X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ריכוז מתומצת של עיקרי התובנות שלי עד כה, מוגש לאנושות כתרומה ללא תמורה. חלק שני חוק הטבע מספר 2
▪  ▪  ▪
חוק העדר [צילום: AP]

מבוא
בפעם הקודמת נחשפנו להבנה הכי בסיסית של הקיום האנושי: חוק הג'ונגל! בהיעדר סדר יש בלאגן, לא הברקה מסובכת מדי להבנה. כלומר כדי לקיים חברה, האנושות חייבת לרסן את היצר הטבעי של הפרטים שלה לבלוע זה את זה. חלק בולעים אותנו חיים כמו החזירים הקפיטליסטים העושקים אותנו, וחלק בולעים אותנו מתים כמו הטרור.
לא צריך להיות גאון כדי להבין דבר כה מובן מאליו, ובכל זאת מי לא הבין? אנחנו. למה? נורא התלהבנו מעצמנו. ערכים כמו צדק, מוסר, זכויות אזרח, זכויות הילד, זכויות הכלב, כה טמטמו אותנו עד כדי כך שהצליחו לגבור על ההבנה הבסיסית שלחוק הטבע הכי אלמנטרי שהאל יכול היה לברוא.
אחזור אם כן על המסר הראשון במאמר הקודם: המציאות איננה מורכבת אלא מורקבת! הריקבון פשה בכל הרמות. איבדנו שליטה, אין ריסון, החזקים ממשיכים לשלוט בעולם. החל מאלימות הנוער ופשיעה, המשך בשחיתות וחזירות, וכלה בטרור וזוועות.
אין צורך באלפי פרופסורים מומחים כדי להבין את "המציאות המסובכת" כביכול, מספיק שנבין שני חוקי טבע פשוטים. אךמאחר שלא הצלחנו להבין אפילו את החוק שכל עבריין עלוב מבין, כל העולם קורס.
אז איפה טעינו? כיצדיתכן שאיש מכל גאוני האנושות לא מצליח להבין חוקכל כך ראשוני? שאלה מדהימה. את התשובה כפי שהובטח בפעם הקודמת, יתן החוק השני.
חוק הטבע השני
חוק הטבע מספר 2 הוא חוק העדר. שמות חיבה: חוק הפלוק, החלילן מהמלין וכיו"ב. בכל דור ודור האנושותמקובעת בקונספציות כלשהן. כוחן של הקונספציות כה אדיר שהן גוברות על הכל. על ההגיון הבריא, על הרציונל המדעי, על הכל.
הדוגמה המדהימה היא אימוץ הנרטיב הערבי. הערבים (שהם התרבות הכי ברברית בתקופתנו) מנסים להשלים לנו את מה שהתחילו הגרמנים. בתגובה העולם יוצא מגדרו כדי לסייע להם כי הם הצודקים. טמטום עולמי והמדע שותק. תרבות ערב מנסה לכבוש את תרבות המערב, היוצאת מגדרה לסייע לה. העולם יצא מדעתו, אין עם מי לדבר, הקונספציות שולטות.
גם הדוגמה החברתית מדהימה: אין כמעט פונקציה בכירה אחת במדינה שלא יושבת בכלא. החל מראש ממשלה, נשיא (שתפרו לו תיק), פרקליטה, עורכי דין, צמרת המשטרה מסתמנת ככנופיית אנסים. אף גולם לא מצליח להעלות על דעתו לבדוק את האפשרות שיש תרבות שחיתות. פשוט מחוץ לתודעה, התמכרנו לביטוי "עשבים שוטים" ונתקענו שם.
מנהיגה אחת לכולם: התרבות
אין אישים, אין מנהיגים, הכל קונספציות. כל הרעיון של פולחן אישיות- אשליה!האנושות היא עדר המאמין במה שמתאים לו להאמין בכל תקופה. המנהיגים הם בסה"כ האנשים שהצליחו להעפיל מעל האחרים. בין אם זה היטלר עם ה"יודן" שלו בשעתו, ובין אם זה אובמה עם ה"יס ווי כן"שלו בשעתנו.
לכן כל הטאלנטים הם תקוות שווא: ברק עם השחר של יום חדש שלו, בוז'י, לפיד, כחלון. הכל שטויות. כולם בתוך התרבות, בתוך הנורמות, בתוך הקונספציות. ללא מודעות לתרבות, האנושות איננה יכולה להשתחרר מכבליה(כדי להשתחרר מכבלים צריך קודם לדעת שכבולים, יש מין תנאי כזה).
אז מהן השטויות שאנו כעדר התמכרנו אליהןבתקופתנו? אנחנו לכודים בצבת של 3 תרבויות זוועה: שחיתות, חזירות ונאורות. התרבויות הללו מרסקות את החברה ושום טאלנט לא יצילנו מעצמנו. אי-אפשר להיחלץ מתרבות, יש לה כוח (כמעט) אינסופי, מי שנלחם נגדה כבר עדיף שידפוק את ראשו בקיר.
דון קישוט אתה יכול לנוח
זה בדיוק מה שקורה כשנלחמים בטחנות רוח נגד אויב עלום, כמו המלחמה בשחיתות. אבל מי שמבין היכן הוא חי, מבין את חוק הטבע מספר 2, מבין מהי תרבות, מהי עדריות, מהי העוצמה של קונספציות תקופתיות,הוא מבין שאמנם לנצח אותה אי-אפשר, אבל קל מאוד להביס אותה, להמיס אותה, לגרום לה להיעלם ולהתפוגג. פשוט על-ידי שמיטת השטיח מתחת לרגליה.
איך? על-ידי מודעות. תרבות מביסים על-ידי מודעות. לא מודעות דרושים, אלא העלאה לתודעה. פשוט צריך לדעת על קיומה, כפי שאמרו חכמנו: "חיים תדליק את האורות בבקשה". אם אנחנו לא יודעים על קיומה של תרבות זה לא אומר שהיא לא קיימת. זה רק אומר שאנחנו גלמים, זה הכל.
אם אנשים מתים מאבעבועות שחורות, לא בטוח שזה כישוף. אם יהיה לנו מיקרוסקופ אולי נגלה שיש דבר כזה שנקרא חיידק. יש לפני ואחרי. כשלא יודעים לא יודעים, וכשיודעים יודעים. ככה זה עובד. אנחנו חיים בתקופת האבן החברתית, תקופה שלפני הבנת חוק הטבע מספר 2.
אנחנו בעצם מתעקשים שלא להבינו. מדוע? שאלה מרתקת, זהו באמת הפלא העשירי.למרבה הצער אינני יכול להכריח אותנו להבין זאת בכח.אז נמתין כמה מאות שנים עד שנהיה בשלים לכך, למה למהר?
היינו מצפים מן המדע שיטיל על הפילוסופים את המשימה לנסות לצאת מן הקופסה, להתעלות מעל התפיסות התקופתיות המקובלות ולנסות לזהות מהן הקונספציות הממאירות, המצמיתות, השגויות והמזיקות של תקופתנו. נאדה, אין עם מי לדבר. אנחנו כל כך מלאים בעצמנו שאף גולם לא מסוגל להעלות על דעתו שיש לנו טעויות.
הכל אני צריך לעשות בעצמי. לא נורא, אני לא מתלונן.נותרה רק בעיה פעוטה:מי יבין אותי בתקופתי?

תאריך:  07/09/2015   |   עודכן:  07/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החיים על-פי אהרון (חלק ב')
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אני מאוד אוהב את התמונות
אהרון שחר  |  7/09/15 09:20
2
לעולם תישאר רלוונטי
ב_שמואל  |  7/09/15 18:58
 
- תודה על העידוד
אהרון שחר  |  7/09/15 22:46
3
אלוהים נתן
לאנושות  |  8/09/15 06:09
 
- חמשיר חמוד
אהרון שחר  |  8/09/15 10:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
באיחור של שנים רבות, לאחר שרבים מהנפגעים כבר הלכו לעולמם, פוסק בית המשפט העליון כי המדינה התרשלה בטיפול בנגע העור שפקד במחצית הראשונה של המאה החולפת עולים חדשים מארצות ערב וצפון-אפריקה והעלימה מהם את הסכנות הבריאותיות שהיו כרוכות בו
עו"ד צבי שוב, עו"ד יפעת בן-אריה
במקרה של מספר מחזיקים במקרקעין - פטור מהיטל השבחה לפי סעיף 19 (ג) (1) לחוק יינתן לכל מחזיק
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טעים ובלי מלח, שלום כתה א', החור שבגרוש ומתווכחים
שמעון זיו
בשעה טובה הונח תקציב המדינה על שולחן הכנסת לשנים 2016-2015, ואנחנו מתבשרים דרך העיתון של המדינה - כי יש עודפי גביה רבים, ולכן מחזירים את הכסף לתושבים על-ידי הפחתת המע"מ באחוז אחד. כמה זה ישפיע על השקופים של דרעי, כולם יודעים, אפס קצהו, אבל על רוכשי מכוניות יוקרה ובתים יקרי ערך ישפיע גם ישפיע
עמוס גלבוע
חלק מהתקשורת שלנו מדווחת כי "אובמה השיג את הרוב" לאישור ההסכם    קשקוש! בשלב זה יש לו מיעוט שרק מאפשר לו להטיל וטו    הרוב בסנאט הוא נגד ההסכם וברור לאובמה כי להטיל וטו על רוב של 66 קולות (מתוך 100) מול 34 תומכים זה אומנם בהתאם לחוק, אך מטיל צל כבד על ההסכם המוגדר על ידו כמורשת לתפארת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il