רשת גולף מסיימת את שנת 2015 עם גרעון של מיליוני שקלים בודדים על מחזור של מאות מיליוני שקלים עם יעד שאפתני של מיליארד שקלים בשנה. זה ממש לא היה משנה אם הרווח היה מיליוני שקלים בודדים (חוץ ממצב הרוח) שכן בשני המקרים, התוצאה רחוקה מלהצביע על מצב משופר של הרשת.
רשת גולף כוללת בעיקר אופנת הלבשה לצד פעילות בתחום כלי הבית.
בשני התחומים ניכרת חוסר יד מכוונת, חוסר הובלה משמעותית, למעט ניסיון קל למצב את הרשת כמובילה בתחום עיצוב קולקציה עכשווית עם מעצבת מקומית, ניסיון שלא עלה יפה והוסר מהחנויות.
חסרה מדיניות ברורה בתחום המיצוב - סחורה טובה ומחיר הגון או סחורה טובה במחיר יקר, מי הם קהלי היעד, רמות מחיר צרכן, איכויות וכו'.
גם בתחום כלי הבית מורגשת סטגנציה ברמת תתי המחלקות, בעיקר במחלקות הבסיס כמו מגוון סכו"ם (מבחר דל ביותר), סירים ומחבתות, לצד התחדשות בתחום האירוח של קולקציות שרק מחליפות דגמים מידי עונה מאותם היצרנים.
העדר המעוף בעיקר מתחום הסחר ויד קמעונאית מכוונת של המנכ"ל אלי מיזרוח ושל יושב-ראש שפוטר/התפוטר אהרון מידן, לא אחרו לבוא והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות העסקיות של השנה האחרונה ובהעדר שינוי כיוון ומגמה רציניים, אין סיבה שתוצאות אלו ישופרו גם בעתיד. תחום האופנה הוא עסק למקצוענים וחבל שגולף שהייתה מובילת דרך, רשת קמעונאית ששימשה כמודל לחיקוי, נכנסה למסלול טכני וחסר השראה, מעוף וכיוון.
יוצא לי לא פעם להיכנס לאחת מהחנויות ולצאת בלי קנייה. המבצעים הם טכניים, בלי מעוף ונראה שתחושת הבהילות לא חילחלה לרצפת המכירה. חסרים מבצעים "מעבר לפרסומים הישירים", חסרה פנייה רצינית למועדון הלקוחות, נעדרים ערבי לקוחות, או ערבים סגורים למועדון, משהו אחר, משהו יצירתי ועכשווי. נקווה שהדוחות האחרונים, יעירו את בעלי השליטה מתרדמתם...
הידעת?
שיעור הרווח הגומי של גולף ופוקס הום הוא סביב 60%, במילים אחרות, אם מוצר עולה להם 1 שקל בישראל מחירו לצרכן ללא מע"מ הוא 2.5 שקל ועם מע"מ הוא קרוב ל-3 שקלים.
שיעור רווח זה הוא רווח ממוצע כמובן וכולל את המבצעים, במילים אחרות, בתחילת העונה מתמחרים בדרך כלל גבוה יותר, ויכולים להגיע גם למקדם של 5 - קרי רווח גולמי של 80%, אשר מתקזז עם המבצעים בהמשך העונה.