X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המערכת הפוליטית אדישה למצבה של משטרת ישראל למרות מצב הביטחון הקשה בירושלים והעובדה שכבר כמה חודשים אין למשטרה מפכ"ל קבוע
▪  ▪  ▪
סאו וארדן. מה השר חושב?! [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]

לפני כמה ימים ביקרתי בכותל המערבי לקראת יום הכיפורים הממשמש ובא. בסמוך לשער המוגרבים פגשתי בשוטר ותיק שאותו אני מכיר עוד מהתקופה שהייתי כתב לענייני משטרה לפני שנים רבות. במהלך שיחתנו הוא סיפר לי על האווירה הקשה השוררת במשטרת ישראל מאז מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד השר לביטחון הפנים: "כולם בארגון רוצים שינוי רציני", הוא הסביר, אבל ההתנהלות הנוכחית של השר ארדן דומה להתנהלותו של ראש העיר חלם, בדרך הזו רק נגיע לאבדון ואנחנו כבר בחצי הדרך לשם".
אירועי השבוע בהר-הבית ובמזרח ירושלים ממחישים היטב את הצורך הדחוף ביותר למינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל, אולם לדרג המדיני זה לא אכפת. השר גלעד ארדן ממשיך להתעקש מסיבות של אגו על מינויו השנוי במחלוקת של גל הירש לתפקיד, ואילו ראש הממשלה נתניהו נותן לגלעד ארדן להמשיך ולהסתבך כאילו הוא מהאו"ם והדבר אינו נוגע אליו. ארדן הוא שבישל את התבשיל המסריח הזה, לכן שיתכבד הוא וישלם את המחיר הפוליטי, גורס נתניהו.
יש גבול לציניות. האם לא אכפת לנתניהו ולארדן ממה שקורה? מהמצב הביטחוני המחריף בירושלים? מהדמורליזציה שיצר גלעד ארדן בקרב 30 אלף שוטרי משטרת ישראל? כנראה שזה לא מעניין אותם. הגיע הזמן שראש הממשלה ייקח את האחריות לידיו ויקרא את השר ארדן לסדר בעניין מינוי המפכ"ל, ויביא מועמד פנימי או חיצוני מתאים וראוי לתפקיד שניתן למנותו בהליך מהיר כדי לחלץ את המשטרה והציבור מהפיאסקו של ארדן.
הספין של ארדן
השר לביטחון פנים ניסה השבוע להסיט את תשומת הלב הציבורית מהשלומיאליות שלו בעניין מינוי המפכ"ל באמצעות גימיק חדש ופזיז בעניין גזרי הדין של שופטים מסוימים נגד זורקי אבנים פלשתינים שהורשעו בדין. אין ספק שמיידי אבנים פלשתינים ראויים לעונשים כבדים ביותר, בשביל זה לא צריך את גלעד ארדן. ההצעה של שרת המשפטים איילת שקד להטיל קנסות כבדים על הוריהם של זורקי אבנים, הרבה יותר רצינית ומעשית. עכשיו ארדן נזכר להתעורר? איפה הוא היה עד עכשיו? הרי הוא היה חבר הקבינט הביטחוני גם בממשלה הקודמת. אצה לו הדרך לארדן לנסות לתפוס כותרות ולנסות להסיט את הדיון הציבורי מפארסת מינוי המפכ"ל. לכן בחר להשתלח בשופטים ולהתנות את קידומם של השופטים בעונשים שיטילו על מיידי אבנים.
טוב עשתה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, שהזדעקה להגן על השופטים מפני גלעד ארדן שניסה להלך עליהם אימים. בהודעה מיוחדת שפרסמה, היא הסבירה כי הצעתו של ארדן "מתאימה למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן ולא למדינתנו כמדינה יהודית דמוקרטית".
השר גלעד ארדן ניסה לפגוע בעצמאות המערכת המשפטית ובהפרדה הקיימת בכל מדינה דמוקרטית בין הרשות המבצעת לרשות השופטת, כדי לנסות להשיג פופולריות בציבור, מעין תרגיל פופוליסטי זול ושקוף. צריך לזכור כי מדובר בשר שהיה גם חבר בוועדה למינוי שופטים ויודע היטב כי כל חברי הוועדה יכולים לבדוק בעצמם את הרקע ופסקי הדין של כל שופט לפני שהם ממנים אותו. האם הוא עשה זאת כחבר הוועדה?
נראה כי ראש הממשלה נתניהו הבין מיד את טעותו של השר לביטחון פנים ופרסם הודעה מסתייגת מהצעתו של ארדן. על-פי מקורות פוליטיים, גם שרת המשפטים הבינה כי מדובר בשטות מוחלטת ומיהרה לפרסם יוזמה משלה נגד מיידי האבנים הפלשתינים.
וינשטיין התעורר
מי שהפתיע לטובה בפרשה הזו היה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שהבין את חומרת השערורייה שיצר ארדן סביב מינוי המפכ"ל. כבר בכנס ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין ב-8 בספטמבר, הוא הגן על משטרת ישראל ותקף את האובססיה של ארדן למנות מפכ"ל חיצוני למשטרה. ערוץ 2 חשף ב-17 בספטמבר כי היועץ המשפטי לממשלה צפוי להודיע לשר ארדן כי הבדיקה בעניינו של גל הירש תיארך עוד חודשים ארוכים וכי עליו לבחור אם להמתין או לאתר מועמד אחר. יהודה וינשטיין מבין את בעיית האגו של ארדן והחל בבניית הסולם שיאפשר לארדן לרדת מהעץ שעליו טיפס.
השאלה היא האם השר ארדן יתעשת? אם הוא מתעקש על מועמד חיצוני לתפקיד המפכ"ל, הרי שיש מספיק אלופים בדימוס שמתאימים לתפקיד. יש רק לקוות שהוא לא יתרשל בבדיקת הרקע שלהם כפי שהתרשל בבדיקת הרקע של גל הירש.
משטרת ישראל נמצאת במצב קשה כבר כמה חודשים ללא מפכ"ל קבוע שיעשה בה את השינויים הדרושים. ניצב בנצי סאו גילה אחריות והסכים לשמש כממלא-מקום המפכ"ל לתקופה נוספת והממשלה האריכה את מינויו בחודש וחצי. לניצב סאו יש תוכניות לשיקום המשטרה, אך הוא מנוע מלבצע אותן מכיוון שהשר ארדן בחר לדלג עליו ולהביא במקומו את גל הירש.
הזלזול של המערכת הפוליטית בארגון חשוב כמו משטרת ישראל, הנמצאת כעת בחזית בירושלים מול סכנת הטרור ופריצת אינתיפאדה חדשה בגלל אירועי הר-הבית, הוא שערורייתי. הפוליטיקאים חושבים רק על עצמם ופרסומם בתקשורת על גבה של משטרת ישראל.
מי שיכול לעצור את ההתדרדרות הוא היועץ המשפטי לממשלה הנמצא בסוף הקדנציה שלו. הוא צריך להתעורר באופן סופי ולשים קץ למחדל הגדול הזה. בכך הוא יתרום משמעותית לאיתנות ולמקצועיות מערכת אכיפת החוק ולבטחונה של מדינת ישראל.

תאריך:  18/09/2015   |   עודכן:  20/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משטרה בלי מפכ"ל
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
ואם היה לה מפכ"ל זה היה משנה?
שבץ חלובה  |  18/09/15 16:30
2
הייתי כתב לענייני משטרה ... ל"ת
בסוף זה נפלט  |  18/09/15 16:35
3
מתי לאחרונה היה מפכ"ל ?
ארי כספי  |  18/09/15 17:09
4
זה הדדי.הציבור אדיש לפעמים ל"ת
המשטרה כל הזמן  |  18/09/15 17:38
5
גל הירש המתאים ביותר
מבשרת שגב   |  18/09/15 17:57
6
הרועץ המשפטי אשם
aser  |  18/09/15 19:32
7
היועץ ושבעת הגמדים!
מעורבת  |  18/09/15 21:20
8
למה הכל על ארדן?
קושיא  |  19/09/15 00:01
9
מסתבר שהעדר מפכ'ל עושה טוב...
לא להפריע- בחו"ל  |  19/09/15 06:29
10
הספין של יוני בן מנחם
היהודי הניצחי  |  19/09/15 07:07
 
- נכון!!! ל"ת
איל  |  19/09/15 11:39
11
"חוג הקצינים" של מפ"ם-חסמב"ה
פרופ' זאב צחור  |  19/09/15 07:57
12
עוד לא התאוששת מפיטוריך יוני?
התשבי  |  19/09/15 11:38
13
התקשורת בשרות השחיתות ל"ת
דולי ג  |  19/09/15 12:32
14
טור דעה מגמתי ושגוי
יואש  |  19/09/15 12:57
15
מדבר שקר תרחק
רחובות   |  19/09/15 14:48
16
וממז חוף? וראש יאחה?
קצת שטחי יוני  |  19/09/15 18:04
17
ארדן עשה בחודשיים מה שלפניו לא
ינקותא  |  20/09/15 02:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
זאת מערכה על לב לבה של חברה חופשית, שבה כול אדם זכותו לקיים את אורח חייו, וחובתו לכבד זכות זאת לזולת    תשובות ללא שאלות
הרב יהושע גרינשטיין
משה הולך לעולמו - ומלמד את בני ישראל שכל אחד נושא באחריות למעשיו-שלו. אותו לקח צריך ללוות אותנו גם במעבר מראש השנה ליום הכיפורים
יעקב אחימאיר
בימינו, כמעט שהיטשטש קו ההפרדה בין דיווח, בין ידיעה לדעה. כמו בנושא הפוליטי, גם בתחום הדיווח עיתון הארץ מטשטש הפרדה רצויה זו ו"מתדרך" את הקורא מה לחשוב
איתמר לוין
כמה מן התיקים המשפטיים הצפויים לתפוס את הכותרות בשנה הבאה עלינו לטובה (או לא לטובה, תלוי בנקודת המבט)    וכמובן - הזכות לשינויים שמורה
חניאל פרבר
ממשיך להסביר זאת הרב דסלר, האדם הראשון בא להודות לבורא על שיכוך סערת רוחו בגלל חטאו. החטא פגם בצורה עמוקה בנפשו דבר שלא נתן לו מנוח. הוא ידע כי בזה שגרם לחטא פגם בבריאה ובייעוד שייעד לו הבורא. על-ידי הציות לקב"ה הביא הדבר לרוגע ולשלוות הנפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il