X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד שבעבר אוכלוסיות מוחלשות התלוננו על חוסר בשוויון הזדמנויות, כיום יש הצפה במשאבים ותוכניות העצמה לאוכלוסיות אלה, עד כדי כך שהן מאבדות את מטרתם
▪  ▪  ▪
זקוקים לסיוע [צילום: פלאש 90]

במהלך עבודתי בשכונות מצוקה, נחשפתי לאוכלוסיות מוחלשות שחיות במציאות לא פשוטה. אוכלוסיות אלה מתמודדות ביומיום שלהם עם לא מעט קשיים כגון: אבטלה, אלימות, עוני, סמים, פשע וכו'.
בעבר, עלתה צעקה בקרב האוכלוסיות המוחלשות הללו, שהן זקוקות לסיוע ואין זה הוגן שהם חיים במדינה ככל שאר האזרחים והם אינם מקבלים את היכולת לחיות ולגדול כמו כולם.
בעקבות תלונות אלה, החליטו עמותות רבות להקים פרויקטים ותוכניות, שמטרתם לקדם ולהעצים את האוכלוסיות קשות היום המתגוררות בהן. תוכניות אלו מקיפות ועובדות עם מגוון גדול של יעדים ומשתדלות לתת מענה בתחומים רבים. למשל: מועדוניות, תגבורים לימודיים, מועדון נוער, קבוצות הכנה לשירות צבאי, בתי תמחוי, מרכזי הורים וילדים, קבוצות תמיכה ועוד.
ככל שעוברות השנים, קמות יותר ויותר תוכניות ופרויקטים, מה שגורם להצפה גדולה בשכונות המצוקה. האוכלוסיות המוחלשות מקבלות הרבה עזרה מכל כך הרבה כיוונים, מה שמוביל לעיתים קרובות לחוסר הערכה ואף לזלזול בה. העמותות משקיעות כספים ומשאבים רבים, אך האוכלוסייה מרגישה בלגן וחוסר מיקוד, ולא מצליחה למצות את כולם, כך שהרבה מהמשאבים יורדים לטמיון.
בנוסף, כל עמותה שנפתחת, מגיעה עם תוכניות חדשות, בעוד שבפועל, מטרתה דומה למטרות העמותות שכבר פועלות בעיר. מציאות זו, שנפתחות עוד ועוד תוכניות, מבלבלת את האוכלוסייה, מגבירה תחרותיות מיותרת, וגורמת לבזבוז כספים רבים, ולשימוש מיותר בכוח אדם איכותי.
יתרה מזאת, קיימות בישראל שכונות רבות, שלא מוגדרות 'קשות יום', אך גם לילדים הגרים שם זקוקים להעצמה ולעזרה. כיוון שרוב התקציבים מועברים לאוכלוסיות המוחלשות, נוצר מצב של הצפה של פרויקטים בשכונות המצוקה, כשבמקביל, בשכונות אחרות בהן חיות משפחות נורמטיביות, שאינן מוגדרות "מוחלשות", אין מענה מתאים.
הנוער שגדל בשכונות אלה, מתמודד גם הוא עם דברים לא פשוטים וכיוון שאין לו חיזוק והעצמה, ההידרדרות והנפילה הם רק עניין של זמן.
לדעתי, יש ליצור גוף ארגוני, מעין "ארגון גג", שיפקח על העמותות השונות, ידאג לחלוקת המשאבים והפרויקטים בצורה מאוזנת על-פי נתוני השכונות השונות שבעיר. כמו-כן, הוא יוכל להקצות משאבים מתאימים לילדים "נורמטיביים", כך שגם להם יהיה מענה לצרכיהם. באופן כזה, העבודה תעשה ביעילות, לא תהיינה כפילויות, משאבים לא יבוזבזו, כוח האדם בעמותות ינוצל בצורה מקסימלית, והאוכלוסייה על כל גווניה, תרגיש מסופקת ומועצמת.

תאריך:  28/12/2015   |   עודכן:  28/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הרשת מניחה את מוצריה על המדפים, כאשר המדפים המבוקשים הם המדפים, אשר נמצאים בגובה עיני הלקוחות ואילו המדפים הנחותים יותר, או פחות שווים, נמצאים משני צדיי אותו קו המכונה באנגלית, belt to eye
איתן קלינסקי
המעש וההגות של הנשים בחיי משה מצטרפים יחד לכלל מערכת ערכים מחנכת ומעצבת את היות משה למה שהיה
עמוס גלבוע
משה ארנס, מי שהיה שלוש פעמים שר ביטחון שלנו, חוגג בימים אלו תשעים שנה, ומגלם יושרה ואמת    מצרך לא מצוי אצלנו ולא בתרבות המערבית של ה"פוליטיקלי קורקט", השמה לה למטרה דווקא להסתיר את האמת    מייצגה הנאמן בשורות מנהיגי המערב הוא הנשיא אובמה, הרואה באיסלאם שותף נאמן לערכי ארה"ב, ולא מוכן בשום אופן להודות במציאות "חיה" כזאת הנקראת טרור איסלאמי
שמעון זיו
מדוע החוק מכיר במנגנון המלשינון ברשות המיסים, ללא הזדהות, ואינו מאפשר זאת בחקירה פלילית. החוק צריך להשתנות ומהר, אין יותר מקום להתלבטות, הגיע מידע, הלשנה, תלונה צריך לפתוח בחקירה
יוני בן-מנחם
סיפור חטיפתם של ארבעה פעילים של החמאס במצרים גורם לפיטוריו של שר המשפטים הפלשתיני. הפרשה ממשיכה להוות מוקד מתיחות בין תנועת חמאס למצרים שאת מחירה משלמים תושבי הרצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il