון והוצאות פרטיות שונות, וכי בשנת 2001 קיבל עוד 1.1 מיליון שקל אשר יועדו כביכול על-ידי העמותה לכיסוי הוצאותיה בחו"ל.
בהתאם לסמכותו לפי סעיף 152(ב) לפקודה, קבע פקיד השומה בצו שהגיע לידי אהרונוב ב-1.1.14 את השומות לשנות המס 2001-1997. לטענת אהרונוב, הוא היה פטור מהגשת דוחות שנתיים בשנים הרלוונטיות היות שלא הייתה לו כל הכנסה בהן. לחלופין, אף אם היה מחויב בהגשת הדוחות, הרי שבשל השנים הרבות שחלפו, אין לפקיד השומה סמכות לדרוש את הגשת הדוחות לגבי שנים אלו, בשל התיישנותם.
לטענת אהרונוב, המחוקק קבע גבול של סבירות באופן שפקיד השומה לא יכול להפעיל את סמכותו ולקבוע את הכנסותיו של אדם באופן רטרואקטיבי אם חלפו שלוש או ארבע שנים, לפי סעיף 145(א)(2) לפקודה, או לכל היותר אם חלפו שש שנות מס, בהתאם להוראות סעיף 160(א) לפקודה שעניינו החזרת מס יתר בעקבות שומה. לא ייתכן, לדעתו, כי לפקיד השומה תהיה סמכות בלתי מוגבלת בזמן לשום אדם על הכנסותיו לפי מיטב השפיטה.
בית המשפט קובע, כי הפקודה אינה מגבילה את סמכות פקיד השומה לדרוש מכל אדם דוח. כל עוד לא הוגש דוח, לא יחולו הוראות סעיף 145(א)(2) לפקודה המורה לפקיד השומה לבדוק את הדוח תוך שלוש שנים מתום שנת המס בה נמסר.
בכל אופן, תמיד יש לבחון את סבירות דרישת פקיד השומה במשלוח דרישה לאדם להגיש דוחות באופן רטרואקטיבי. הסבירות תימדד לא רק בתקופה שחלפה מהמועד על אודותיו נדרש הגשת הדוח ועד משלוח הדרישה, אלא גם לאור נסיבות רלוונטיות אחרות. למשל: הסיבה אשר בעטיה נשלחת הדרישה, סכום המס שבמחלוקת, קיומו של חשד להעלמת מיסים, עוצמתן של הראיות המאששות את החשד להעלמת מיסים, חומרתם של המעשים המיוחסים לנישום, משך התקופה של ביצוע המעשים, המשך ביצוע המעשים במועד משלוח הדרישה ועוד.
במקרה זה, התגלתה לפקיד השומה על בסיס ראיות לכאורה מבוססות היטב, שורה ארוכה של מעשים פליליים של דיווחי כזב והעלמת מיסים בצורה שיטתית במשך שנים בסכומים של מיליוני שקלים, שבוצעו לכאורה על-ידי העמותה והפועלים בשמה.
בית המשפט מציין, כי גם לפי סעיף 7 לחוק ההתיישנות, מונים את מניין שבע השנים במקרה שהייתה עילת התובענה תרמית או הונאה מצד הנתבע, מהיום שבו נודעה לתובע התרמית או ההונאה. כמו-כן, לפי סעיף 8 לאותו חוק, כאשר נעלמו מן התובע העובדות המהוות את עילת התובענה, מסיבות שלא היו תלויות בו ושאף בזהירות סבירה לא יכול היה למנוע אותן, תתחיל תקופת ההתיישנות ביום שנודעו לתובע עובדות אלה. משמע: כאשר הנסיבות מצדיקות זאת, רשאי פקיד השומה לדרוש דוחות באופן רטרואקטיבי ללא הגבלת זמן לאחור.

תאריך:  30/06/2015   |   עודכן:  30/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלמה שאינה מתיישנת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרבי הכל יכול, לא עזר לאהרונוב
יחי אדוננו  |  30/06/15 09:04
2
היפהיפיה הנרדמת
אהרון שחר  |  30/06/15 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן קלינגר
איך משתמשים בעבירות הלא נכונות להשיג צדק (מדינת ישראל נגד כהן)
עמוס גלבוע
האם האמנים שהריעו ל"נאום הבהמה" של קוטלר, ובה בעת בזו וגרשו מהבמה את האחיינית של משה תמם ז"ל, הם בני אדם או בהמות? המחשבה הזאת ועוד אחרות על התופעה העולמית הייחודית של הכת הדתית בה מאוגדים אמני ישראל, עלתה במוחי במקום באיטליה ממנו גורשו היהודים בזמנו
דרור אידר
אולי, רק אולי, יום אחד נביט לאחור ונצביע על הכרזתו של ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס כרגע המפנה בהתפכחות המערב
קיסר קבהא
סגן שר הפנים, ח"כ ירון מזוז, היה גס ובוטה מאוד כשהצהיר מעל בימת הכנסת ש"המדינה בכלל עושה טובה לערבים, שהיא נותנת להם תעודות זהות". הצהרה שלטעמי ולטעמם של רבים אחרים, גזענית ושערורייתית מאוד, והוא צריך לקחתה בחזרה
שמעון זיו
הרבנים שחלקם עובד במשכורת של המדינה אינם משתפים את שלטונות החוק בעניין ועושים ככל שיש לאל ידם שהדבר לא ידלוף החוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il