X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: איווט פרסמת - עשית? הטובים לחינוך - המורים של המדינה חזן הבריון של השכונה: הכחשת - לא עשית? לתפארת הקהילה האתיופית ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
ליברמן. הרוויח בענק [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

דברן בלתי נלאה
הראיון של שר החוץ, אביגדור ליברמן, בעיתון 'אל קודס', והתוכנית השנויה במחלוקת שהציג לפתרון הבעיה הפלשתינית, עוררו ביקורת חריפה מבית ומחוץ. דבר אחד ברור: ליברמן הפרגמטיסט, שלא חוסך כל אמצעי המשרת את האינטרסים האישיים שלו (ובכללם הזיגזוגים המפתיעים בין קואליציה לאופוזיציה), הרוויח בענק מהראיון פרסום עולמי חסר תקדים.
יתרה מכך, מעֵבר לכך שמדובר בתוכנית לא מעשית, לא סוד הוא שכוחו של השר הוא באיומים, והרבה פחות במעשים. זוכרים את איומיו החוזרים ונשנים על חמאס מספסלי האופוזיציה, תוך מתיחת ביקורת חריפה נגד מחדלי נתניהו ויעלון, והבטחותיו למיגור הטרור מן היסוד? והִנה דברים שראה משם, לא עשה מכאן בתפקידו המיניסטריאלי, וסכנת הטרור עדיין לא חלפה מארצנו.
יש להניח שזה יהיה גם גורל האיוּם שלו להשמיד את החמאס, אם יתקוף את ישראל.
הטובים להוראה
אומנם באיחור, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. ראוי לברך את שר החינוך, נפתלי בנט, על ההוראה החדשה לערוך מבחני ידע ואישיות למועמדים להוראה. מדובר בהכשרת דור העתיד, ולכן חשוב שהמורים יהיו בעלי תודעה יהודית וידע כללי, שאותו יוכלו להקנות לתלמידיהם, לשמש להם מודל לחשיבות רכישת השכלה וליצור אצלם מוטיבציה לכך.
לא פחות חשוב שהמורים יהוו דמות חינוכית ומוסרית ראוייה, חדורי שליחוּת ובעלי מיומנויות מתאימות להוראה, כגון סבלנות וסובלנות, מתינות לצד עקביות, נחישות והתמדה. ההוראה החדשה ללא ספק תשפר את איכות המורים ורמת ההוראה בישראל, שאליה יופנו רק המתאימים בתחום. הטובים להוראה כבר אמרנו?
הבריון של הכנסת
אורן חזן, הבריון של השכונה בכנסת, לא רק פשע בניהול קזינו, בצריכת סמים כבדים ובסִרסוּר, אלא חי בהכחשה מתמדת. זוּ לא בעיה של הבנת הנקרא, שכן מעלליו כתובים שחור על גבי לבן בפרוטוקול בית המשפט.
בחיוך קורץ של מי שמצפצף על כולם, בביטחון עצמי מופרז ובדמגוגיה זולה, הוא משוכנע ש"אם הכחשת -לא עשית". וכך האיש זורה חול בעיני הציבור ושוטף את מוחו בשקריו בקדחתנות בכל כלי תקשורת העומד לרשותו, החל מהרשתות החברתיות ועד לראיונות ברדיו ובטלוויזיה.
אולם מה שהוא לא יודע, ככל הנראה, זה שאי-אפשר לעבוד על כל הציבור כל הזמן. הציבור הנבון לא קונה את שקריו, אפילו שחזן חושב שכן. הגיעה השעה להדיח אותו מהכנסת. הוא מהווה עלבון לא רק לעצמו, אלא לא פחות לליכוד ולכנסת כולה.
מודל להשתלבות בחברה
אז מה היה לנו? שופטת אתיופית ראשונה בבית משפט השלום וסגן אלוף ראשון בצה"ל בן העדה. השניים פורצי דרך המצטרפים לד"ר מגיסטו - אישיות חברתית בולטת בקהילה - ולח"כים אתיופים. דומה שהחידוש הוא שמדובר גם במינוייה של אישה(!) בתפקיד ממלכתי בעדה בעלת אופי פטריארכלי מובהק.
אין ספק שאישים אלה, מתחומים מגוונים שונים, שהגיעו לעמדות בכירות, ואף לתפקידי מפתח, במדינה, הם ההוכחה לכך שעם רצון, נחישות והתמדה, בני העדה מצליחים לפרוץ מחסומים עדתיים וגזעניים ולהגיע רחוק.
השתלבותם צריכה לשמש מודל לקהילה כולה, ובמיוחד לצעירים שבה, לחדול מדעות קדומות של נחיתות גזענית שהיא משדרת לחברה, להשתחרר מדפוסים אלימים ולנתב את האנרגיה לאפיקים חיוביים של רכישת השכלה גבוהה ומקצועות חופשיים. זאת תוך שיתוף פעולה עם הממסד, במקום לפעול נגדו. וּבא לציון גואל.
פסוקו
סערת תאגיד השידור הציבורי: דברים שרואים מכאן
הקטל בחגים: מוֹּעדים לתאונות
מושב החורף של הכנסת: חַ"כּ שמח!
המופע של ירדנה: הוי אַרְזִי מולדתי
החורף בפתח - הכינו את השמיכות: הַפּוּךְ על הַפּוּךְ
מנהרות החמאס - שובר שתיקה: קצין כתומר יפרח
מנחל התנינים לירקון - הקמבק של הדג: גבירתי הנאווית!

תאריך:  27/10/2016   |   עודכן:  27/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - לקחים, הגדיל, מסר, החליט וקבלה
יורי מור
הייתי מגן על נבחר ציבור גם אם היו חשדות בעבירות חמורות כגון אונס או רצח - עד לבירור בבתי משפט    כי מה אנחנו מפסידים, כאשר קמפיין בתקשורת מביאות לסילוקם של נבחרי הציבור מהפרלמנט? כל שאר חברי פרלמנט יפנימו: הם לא חסינים    מדינה עם פרלמנט מפוחד צועדת לאסון - כלכלי או מדיני
יובל לובנשטיין
יש חברות שמכריזות שיחזרו ללקוח תוך שעתיים ויש פחות יומרניות שמבטיחות שתעשה פניה ללקוח עד שעה נקובה    לכאורה, רמת שירות מצוינת ורגישה, אולם חדי האוזן מביננו בוודאי ישימו לב, שמאז שנכנסה מערכת ניתוב זו, תמיד "מקומך בתור הוא 30 או 50"
שמעון זיו
מדוע המורים נוהגים כך? האם הם רואים בבית הספר מקום עבודה גרידא, או כך הכשירו אותם בסימנרים למורים, בבחינת המורה אינו אלא תבנית נוף הסימינר
עמוס גלבוע
אויה לנו אם ניזום או נתערב בסוריה. אין לנו חלק ונחלה ב"מלחמות הערבים-האירנים-הטורקים, הכורדים. העולם לא יוזם, אז ישראל תכניס הראש שלה למאורת הצפעונים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il