X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"מחנה" זה מצב זמני ומכאן ברור ש "המחנה הציוני", נוטה כיום להיות אפיזודה זמנית וחולפת בפוליטיקה הישראלית, ממש כמו מפלגות אחרות אצלנו שהיו ונעלמו, מ"אחדות העבודה", מפ"ם, ד"ש ורפ"י, ועד ה"מזרחי", "הציונים הכלליים", ה"ליברלים" "התחיה" ו"מולדת כאשר אידאולוגיות מתמוטטות, או מתפצלות או שהיחסים בין הבכירים קורסים
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מה שקורה ב"מחנה הציוני" זה לא משבר אידאולגי אלא קקפוניה אידאולוגית של גורמים רבים, חלקם מהשמאל שהסתננו למפלגת העבודה בשנים האחרונות, ומצד אחר נכנסו גורמי ימין-מרכז שחלקם הגיעו עם ציפי לבני, ואנו מוצאים כיום בנוסף, לפחות 5 חכי"ם במפלגה זו שהעמידו עצמם כפרימדונות בעמדות שונות לחלוטין מיו"ר המפלגה שמוגדר כאן כאיש מרכז.
תוצאות הבחירות לכנסת האחרונות הבהירו למנהיגי "המחנה הציוני" שהעם אינו נמצא במרכז-שמאל אלא בעיקר במרכז-ימין, ובימין. ממשלה ימנית הוקמה אפילו ללא מפלגתו של אביגדור ליברמן, אבל ראש הממשלה העדיף קואליציה רחבה ויציבה יותר, קרץ ל"מחנה הציוני" בכך ששמר על 5 תיקי-שרים למענם (כולל תיק החוץ).
בוז'י הרצוג אולי אינו מנהיג גדול אבל הוא אדם חכם. הוא הבין שאם הוא רוצה לצבור כוח עבור מפלגתו, הוא חייב להיות במוקד העשיה ולא בשולי האופוזיציה או בראשה. מסתבר שמאז הקמת הממשלה הנוכחית, הרצוג ונתניהו דנים בצרוף "המחנה הציוני" לקואליציה הקיימת כאשר הבעיה של שני האישים האלו היא, שהם יודעים שתהיה נשירה של חברי כנסת לכוון האופוזיציה הן מתוך הליכוד ו"הבית היהודי" מצד אחד, והן חכי"ם לא מעטים אשר יערקו מ"המחנה הציוני".
כאשר מסתכלים על התגובות ב"מחנה הציוני" למידע על מגעיו של הרצוג עם נתניהו, מתקבל רושם ברור שמפלגה זו תהרס משמעותית מכניסה לקואליציה מכיוון שהגושים השמאלנים בתוכה לא יתמכו בצעד כזה, לכן גם "הנדוניה" שיביא הרצוג לקואליציית נתניהו, תהיה נמוכה משמעותית מכוחו הפרלמנטרי הרשמי של "המחנה הציוני".
זה מכבר התפתחה רוח-רעה בין אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו ולפיכך הברירה שנותרה לנתניהו כיום היא לפנות למפלגתו של יאיר לפיד (שתפסה תאוצה רצינית בסקרים בזמן האחרון ואף עברה את "המחנה הציוני") לקרוא לה להצטרף לקואליציה שלו, ולחשוף את הבלוף של "האגודה" שכאילו הם יעזבו את "הר הכסף התקציבי" בגלל יאיר לפיד, ואם אכן יעזבו, יתקפל מעט נתניהו ויאלץ להכניס את מפלגתו של ליברמן "ישראל ביתנו" לקואליציה.
והיה, אם אכן יתבצע מהלך כזה להרחבת הקואליציה הקיימת, קרוב לוודאי ש"המחנה הציוני" יקבל בבחירות הבאות כמחצית חברי הכנסת שיש לו כיום, בעוד שיאיר לפיד יכפיל את כוחו. נטייתו הפוליטית של רובו של העם כיום, לפי כל הסקרים, הוא מרכז-ימין, אפשר היה להבין אם מפלגת העבודה הייתה שומרת על מעמד של מפלגת מרכז-(עם נטייה קלה שמאלה) אלא כפי שאנחנו רואים, השמאל השתלט על מפלגה זו ודיכא בתוכה את כל הנטיות למרכז האמיתי.
אני מניח שרבים במפלגת העבודה מתחילים להבין לאן מדרדרת מפלגתם וינסו לעצור זאת. לפיכך פילוג "במחנה הציוני" צפוי בהחלט שיקרה בחודשים הבאים, ואז אולי יתבצע שינו מהותי בקואליציה לכוון ממשלת אחדות לאומית שתשאיר את השמאל מבודד בשולי המחנה.

תאריך:  16/05/2016   |   עודכן:  16/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקיעתו הטראגית של "המחנה הציוני"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מבטך מוכוון וניכר החשש מהשמאל
פועה  |  17/05/16 15:22
2
אדוני, הצבעת לפיד ועדיין הנך
חולם ומטעה  |  19/05/16 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מדוע התעכב רבנו בחיי בהוצאת ספרו "חובת הלבבות?    מה קורא בבית העם?    משואה לתקומה    המסע המיוחד לפולין    העם עם הגולן?    רווחי ההוצאה לפועל    ולקינוח פסוקו
ראובן לייב
111 שנים בדיוק אחרי שיצאה לראשונה מחיפה - תצא ממנה בחודש אוקטובר הקרוב מהדורתה המחודשת, אך הפעם, בשל מגבלות אסטרטגיות, במסלול מקוצר יותר מבעבר, ותגיע בסופו של דבר עד ירדן, במקום עד לסוריה מקודם
שמעון גרובר
כספי החוסכים בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל מופקרים בשוק ההון    מהיכן יגיעו הכספים לתשלום הדיבידנדים? מה הבעיה?!
עו"ד צבי שוב, עו"ד אריאל פל
ביטול הלכת קנית: בית המשפט העליון קובע, כי יזם בתקופת פיתוח נמצא במעמד של חוכר לדורות לצורך תשלום של היטל השבחה
עידן יוסף
מדוע אצה הדרך של שר האוצר לקדם שבוע עבודה המקוצר אחת לחודש, בו-בזמן שבנושא דנה ועדה בינמשרדית שהקימה הממשלה ואמורה להגיש המלצותיה בחודש הבא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il