| תאריך: | 24/11/2016 | | | עודכן: | 24/11/2016 |
הפארסה של בית המשפט העליון |
| 1 | | | עם הרב קרים,לבג״צ יש עניין עם כל מה שקרוי ״עולמה של תורה״.הרב קרים הוא רק תמרור אזהרה מטעם בג"צ לכל אותם רבנים שחושבים שמצד אחד הם יאמרו את דעתם ויפרשו וידרשו בתורה כמימים ימימה,ומצד שני הם ירצו אי פעם להתקבל למשרה ממשלתית או צבאית.בג״צ אומר להם לא,אני מצנזר אותכם ועל ידי כך אני מוציא תורה מישראל ומי שאמור לקבוע את הערכים והתרבות,זה רק אני,הבג״צ,המייצג את הנאורות,הטוהר והיפה.והבחירות?תפסיקו להצחיק אותי.אגב,זה בדיוק מה שטען אהרון ברק,אני לא המצאתי פה כלום.המפחיד בכל העניין שלתוך השיח ההילכתי פנימי ישראלי יהודי,נכנס פתאום ערבי.השופט ג'ובראן.הוא לא היה אמור למנוע מעצמו את הישיבה בהרכב כשדנים בסוגיות של הלכה? יהודי מתערב בסוגיות הילכתיות של האיסלם?מה זו הבדיחה הזו? איפה כתוב בתורה,הוא שואל.הלו,זוז הצידה.נוסף לזה,בני עמו של ג׳ובראן בכלל לא משרתים בצבא שלא לדבר על תמיכתם באויב,אז הוא בא לקבוע מינויים בתוך צבא שלא הוא,לא בניו ולא צאצאיו לא ישרתו בו וסביר להניח שילחמו בו.מה זה הדבר הזה?אבל אם רבין,בעזרת כנופיית טרוריסטים שקוראים לעצמם חברי כנסת,הכניס לארץ כנופייה של טרוריסטים שקראו לעצמם לוחמי חופש,מה לנו כי נלין.זו התרומה של מר בטחון רבין לבטחון ישראל.בילבול מערכות טוטאלי.הרשות הפלסטינית תקבע להבא את המינויים בצה"ל. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- באום |
| | | | | מה אתה מבלבל את המוח , באום ? האם בדיקה מיקדמית באם מדובר בסוגיה הלכתית , או סתם דעה של אדם חשוך שמתמנה לתפקיד של רב צבאי , אינה שאלה הגיונית ולגיטימית ?. לא מדובר פה בכלל על "התערבות בסוגיה הלכתית " , ויש הגיון רב לשאלה בסיסית של שופט , שצריך להחליט על מינוי כזה , האם זו מצווה דתית , או דעה אישית של הרב , הלא כן ? . ואני כיהודי (!) שואל את הרב קרים , איזה "פסק הלכה" זה , שחיילינו יכולים לאנוס את נשות האויב ? היכן זה כתוב ? איפה אפילו נרמז בתורה על "הלכה" כזו ? מדוע שאלתו של שופט , שנושא כזה הועלה לפסיקתו ( מינוי בצה"ל ), לא רשאי לברר באם מדובר בפסק הלכה שיגרתי ותמים של רב בישראל , או איזה שיקול דעת של איזה "כהניסט" , נוסח בנצי גופמן ,איתמר בן גביר וברוך מרזל , שעלול להשפיע כך על חיילינו ? . איך אתה אדון באום , כיהודי ( אני מניח ), מוכן לקבל מינוי של רב צבאי , "ששולף" הלכות כאלו , מבלי שיסביר לנו , אילו ששולחים את בנינו ונכדינו לצבא , מה כאן "הסיפור" שלו ? מה "עבר לו בראש" ?. נו באום , ומה שמטריד אותך בפרשה העגומה הזו , זה איך שופט "שאינו יהודי" , מתערב "בשאלות הלכתיות יהודיות" ? ואיך שופט שילדיו לא משרתים בצה"ל , מתערב במינויים לצה"ל ?. טוב , מעתה אדון באום , אף שופט לא יפסוק בעבירת הונאה מורכבת , האם אינו רואה חשבון ואף שופט נכה שלא שירת בצה"ל , אין לו זכות לשפוט חייל שרצח , ואף שופט שאינו גניקולוג , לא ישפוט בעבירות אינוס מורכבות וכיוצ"ב !!!. מה קרה באום ? האם אתה לא מסוגל לנטרל את האידיאולוגיה הפוליטית שלך לרגע , בסוגיה שאינה פוליטית בכלל , אלא שאלה ערכית בסיסית של כל הורה או סב לחייל בצה"ל ? | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- שלמה המגיב |
| | | | | כך משתקף מתגובתך, לכן, קרא שוב ואולי בשלישית... | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- מגיב ותיק |
| | | | | מינוי הרב קרים לרבצ"ר אינו ראוי בעליל מכיוון שבמנוי זה הוא אינו מפקד אלא הצבתו היא של אישיות חינוכית הצריכה לעצב אופי של חיילים ולתת להם הדרכה ודוגמא מוסרית. אין ספק שהרב קרים זכאי בדמוקרטיה לאמץ לעצמו נורמות הלקוחות מההלכה היהודית, אבל להציב אותו כדמות לחיילים שברובם חילוניים , ושממנו יש ללמוד- -מוגזם וממש לא ראוי. התייחסותו לנושאים הקשורים לנשים, להטבי"ם והומואים , אף שהיא תואמת את ההלכה היהודית, איננה כיום המודל שעליו יש לחנך חיילים שרובם חונכו לסובלנות ולקבלת האחר. קרים אינו נועד להיות מורה של ההלכה היהודית בצה"ל ,אלא נועד לסייע בעיצוב אופיים המוסרי של החיילים. "לא בבית ספרנו" אמר הבג"צ וצדק הפעם. אין דברים אלו כאן באים לקחת מהרב קרים את זכויותיו המפוארות בעבר כלוחם ומפקד , אבל כל אלו אינן בהכרח ההמלצות הקובעות במינוי רב ראשי לצה"ל. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- יהודה דרורי |
| | 2 | | | רב צבאי אחראי לתת שרותי דת לכל חיילי צה"ל , כולל החילונים שבהם , כולל "לבורים ועמי ארצות , שעלולים לחשוב שהרב קרים , התיר מעשה נבלה שכזה " ( היתר לאנוס את נשות האויב !). נו , אדון אידר , אז למנות רב צבאי , שזה תפקיד ערכי למעשה בצבא ואינו מהותי מבצעי , אינו שווה בדיקה של "כל מילה היוצאת מפיו" ? . כישוריו של רב באים לידי ביטוי ביכולת ההבעה בע"פ שלו , בבחירת הסבריו לחיילים תוך סלקציה בבחירת מילותיו , ולא בהתפלספות מטופשת באשר להלכות ,לאילו שבקיאים בהן. ואם שיקול דעת כה אידיוטי של רב המתמנה לרב צבאי , אינו מהותי לתפקיד רב צבאי , אז על מה נבחן כישורי ההתאמה שלו ? על יכולתו לתקוע בשופר ? על עברו הקרבי כשהיה צעיר ? . איני "ממתלהבי" האקטביזם השיפוטי של בג"צ , אך העתירה כנגד מנוי הרב קרים , ואי דחית העתירה על פניה ע"י בג"צ , לא היו בכלל הזויים במקרה זה ,וראוי שהרב יסביר את עצמו בפומבי בציבור וגם לבג"צ , כדי שנוכל "לישון בשקט בלילה" , שחיילינו "קשובים" לרב צבאי שכזה. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- שלמה המגיב |
| | | | | גם אתה וגם שופטי בג"צ לא רוצים להבין וטעמכם עימכם.ובוא אסביר לך בדיוק.אגב,תעשה לי טובה ואל תענה לי,רק תחשוב ותענה לי מתישהו בעתיד.הרב קרים אמר את מה שאמר ב״שעור של תורה״.הוא מפרש, דורש ומסביר הלכה מסוימת שהיתה נהוגה לפני 3000 שנה(!).הוא לא מדבר על אקטואליה,הוא לא מטיף לשום דבר,הוא לא טוען שמה שהיה פעם צריך להיות היום,מדובר ב״שעור של תורה״.אתה,וגם שופטי בג״צ,לא רוצים להכיר בפורמט הזה שנקרא ״שעור תורה״.לגביכם זה שטויות ועבודת אלילים.לכן,כיוון שלגביכם אין את המושג הזה ״שעור תורה״,ממילא,כל מה שאומר מישהו ב״שעור תורה״,כאילו אמר את זה במסגרת פוליטית או בעצרת בחירות וכך יש להתייחס לזה לטעמכם.כי אם הייתם מודים שהדברים נאמרו במסגרת ״שעור תורה״,הייתם חייבים להכיר בפורמט הזה ולהכיר בעובדה שחוץ מהערכים שלכם,יש גם את ערכי התורה שממש לא הייתם רוצים שהם בכלל יהיו קיימים.זה מפחיד אותכם לחשוב שיש משהו שמתנגש ומתעמת עם החילוניות שלכם(אני אגב מה שקרוי חילוני),זה מכניס אותכם לבילבול ויציאה מאיזון ולכן כשמסבירים לכם שהדברים נאמרו ב״שעור תורה״,אתם אוטמים את האוזניים.אגב,לדעתי זו פעם ראשונה שבית משפט חודר אל תוך עולם התורה.אין פה עניין של רבנים נגד המדינה בנושאי סרוב פקודה למשל או מלכות מול התורה ומי קובע,אין פה עניין של כפייה דתית,מרכולים בשבת או משחקי כדורגל,יש פה חדירה לתוך הליבה של התורה,לתוך היכולת של יהודים להתעמק בתורה כמימים ימימה וביכולת של רבנים לפרש כרצונם את התורה וזה שלמה,מאד מאד מסוכן ותאמין לי שזה מסוכן. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- באום |
| | | | | האם "יכולתם של רבנים לפרש כרצונם את התורה" , באופן שעלול לפגוע במשמעת הצבאית ( רב צבאי ראשי !!) ובערכי צה"ל , או בדיקה פשוטה ובסיסית עם הרב הפוסק , בגין מקור פסיקתו ההזוייה ? . כיהודי , אדון באום , האם אתה לא נבוך מפסיקה כזו ? זהו באום ? זה הרב הצבאי האולטימטיבי המתאים לחיילינו ? . וואלה , "שיעור תורה" , עאלאק ! , מדוע ששופט בישראל , שסוגיה כזו עולה על שולחנו , "יכיר בפורמט הזה שנקרא שיעור תורה" , אם זו התוצאה ? ומה שמדאיג אותך באום , זה "יכולתם של רבנים לפרש כרצונם את התורה" ? מה זאת אומרת - "רצונם" , באום ? האם פסיקה הילכתית תלויה "ברצון" , או באידיאולוגיה אישית של רב זה או אחר , או בעובדות בסיסיות שעליה בנוייה הדת היהודית ? נו , היתר לאינוס נשות אויב גויות , שזה רק "פרשנות פילוסופית" ? זהו ? זה ההסבר האולטימטיבי , באום ? . וכרגיל , מי שנדהם מפסיקה שכזו , אז הוא "בור" ולא גאון כמו הרבנים שמפרסמים הלכה שכזו , ומביישים ממש את הדת היהודית. תהיה לי בריא באום. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- שלמה המגיב |
| | | | | אתה לא מבין מה אני אומר לך? מה קורה לך? שעור,שלמה,זה היה שעור שהרב קרים הסביר פסוק מהתורה,הוא לא פסק שום דבר לימינו אלה.מחר הוא יסביר על סקילת אבנים ומדוע זה היה ואז תבוא ותגיד לי שהוא פסק לסקול באבנים גם היום.תעשה לי טובה,תפסיק לענות אינסטיקטיבית מהמותן.תקרא,תפנים, תחשוב.זה נראה שיש לך מחסנית עם תשובות ואתה יורה אותן מבלי אפילו להבין מה נכתב. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- באום |
| | | | | איך אתה יודע שהרב קרים "לא פסק שום דבר לימינו אלה" , אם הוא בעצמו לא טרח להסביר כך לציבור ולבג"צ , לאחר פירסום הפרשה העגומה הזו ? , האם אתה סניגור שלו "שיורה אינסטנקטיבית " כדי להגן עליו ? האם שופטי בג"צ צריכים לנחש , שזה ההסבר של הרב קרים ? , ולבסוף , אדון באום , אולי תמצא עבור "בור" כמוני ( עפ"י הגדרותיו המבריקות של כותב המאמר אידר ) , היכן בדיוק נמצא "הפסוק מהתורה" , שאותו פירש הרב קרים , כהיתר ( אפילו בימים ההם !!) לאינוס נשות האויב ? אולי רצוי , אדון באום , שגם חיילינו כיום (!) ולא "בימים ההם" , יקבלו הסבר לעניין זה מהרב קרים , בטרם "הבורים" שבהם ( בלשונו של אידר ) , יבינו את פסיקתו ההזויה , התקפה גם לימינו אילו ואז אנא אנו באים ? וואלה "לא פסק לימינו אלה " , עאלאק ! באום נותן פרשנות "אינסטנטיבית מהמותן " , על הלכות נוסח הרב קרים. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- שלמה המגיב |
| | | | | שוב, כנראה שיש לך בעייה בהבנת המאמר הפשוט הזה. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- מגיב ותיק |
| | 3 | | | חילוני סמולני לתפקיד הרב הראשי לצה"ל. רק נגיד, זה הרי אפשרי כי הרב הצבאי לא חייב להיות מומחה בענייני הדת, תמיד הוא יכול להעיזר בסגנים ומומחים. ונגיד שהרב הצבאי הראשי היה אומר שהדתיים הם משתמטים בזויים ושההלכות שלהם אינן אלא ערימה של הבלים פרימיטיביים והיה גם מטיף לאכילת חזיר בבתי כנסת צבאיים. (נגיד כן), ונגיד שאיזה דוס היה עותר לבגץ והבגץ היה פוסל את המינוי. מה היו כותבים כל האידרים הללו? ברור שהם היו מהללים ומשבחים את בית המשפט. זו הצביעות האיומה של האידרים למיניהם, הרי הם מקדשים את כל פסקי הדין שלטובתם ופוסלים כל מה שלא הולם את האינטרסים שלהם | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- הירונימוס |
| | | | | נניח, רק נניח, שהרמטכ"ל היה ממנה לרב הראשי של צה"ל רב, רפורמי מג'יי סטריט נניח, שטוען שהקמת ישראל היתה טעות וצריך להקים כאן מדינת הלכה אסלאמית, סליחה, "מדינת כל אזרחיה". ונניח, רק נניח, שבג"ץ היה מבטל את המינוי בגלל ההתבטאות הזו (זה כמובן לא היה קורה לעולם. רק נניח). איך לדעתך היתה קופצת זהבה גלעון וטוענת שזו מדינה פשיסטית שבה סותמים את הפה לאנשים? | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- עובד 1 |
| | | | | | | 4 | | | כל כך הרבה שנים יושבת שם נאור וחוץ מפסיקות המשילות האובססיביות קרי, הגוף החזק צודק תמיד.. עוד לא ראינו פסק דין אחד שלה שיש בו מעט מחשבה ו/או טוב טעם ומי יודע כמה אזרחים תמימים סבלו ? | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- קורא כותב |
| | 5 | | | ציטוט: ״ממתי בית המשפט עוסק בהלכות דעות?״. ובכן, בית המשפט עסק במינוי, לא בדעות. בית המשפט, בדונו בעתירה, דן אם יש לפסול מינוי אדם לתפקיד חינוכי בכיר מאד, כאשר קיימות התבטאויות המחייבות בירור. הכל היה נגמר מהר ובשקט אם הפוליטיאים ושלוחיהם לא היו בו מנפחים את הסיפור, והרב היה מתייצב ומסביר, ובא לציון גואל. מר אידר, עוד חייל בצבא המתקיפים את בית המשפט העליון בשליחות ראש הממשלה ושר החינוך. שני אלו מנסים זה זמן לפגוע בבג״ץ ולהחלישו, למען ״משילות״, או במילים אחרות דיקטטורה של ימין קיצוני ודתיים משיחיים. | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- מר אידר מסית |
| | | | | העם לא כ"כ טיפש; לבג"צ (סניף של מר"צ) יש אג'נדה של החלשת צה"ל, כי הרב קרים יחזק את המוטיבציה לנצחון, ואת כוח האמונה בדרך והנחישות של לוחמים! §¥§¥§ פשוט קשה לסמול לקבל רב צבאי ראשי שהיה (שומו שמיים) מפקד סיירת צנחנים; עד כאן, לא לא, עד כאן! §¥§¥§ מדוע מר"צ לא עתרו לפני חודשיים או 3, כשהרמטכ"ל נפגש עם הרב קרים ואישר שוב את מינויו? התשובה היא שעשו קנוניה עם הנשיאה לעתור ביום אחרון לפני טקס ההכתרה, כדי להוציא צו מניעה מוזר ויוצא דופן (אגב בג"צ דוחה בד"כ עתירות "כבושות" מהסוג הזה - שבאים רק כדי למחות ולעורר מהומות ברגע האחרון). §¥§¥§ כנ"ל לגבי עמונה, בג"צ לא מוותר על 2 ליטרות הבשר (גם הרס בתי מתנחלים, גם פוטנציאל גדול לפיצוצים בקואליציה); לא ציפינו שבג"צ יהפוך את צו ההריסה על פיו, אבל האם רק דחייה של 3 או 4 חודשים זה סוף העולם? האלו, הם כ"כ להוטים לליטרת בשר יהודים?! §¥§¥§ | | | | | סגור | כתוב תגובה ל- ע_הראל |
|
| עמוס גלבוע בעולם ובישראל האמת כבר לא חשובה. בדיקתה כבר כמעט לא קיימת. העיקר הפרסום |
| | | | | יוני בן-מנחם חמאס מברכת על הודעתו של נשיא טורקיה ארדואן בדבר נכונותו לתווך בעסקת חילופי שבויים חדשה עם ישראל. הסיכויים לעסקת שבויים חדשה בין חמאס לישראל הינם קלושים נוכח חוסר היוזמה של ישראל בהפעלת מנופי לחץ חדשים על חמאס |
| | | | | איתן קלינסקי בימים שבגבולות ישראל מתרחשת מלחמה, נהרגים חיילים, בסביבת ראש הממשלה פעלו מקורבים, מקורבים מאד, מקורבים מאד-מאד, מקורבים מאד-מאד-מאד בהתכתבויות ובשיחות "תמימות" עם אנשים רמי דרג במערכת הביטחון |
| | | | | אברהם פכטר פרטים חדשים בפרשה, שצפים למעלה. האלופים עמידרור, איילון, גלנט, דיכטר - בעד. בוגי נגד נתניהו - אבל בעד חקירה. עו"ד שמרון את מולכו - נאמניו של נתניהו. עורכי דין פרטיים למשימות מיוחדות. גם הממשלות שלפני הליכוד - נעזרו בעורכי דין נאמנים - למשימות שונות כלכליות מסחריות וביטחוניות |
| | | | | אריאל י. לויןמתאם הפעולות בשטחים מדבר במישרין עם התושבים מצרים בוחשת בשאלת יורשו של אבו מאזן אירן שוקעת בבוץ הסורי בעוד הכורדים מחזקים את מעמדם סכנה מפיגועים בחג המולד |
|
|