X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

עוף בשקל ומערכות מידע במיליונים

רוב הניתוח הקיים עוסק בפדיון של המבצע וכמות המכר שלו ועוסק פחות בקשר בין מוצר המבצע להתנהגות הכוללת של הלקוחות והרגלי הקניה שלהם, למעט סופרפארם, אשר השכילה לבנות מודלים אשר מנתחים עבורה התנהגות זו
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

קמעונאות היא עסק חיי ונושם, המכיל בתוכו מידע עצום ופעיל על עשרות אלפי מוצרים, שינוי המחירים והמבצעים, אלפי ספקים, מיליוני תנועות מכירה ומידע עשיר ומגוון על הרגלי הקניה של לקוחות המועדון.
מיליוני תנועות יומיות אלה יש לכפול במספר שנים, על-מנת להבין את גודל מסדי הנתונים והקושי בעיבוד נכון של התוצאות, שכן ישנם גם לא מעט הפרעות חיצוניות אשר משפיעות על הרגלי הקניה של מבצע כזה או אחר, לדוגמה מזג אויר קיצוני אשר משאיר את הקונים בבית או חלילה פיגוע וכו.
כל זה לא יכול היה לפעול ללא מערכות תומכות, של מאות רבות של קופות, מערכות גיבוי, מחשבי ענק, אשר מאחוריהם צוותי אחזקה ותפעול העולים מיליוני שקלים.
בין הצרכן לבין מערכות המחשב, נמצאים גם צוותים, שמתפקידם לוודא שאכן הנתונים שמוזנים למחשב אכן נכונים ובודקים בדיקה כפולה של כל מוצר אשר נכנס למגוון, שאכן נקלט במערכת, עוד לפני שיגורו לקופות של החנות.
אחד החלקים החשובים ביותר בפאזל גדול זה, הוא שלב ניתוח הנתונים, אשר לצערי לא מספיק משוכלל בישראל.
"הישראלי הדינמי", חסר סבלנות לגבי ניתוח עומק של מבצעים שהיו בעבר והסקת מסקנות, על-אף ההוצאה הגדולה בגין הפרסום ומעדיף להשקיע את זמנו מרצו וכספו "בפרסום הבא"
.
רוב הניתוח הקיים עוסק בפדיון של המבצע וכמות המכר שלו ועוסק פחות בקשר בין מוצר המבצע להתנהגות הכוללת של הלקוחות והרגלי הקניה שלהם, למעט סופרפארם, אשר השכילה לבנות מודלים אשר מנתחים עבורה התנהגות זו.
למי שעוקב אחרי פרסומי הרשת ובעיקר בקופונים, חש בוודאי בקשר בין של התמודדות הרשת בירידה פעילות, לבין הופעתם של מוצרים "חזקים/מושכי קהל" כמו קפה הטסטר צ'ויס במחיר של 19.9 בכל פעם שסופרפארם מזהה ירידה בפעילות ואו שהיא לא עומדת בקצב תוכנית העבודה שלה.
הידעת?
למנכ"לי הרשתות ולמנהלי מערכות המידע שלהם, קיים תמיד ברקע הסיוט הנורא מכל - נפילת קופות בסוף שבוע או בערב חג.

הכותב משמש כיועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות.
תאריך:  20/01/2016   |   עודכן:  20/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוף בשקל ומערכות מידע במיליונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
אין פרס לתקשורת הווירטואלית - שהיא הדומיננטית ברשתות המדיה העכשוויות
איתן קלינסקי
אני נושא עמי תקווה, שירושלים, עיר היונה של הנביא צפניה תהיה תמיד עדויה בבשורות יונה של שלום ולא בבשורת איוב של עוף טרף המשחר למלחמה
מרדכי ליפמן
סיעת העבודה משדרת היום מסר הפוך בתכלית    מסר של התנכרות ושל התנכלות לתושבי דרום תל אביב
יוני בן-מנחם
הסרת הסנקציות מעל אירן ודברי הרמטכ"ל בנושא מדגישים את גודל הכישלון של נתניהו בטיפול בנושא האירני. יש להפיק לקחים מהשגיאות בטיפול בנושא האירני אך ספק רב אם נתניהו יסכים לכך
איתמר לוין
שופטי העליון הדנים בערעורו של אולמרט בפרשת טלנסקי, הם גם אלו שזיכו אותו חלקית בפרשת הולילנד - אבל כיום הם יודעים שהזיכוי הזה הוא תוצאה של שיבוש    האם זה ישפיע על הכרעתם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il