X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: יש עתיד? לא בדיבורים בונים מדינה העבודה - אותה מפלגה בשינוי אדרת המעופפים מכירים? הכוהנת הגדולה של הזוגיוּת ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
חופשות בחו"ל [צילום: משה שי, פלאש 90]

הטראמפ של ישראל
על-פי סקר שפורסם לאחרונה, אילו הבחירות התקיימו היום, יאיר לפיד היה זוכה ב-24 מנדטים, יותר מאשר בנימין נתניהו. השאלה היא על סמך מה - על סמך הישגים, ותק וניסיון? התשובה היא שלילית. לפיד כידוע כיהן קדנציה אחת בלבד בכנסת, וכשר אוצר לא זכה להישגים מיוחדים.
כאיש תקשורת מיומן ובעל רקורד עשיר, ההישג האלקטורלי המרשים נזקף אפוא, איך לא, לזכוּת מערכת משומנת של יחסי ציבור שהאיש, החי מבחירות לבחירות, מנהל במסגרת קמפיין אישי מאסיבי ומתוזמר היטב. במשך כמעט שנתיים הוא חורש את כל הארץ לאורכה ולרוחבה, במטרה לגרוף עוד מנדטים ולרשת את כיסא ראש הממשלה.
כל זאת כשלפיד, שיאן ההיעדרות מהמשכן, ממשיך להשתכר כח"כ במשרה מלאה על חשבון הקופה הציבורית. את נוכחותו הפרלמנטרית הוא מנהל וירטואלית בשלט רחוק בעיקר מעל במות התקשורת. הַאֵין הוא הטראמפ של ישראל?
מפלגה אבודה
למעלה מעשור שנים שמפלגת העבודה נמצאת בתהליך מואץ של התרסקות. מנהיגיה, דוגמת אהוד ברק המיתולוגי, הובילו להתרסקות זו, או לפחות לא הצליחו לחלץ את המפלגה ממנה (דוגמת שלי יחימוביץ). בוז'י הרצוג, בניגוד לציפיות, לא הצליח להתרומם, והתנועה, על-פי הסקרים, שוב מגיעה לשפל אלקטורלי.
בוז'י אומנם הצליח להביא למפלגה 24 מנדטים, בזכות החיבור עם ציפי לבני והמיתוג החדש, המחנה הציוני, אך זה התברר כסוג של הנשמה מלאכותית. זו אותה מפלגה מרוסקת בשינוי אדרת. אין ספק שאובדן האידיאולוגיה, שאיפיינה את מפלגת האם, מפא"י ההיסטורית, והפיכת התנועה לאוסף של אינטרסים אישיים - ומכאן גילויי החתרנות, התככים, המזימות והשקרים בקרב מוביליה והשסע העמוק שבה - הם המקור לנפילתה.
כדאי שמנהיגי המפלגה יכירו בעובדה זו, ירדו מהבמה ויפנו אותה למפלגות אחרות ולכוחות פוליטיים רעננים וחדשים. ובא לציון גואל.
הטיסות כמשל
לא רק ריקי מחדרה. מתברר שקרוב לשני מיליון ישראלים טסים לחו"ל לפחות פעמיים בשנה - לקראת חג הפסח, ואיך לא, בחופשת הקיץ. מדובר בתעשיה יקרה ובעלות של אלפי שקלים, ולמעלה מכך.
אז מי אמר שעם ישראל עני? לפחות הישראלים המעופפים מוכיחים שהם בעלי אמצעים ויכולים להרשות לעצמם בילויים לרווחה מעֵבר לים. והטיסות כמשל לתחומי צריכה רבים אחרים, המשקפים את היד הקלה על הכיס, דוגמת רכישת מותגים, כלי רכב פרטיים, סמרטפונים ובילויים המוניים במסעדות ובבתי קפה.
אין מנוס אפוא מן המסקנה, ש'העניים החדשים' הם העשירים של פעם. ותפסיקו להתבכיין. תודה.
הזוגיות כמשל
דומה שתפיסת עולמה של הפסיכולוגית, זיווית אברמסון, הכוהנת הגדולה של הזוגיוּת (ורדה ז'קונט, מאחורייך), שסיפרה בנושא יצא לאחרונה לאור, יכולה לשמש מודל לחיים בכלל. זה נכון לא רק לגבי הכוחניות של מירי רגב, תכונה המפריעה בחיים הזוגיים כמו גם ביחסי אנוש ובכל תקשורת בינאישית - משפחתית, חברתית, מקצועית, פוליטית ועוד.
כך גם ההצבעה על מקור הכישלון וההצלחה באדם עצמו, ולא בבן זוגו או זולתו, נכונה אף היא בכל תחומי החיים והקשרים שציינו, לא פחות מאשר בתחום הנישואים. הזוגיות כמשל כבר אמרנו?
הנתינה כמתכון מרכזי להצלחת חיי הנישואים, המעוגנת היטב בתפיסת היהדות, בניגוד לגישה האנוכית המקבלת הרווחת בקרב הזוגות, המובילה לגירושין, אף היא מרשם להצלחה ביחסי חברה, משפחה ועבודה. יתרה מכך, הרב דסלר כבר הצביע על כך שהנתינה היא מקור האהבה, ולא להפך כפי שחושבים.
עם זאת, זיווית צודקת שלא נכון להקפיד על עדה, השכלה או גיל בבחירת בני זוג, אך בניגוד לדעתה אין צורך בשקרים לבנים (כדאי להשאיר אותם רק למתיחוֹת של אחד באפריל).
נכון גם שדפוסי ההתנהגות בדייט הראשון יכולים להצביע על ההתנהגות העתידה של בני הזוג. אולם המציאות מוכיחה כי בכוח הנתינה והאהבה זוגות יודעים לוותר, להתפשר וליישר קו זה עם זה, ואף תאמינו או לא, להשתנות בהשפעת בן הזוג. שווה לנסות!
פסוקו
רַקֶּבֶת ישראל: ירדה מהפסים?
הרשות הפלשתינית: מוּקַאת(ה) טרור
לא מה שחשבתם - העדפה תזונתית: קח פרי ותהיה לי בריא-
פרי-פֶרְיָה
בעקבות רעידת האדמה: לראות את איטליה ולמות
סערת הבורקיני: דַעאש בִּגְדִי

תאריך:  11/09/2016   |   עודכן:  11/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
שנים רבות – עד ימינו ממש, נודעה העיר הזו כאחד ממרכזי הפשע המפורסמים במדינה    מערכת הכשרות שלה הייתה במשך שנים סגורה ובלתי פעילה בגלל פרשיות אפלות
יוני בן-מנחם
עיתון מצרי חושף מסמכים המראים כיצד יו"ר רש"פ מתערב באמצעות רוסיה בעניינים הפנימיים של סוריה ולבנון. מחמוד עבאס מנסה למנף את הפרסום בישראל כי היה סוכן של הקג"ב לחיזוק מעמדו בשטחים ובעולם הערבי
ראובן לייב
מעצרה של ראש עיריית נתניה - בינתיים בסטטוס של חשודה - אינו מן הסתם אקורד אחרון בשרשרת מעצרים של כמאה מראשי השלטון המקומי במרוצת השנים האחרונות
אברהם פכטר
קריסת החניון – קריסת הפיקוח על הבנייה    מתנצלים וממשיכים    חשד לשוחד בעיריית נתניה    פרשת החייל מחברון – צה"ל ירה לעצמו ברגליים    פרשת פישמן – הבנקים צריכים להיענש    המשטרה מתפשטת – שוטרת כנערת ליווי    תחקיר עיתונאי – על משפטי רצח    ישראל מול איטליה – 20 – 15 דק' נראו כמו נבחרת    אבו-מאזן – מכחיש שואה, סוכן קג"ב ופרטנר אימפוטנט
יהודה דרורי
במכתבם כותבים הגנרלים ומביעים תמיכתם במועמדותו של דונלד טראמפ. הטיעון העיקרי במכתב הוא שהביטחון הלאומי של ארה"ב נפגע קשה ב-7 שנות שילטונו של אובמה, ודרוש מישהו בעל כושר מחשבה וארגון, להחזיר את הכבוד לצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il