X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו הוא שהזמין את נאום השלום אצל סיסי, וזאת כדי להכניס את הרצוג ומפלגתו לממשלה ערב הנאום העביר טוני בלייר לסיסי את הסכמת נתניהו לשאת ולתת על בסיס "היוזמה הערבית-הסעודית"
▪  ▪  ▪
סיסי. התחייבות [צילום: עמר נביל]

לכאורה היה נתניהו יכול ליהנות בשלווה מהרוב שמקנה לממשלתו ההצטרפות של ליברמן, אך דבריו בפני סיעת הליכוד באותו היום הראו קוצר רוח וחוסר סבלנות והוא לא הסתיר מן הסיעה המופתעת למה הוא להוט. חסרה לו מפלגת העבודה: "אני מבקש להרחיב את הממשלה... לנצל הזדמנויות שעומדות בפנינו... התפתחויות אזוריות שישראל מעורבת בהן... למצוא דרכים לקידום השלום... קורא להצטרף לממשלתנו..."
הפתיע גם הקאם-בק של "השלום", שדווקא מנהיג הליכוד מעניק לו החייאה מלאכותית. למה?אלכס פישמן חשף בעיתון זה, שנתניהו הוא שהזמין את נאום השלום אצל סיסי, וזאת כדי להכניס את הרצוג ומפלגתו לממשלה. ערב הנאום העביר טוני בלייר לסיסי את הסכמת נתניהו לשאת ולתת על בסיס "היוזמה הערבית-הסעודית" (שהוא וליברמן נתנו לה פומבי בכנסת לרגל השבעתו של ליברמן כשר הביטחון). עוד מסר בלייר התחייבות של נתניהו להכריז מחדש על מחויבותו ל'חזון' שתי המדינות, אך הפעם בלווית "מהלכים שיעניקו אמינות להתחייבות זו" (הכוונה היא מסתמא להקפאת בנייה ועל כך, לפי שלום ירושלמי, כבר התחייב נתניהו בפני הרצוג בשידוך שהתבטל). לפי פישמן נתניהו חזר והתקשר עם סיסי, להודיע לו שהמתווה שהסכים לו הוא גם על דעת ליברמן.
נימת דחיפות הייתה גם בדברי הרצוג בכנסת על ההסכם שלא מומש: "סוכל ממהלך פוליטי דרמטי שמבוסס על מהלך פוליטי אזורי דרמטי ונדיר... אישית, הייתי מעורב אקטיבית" (מעניין, שאיש לא הרים גבה על הגילוי הזה: ראש ממשלה מנהל מו"מ בינלאומי סודי ביחד עם ראש האופוזיציה - מאחורי גבם של חבריו!).
בתשובתו בכנסת לא הכחיש נתניהו את דברי הרצוג, להפך: "... אני מחויב לקידום השלום... אמר פה יו"ר המחנה הציוני כי יש הזדמנויות חדשות באזור לקידום השלום... אני מסכים".
ניחוח הדולרים
נותר להיזכר, מה נותנת אותה היוזמה הערבית-סעודית, ששום ממשלה בישראל לא קיבלה אותה כבסיס למו"מ, והתשובה היא - הכל! מדינה פלשתינית עם ירושלים כבירתה, "החזרת" משפחות פליטי תש"ח בהתאם להחלטת האו"ם, נסיגה מלאה לגבולות 67'. להשלמת התמונה יצוין, שלקראת סוף מסעי התיווך של קרי נתניהו הסכים לראשונה לקבל את גבולות 67' כבסיס למו"מ. אבו-מאזן דחה.
וכך מתרחש מתחת לאפם של בנט ואנשיו תיאטרון אבסורד: עוד הם חוגגים את ייעול עבודת הקבינט, וחשרת עננים שחורה מאיימת על הבית. לו עלה השידוך עם הרצוג יפה, היו ההסכמות בעניין הפלשתיני מאלצות את 'הבית היהודי' לעזוב את הממשלה, כך שיערה דוברת המפלגה. לכמה זמן שינתה פשרת ליצמן את המצב הזה? הפצרות נתניהו בהרצוג יש בהן ממש: כאשר ויתוריו המפליגים יתגלו ובמחנה השלום יראו אותם מניבים תהליך שלום "אזורי" - סעודיה עם הרומנטיקה של המדבר, המפרציות עם ניחוח הדולרים, ומצרים וירדן והפלשתינים, ועמהם כל 'הקסם הערבי' - גם הקיצונית שבח"כיות השמאל המתון לא תעמוד בפני ההאשמה כי בגללה הוחמץ השלום - ותצטרף לממשלה. הבונוס תהיה פרישתו הכפויה של הבית היהודי, מאוחרת ובלתי אפקטיבית כמו פרישת המפד"ל ערב ההינתקות.
כשהבית היהודי ימצא את עצמו מול רוב מוחץ בכנסת וללא כל השפעה - בין אם יישב בפנים ובין אם ייצא בחוץ - ייזכרו שם בגעגועים במשבר-הקבינט כהחמצת הסיכוי האחרון להפיל את ממשלת נתניהו עוד בטרם הבשיל התהליך שהיה עתיד להכניס את העבודה לממשלה. בחירות כלליות היו מעלות התארגנויות חדשות וכוחות חדשים. הספק-סיכון הגלום בכל בחירות לא היה שקול כנגד הסכנה המוחשית של הפקרת מרבית הישגי ששת הימים ליוזמה הערבית, ומתי? ביובל ה-50 לניצחון ההוא, הבלתי נשכח.
תאריך:  02/06/2016   |   עודכן:  03/06/2016
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פשרת ליצמן - משבר שהוחמץ
תגובות  [ 8 ]מוצגות  [ 8 ] כתוב תגובה 
1
כל כך שמחתם על הדחת יעלון
dov.h  |  2/06/16 18:01
2
לאליקים, כסילים מתי תשכילו?
בבר  |  3/06/16 12:07
3
תחנת כח חדשה במצריים
בוריש   |  3/06/16 15:46
4
אליקים לא לומד ושוב טועה בביבי
פועה  |  4/06/16 13:59
 
- זאת בדיוק הבעיה. חתימתו של
הגוי..  |  6/06/16 14:15
 
- לא סולחת על המשך ספירת הרוגים
פועה  |  8/06/16 08:49
5
העצני רואה נכון! בעיניו!
הגוי..  |  6/06/16 13:42
6
שעות נוספות לצנזורעה? ל"ת
הגוי..  |  6/06/16 16:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא נועלים רכב לפני שבודקים    טוב שכן קרוב    די לרצח נשים    הקץ להטרדות נשים במגזר הדרוזי    ולקינוח פסוקו
שמעון זיו
יש חשש של ניצול כביכול של "סוף עונה" להפקעת מחירי התוצרת החקלאית בידי חקלאים, שרוצים לעשות רווח גבוה על חשבון פרסום מטעה
הראלה ישי
כשאנו מרעיפים אהבה על בן או בת הזוג שלנו, עלינו לבדוק היטב האם מה שאנחנו מתכננים יוסיף להרגשתם הטובה או לא
יורי מור
עברית מצחיקה את הרוסים    הרוסים בארץ נוהגים לחבר בדיחות מיוחדות שנולדות מחיכוך בין שתי השפות: רוסית ועברית    את ההומור של הבדיחות מסוג זה מסוגל להבין רק מי ששולט בו-זמנית בשתי השפות
דביר מור
האם במרכז המפה הפוליטית ישנו מחנה אידיאולוגי רציני שיכול להוביל את מדינת ישראל לדרך נכונה ? איזו תפיסה מציג בעצם מציג מחנה המרכז עד כה ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il