X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרוואן ברגותי, מנהיג הפתח העצור בישראל מתכוון להתמודד על תפקיד יו"ר הרש"פ ולהחליף את מחמוד עבאס. ברגותי מנסה לרכוב על גל הטרור הנוכחי ולנצל את השחיקה הגדולה במעמדם של הרש"פ ומחמוד עבאס ברחוב הפלשתיני
▪  ▪  ▪
מרוואן ברגותי [צילום: פלאש 90]

פרוץ "אינתיפאדת הסכינים" ושני סקרי דעת קהל שפרסמו במהלך השבוע שעבר מכוני מחקר פלשתינים משקפים את השינויים הגדולים שאירעו באחרונה בהלכי הרוח בשטחים.
מהסקרים עולה כי מרבית הפלשתינים תומכים בפעולות הסכינאות ופיגועי הדריסה, כוחה של תנועת חמאס גובר ורעיון פתרון שתי המדינות הולך ומתרחק מכיוון שרוב הציבור הפלשתיני מאמין שישראל איננה באמת רוצה בפתרון הזה וכל ההצהרות הישראלות הן רק בבחינת "מס שפתיים" כדי להתמודד עם לחצי הקהילה הבינלאומית.
להלכי הרוח החדשים יש השפעה גם על קרב הירושה בתוך הרש"פ, יש ירידה גדולה במעמדו של מחמוד עבאס ברחוב הפלשתיני, המועמד המוביל לנצח במקרה שיתקיימו בחירות לנשיאות הינו אסמעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס המוביל, על-פי הסקר האחרון, בפער של עשרה אחוזים על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
היחיד שיכול לגבור על אסמעיל הניה, על-פי הסקר, הינו מרוואן ברגותי, מזכ"ל תנועת הפתח בגדה העצור בכלא הישראלי לאחר שהורשע ונדון לארבעה מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים במהלך האינתיפאדה השנייה.
מחמוד עבאס חושש מברגותי
מרוואן ברגותי, שהיה אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה, זוכה לפופולריות רבה ברחוב הפלשתיני לאחר מעצר של יותר מעשר שנים בכלא הישראלי, תומכיו ברחוב הפלשתיני הדביקו לו את הכינוי "נלסון מנדלה" הפלשתיני בתקווה שהוא יחזור על תקדים נלסון מנדלה, ישתחרר מן הכלא וינהיג את העם הפלשתיני.
היחסים בין מרוואן ברגותי לבין יו"ר הרש"פ התדרדרו באחרונה, מרוואן העביר לפני כמה חודשים, באמצעות בנו, מכתב זועם למחמוד עבאס שבו קבל בין היתר על הזנחתו בכלא הישראלי.
מחמוד עבאס חושש מכוחו הפוליטי הגובר של ברגותי ברחוב הפלשתיני, הוא איננו פועל באופן מעשי אינטנסיבי אצל שלטונות ישראל כדי להביא לשחרורו, כל הצהרותיו בעניין הצורך לשחרר את מרוואן ברגותי הן מן הפה אל החוץ, הוא חושש שברגותי יתפוס את מקומו.
מחמוד עבאס מנסה להכשיר את ד"ר סאאב עריקאת כיורשו כדי שיוכל להמשיך ולמשוך בחוטים מאחורי הקלעים באמצעותו ולשמור על האינטרסים שלו ושל בני משפחתו שיש להם עסקים ענפים בשטחים.
באחרונה הוא קידם את סאאב עריקאת לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף לאחר שהדיח את יאסר עבד רבו שמילא את התפקיד.
בוועדה המרכזית של תנועת פתח, הנחשבת לפוליטבירו של מפלגת השלטון והיא אחת המשוכות העיקריות שכל מועמד לנשיאות מטעם פתח חייב לעבור, יש התנגדות חזקה לרעיון כי סאיב עריקאת יהיה יורשו של מחמוד עבאס.
סאיב עריקאת נחשב לדמות חלשה, חסרת כריזמה שאין לה אמינות רבה ובעיקר אין לה רקע של מאבק בישראל, מי שמובילים את ההתנגדות לעריקאת הינם חברי הוועדה המרכזית ג'בריל רג'וב ותוופיק טיראווי.
גם בתנועת חמאס חוששים מכוחו הפוליטי של מרוואן ברגותי, מנהיגי חמאס הצהירו כמה פעמים כי יעמידו בראש רשימת דרישותיהם מישראל את הדרישה לשחרר את מרוואן ברגותי ומנהיג החזית העמית אחמד סעדאת בכל עסקת חילופי שבויים, אולם בפועל הם לא התעקשו על כך, "עסקת שליט" יצאה לדרך בסוף 2011 ומרוואן ברגותי נותר בכלא.
ברגותי מכשיר את דעת הקהל הפלשתינית
מרוואן ברגותי עוקב מתוך הכלא אחרי הנעשה בזירה הפלשתינית, הוא מעודכן בכל ההתפתחויות הפוליטיות וגם הוא קורא את הירידה במעמדם של הרש"פ ושל מחמוד עבאס בקרב הציבור הפלשתיני.
נראה כי ברגותי מתחיל להכשיר את דעת הקהל הפלשתינית לאפשרות כי יתמודד על תפקיד יו"ר הרש"פ, מתוך הכלא או מחוצה לו, ברגע שמחמוד עבאס יירד מהבימה הפוליטית.
רעייתו, עו"ד פדווא ברגותי, אמרה בראיון ב-15 בדצמבר לעיתון המצרי "אליום אלסאבע" כי בעלה שוקל ברצינות להציג את מועמדתו לנשיאות הפלשתינית כדי להפיח רוח חיים בתנועה הלאומית הפלשתינית ולתקן את דרכיה.
ברגותי מנסה לרכוב על גל "אינתיפאדת הסכינים" של הדור הצעיר, רעייתו אומרת בשמו כי "יש צורך לקבוע מועד סופי לבחירות לנשיאות ולפרלמנט וכי העם הפלשתיני זקוק להנהגה חדשה שתביע את הדופק של הדור הצעיר".
בחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלשתינים אינם רלוונטים כרגע בגלל הפיצול בין הגדה לרצועה וחוסר היכולת להביא לפיוס לאומי בין פתח לחמאס אולם למרות זאת קרב הירושה בצמרת פתח הינו בעיצומו כדי לקבוע את יורשו של מחמוד עבאס.
פרוץ "אינתיפאדת הסכינים" האט את קצב איומיו של מחמוד עבאס לפרוש מתפקידו אולם האינתיפאדה מדשדשת במקומה ללא הישגים מדיניים ואם היא תימשך במתכונת הזו וללא פריצת דרך מדינית עלול מחמוד עבאס לממש את איומיו.
כל מועמד של תנועת פתח לתפקיד יו"ר התנועה יצטרך לעבור את משוכת הבחירות הפנימיות(פריימריז) בתוך פתח ולזכות בתמיכת הוועדה המרכזית והמועצה המהפכנית של התנועה. על-פי גורמים בכירים בפתח, ברגותי אמור להטיל בקרוב את "הפצצה" הפוליטית ולהודיע על התמודדותו לתפקיד מתוך הכלא הישראלי. להערכתם, הדבר יסייע לו בהפעלת לחץ מדיני על ישראל לשחררו מן הכלא.
גם תנועת חמאס נערכת לאפשרות הזו מכיוון שבמקרה של בחירות היא תצטרך להציג מועמד מטעמה שיתמודד על תפקיד יו"ר הרש"פ.
בתנועת חמאס מבינים שישראל, מדינות ערב והרביעיה הבינלאומית יתנגדו לנשיא פלשתיני מתוך התנועה ויעשו הכל כדי לטרפדו ולכן גורמים בחמאס אינם מוציאים מכלל אפשרות גם תמיכה במועמדתו של מרוואן ברגותי כברירת מחדל.
אחמד יוסף, מבכירי חמאס ברצועת עזה, אמר ב-19 בדצמבר לעיתון "אליום אלסאבע" כי "תנועתו תתמוך באישיות לאומית שיש עליה קונסנזוס לאומי, בדמות מתוך התנועה עצמה או במועמד ידוע ומקובל על הרחוב הפלשתיני". לדבריו הנושא עדיין לא נדון בתנועת חמאס.
גם מחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המר של מחמוד עבאס שגורש משורות פתח ורואה את עצמו כיורשו של מחמוד עבאס מגלה יחס חיובי למרוואן ברגותי ואינו פוסל את האפשרות לתמוך בו.
למחמד דחלאן יש בסיס תמיכה חזק ברצועת עזה, במחנות הפליטים בצפון הגדה והשפעה גדולה על נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי.
תמיכה של מחמד דחלאן במרוואן ברגותי יכולה לסייע לו רבות בקרב על הנשיאות הפלשתינית.
תאריך:  20/12/2015   |   עודכן:  20/12/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
"הפצצה הפוליטית" של מרוואן ברגותי
תגובות  [ 10 ]מוצגות  [ 10 ] כתוב תגובה 
1
רק בישראל
ד"ר רון בריימן  |  20/12/15 10:01
 
- גם בדרום אפריקה של האפרטהייד,
לא רק בישראל  |  20/12/15 11:45
 
- הו לא...
שוחר-שלום  |  21/12/15 12:20
2
אז יהיה להם יו"ר בכלא וחמס בפו
ב.ל  |  20/12/15 11:42
3
יוני,רוצחX4=ואתה מפרסמו?בוז. ל"ת
שלא ישוחרר חי!!!!  |  20/12/15 12:24
4
עוד פעם בן מנחם עם השטויות שלו ל"ת
בבר  |  20/12/15 15:22
5
מתגעגעים לתוכניתך המזרח-התיכון
כתבה מעולה  |  20/12/15 16:40
6
אומר לנו בן מנחם
באום  |  20/12/15 17:01
7
מצידי,שיאכלו ה1 את השני.בתאבון ל"ת
הגוי..  |  21/12/15 10:10
8
בן מנחם כמקדם את ברגותי?!
כמו עראפת נובליסט  |  21/12/15 12:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ראוי היה שמדינת ישראל לא תסתתר מאחורי החוק היבש ותעניק, לפנים משורת הדין, פיצויים למשפחת דוואבשה על פשע השנאה של טרור יהודי שבוצע בה
נסים ישעיהו
יהודה ויוסף מייצגים שתי אסכולות, שתי תפיסות עולם לכאורה מנוגדות    יוסף הוא איש המעשה ויהודה הוא איש הרוח    השאלה האמיתית היא, מי אמור להוביל את מי
יוני בן-מנחם
"אינתיפאדת הסכינים" מדשדשת ללא הישגים מדיניים וגורמים פלשתינים שוקלים מעבר לאינתיפאדה חמושה    התנהלות ישראלית זהירה ומלחמה נחושה בטרור עשויים להביא להתפכחותם של הפלשתינים
הרב ד"ר דרור פיקסלר
בני יעקב מתמודדים עם בעיית יוסף ועם בעיית בנימין. במקרה הראשון הם חשבו שאם ייפטרו ממקור הבעיה - הבעיה תיפתר. בפעם השנייה הם הראו שהפנימו את הלקח והתמודדו חזיתית עם הבעיה
איתמר לוין
זהו מספרם של עורכי הדין בישראל, לאחר שהשבוע הצטרפו עוד 1,127 לשורותיהם    הצפת המקצוע מאיימת להטביע לא רק את בתי המשפט, אלא את החברה בישראל    לפניכם שורה של צעדים חיוניים לבלימתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il