X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הסוציאליסטים דורשים פרוק מנופולים ותחרות, אבל תחרות מביאה למה שנקרא על ידם קפיטליזם חזירי, כי ברור שאצלנו אין אפשרות לחברות בהיקף ניכר, אם יש תחרות היא מביאה מהר מאוד להשתלטויות, או יצירת הסכמים, מין בריתות
▪  ▪  ▪
טבע. אף מילה רעה על המונופול [צילום: איתמר לוין]

מדינת ישראל היא מדינה קטנה בהקפה ובגודל אוכלוסייתה, יש בה מקום למספר עסקים בגדלים כאלה או אחרים היכולים לספק את הנדרש לאוכלוסייתה, מראשיתה התבססה המדינה על החקלאות כענף יצוא ויצור מספר אחד.
לאחר מזאת עברנו כברת דרך וענף היצוא המרכזי היו היהלומים, שערכם גבוה אולם הערך המוסף שלהם נמוך, כך שתרומה גדולה לא הייתה להם. במקביל התפתחה תעשיית לואו טק כמו ענף הטקסטיל, שאמנם סיפק מקומות עבודה, אבל לא היה בו משום מתן פתרונות כלכליים.
תעשיית ההייטק והאקזיטים שבאו בעקבותיה הביאו ברכה, וקטר צמיחה למשק, אולם הם היו מוגבלים לסוג תעסוקה מסוים של בעלי מקצועות מסוימים. בצד זה צמחו הבנקים הגדולים מאז ומתמיד היו חמישה והם הלכו והתבססו כנותני הבסיס הפיננסי במשק.
יוצאת דופן הייתה חברת טבע שהתפתחה על בסיס תרופות גנריות, והשתלטה על חברות מתחרות בחול, והפכה לחברת ענק בתחום, שמשפיעה רבות על המשק העולמי, ובוודאי על השוק המקומי. מי מדבר על תחרות עם טבע בארץ, כל הקטנים נבלעים מיד על ידה, או שהם אפילו לא מדגדגים אותה.
המדינה בהכירה בייחודה של טבע נותנת לה הטבות מפליגות במיסוי, מתוך כונה שהיקף עסקיה יישאר בארץ, יהווה בסיס תעסוקה ופיננסי לאורך זמן. האם מישהו יוצא נגד המונופול של טבע? לאף אחד אין מילה רעה על המונופול הזה לא בעיתונות ולא בשום מקום אחר.
מאידך כל הסוציאליסטים דורשים פרוק מנופולים ותחרות, אבל תחרות מביאה למה שנקרא על ידם קפיטליזם חזירי, כי ברור שאצלנו אין אפשרות לחברות בהיקף ניכר, אם יש תחרות היא מביאה מהר מאוד להשתלטויות, או יצירת הסכמים, מין בריתות. דוגמה קטנה מתחום הבריאות, שנים שקברניטי בתי החולים באמצעות משרד הבריאות הגבילו את כמויות מכשירי הסי.טי וה MRI על-מנת לשמור על רמת מחירים גבוהה, ומשהתרבו יצרו הסכמים ותאומי מחירים שלא נתנו למחירים לרדת.
אני מרשה לעצמי לחשוב שגם בין הבנקים יש תאומי מחירים, וכך בין רשתות השווק למרות התחרות הכביכול העזה ביניהם. אז הגיע הזמן להבין שבישראל אין תחרות, וצריך לבנות מנגנונים שיבטיחו רמת מחירים נמוכה, או בינונית לטובת הכלל, מין אמנה בין הקמעונאים והצרכנים, כמו עסקות החבילה שנעשו בימי האינפלציה הגואה.

תאריך:  13/03/2016   |   עודכן:  13/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר יצחק
המגלה היא סיפור של תבוסת "צורר היהודים" בידי "איש יהודי", נפילת המן, נסיקת מרדכי. צורר היהודים שבמגילה הוא צאצא של עמלק. היום היינו אומרים עליו שהוא אנטישמי מלידה
עילי צוף
אם האנשים החושבים לא יידעו מה זה תרבות ואמנות - מי יידע?
אהרון שחר
כולנו יודעים שעלינו לשמור על הערך "עליונות מוסרית" כעל בבת עינינו. אין ספק שלהאמין בשטויות בדבקות ובעיוורון זה חשוב מאוד, אך אולי לפקוח עיניים חשוב לא פחות?
יובל לובנשטיין
רשתות המזון מוכרות מצעים, סירים ואוהלים. רשתות הפארם מוכרות ממתקים וטחינה. האם זה טוב? האם זה נכון לעסק?
ראובן לייב
אין זאת כי אם ה"טם-טם" הלועזי הצורם הוא זה שמצליח בכל השנים האחרונות להשתלט על תחרות האירוויזיון, שאין בה כדי לייחד את ישראל בזמר עברי משלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il