X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לסטודנט שמקום מגוריו אינו נמצא באותה "טבעת אזורית" של מוסד הלימודים שלו, אין אפשרות לרכוש חוזה נסיעות חופשי, ונמנעת ממנו האפשרות לקבל 50% הנחה בנסיעות כלשה
▪  ▪  ▪
חוסר צדק

בחודשים האחרונים מערך התשלומים בתחבורה הציבורית בישראל עבר לשיטה שנקראת "ערך צבור". כלומר, כל נוסע שיש ברשותו כרטיס רב-קו "מטעין" סכום כסף מסוים בכרטיס, ובכל פעם שנוסעים, מתקפים את הכרטיס במכשיר ברכב, ויורדת ממנו עלות הנסיעה. לנוסעים הזכאים להנחות מסוימות, כגון נוער, סטודנטים, אזרחים ותיקים ועוד, יש אפשרות לעדכן את סטטוס הרב קו שלהם כדי לממש את ההנחה המגיעה להם. לאחר שיעדכנו את סטטוס הרב קו שלהם, ההנחה תהיה קיימת באופן אוטומטי בכרטיס, ונכנסת לתוקף עם הטענת הרב קו בנסיעות. ברצוני להתייחס לקהל יעד מסוים, סטודנטים, ולבעיה במימוש ההנחה לה הם זכאים.
סטודנטים זכאים ל-33% הנחה בנסיעות. כלומר, סטודנט ישלם 100 שקלים בהטענת כרטיס הרב-קו עבור נסיעות בערך של 150 שקלים. לסטודנטים יש גם אפשרות לרכוש "חוזה נסיעות חופשי" סמסטריאלי או שנתי עבור אזור נסיעה מסוים. סטודנט אשר ירכוש חוזה נסיעות חופשי יקבל באופן אוטומטי 50% הנחה בנסיעות בכל אזור אחר בארץ. בשונה מהעבר, אין אפשרות לרכוש חופשי עבור קו נסיעה מסוים בהתאם לקוד הנסיעה של האוטובוס.
רכישת חוזה
אזורי הנסיעות מוגדרים על-פי חלוקה חדשה של משרד התחבורה, שבה מחולקת המדינה ל"טבעות אזוריות". טבעת אזורית כוללת את כל קווי האוטובוסים שבתוך האזור המוגדר, מתחילת המסלול עד סופה. ישנה חפיפה בין טבעות מסוימות. וכאמור, החלוקה אינה מאפשרת לרכוש חופשי לקו אוטובוס מסוים במידה והוא מתחיל את מסלולו באזור אחד, ומסיים את מסלולו באזור אחר.
חוזי הנסיעות החופשיים לסטודנטים ניתנים לרכישה על-פי חלוקה שרירותית של המפה לאזורים, ואין התייחסות לעובדה שיש קווים ישירים שאינם בתוך אזור אחד. בנוסף לכך, במצב הנוכחי, קבלת ההנחה הנוספת של 50% בשאר האזורים תלויה ברכישת חוזה נסיעות חופשי. לסטודנט שמקום מגוריו אינו נמצא באותה "טבעת אזורית" של מוסד הלימודים שלו, אין אפשרות לרכוש חוזה נסיעות חופשי, ונמנעת ממנו האפשרות לקבל 50% הנחה בנסיעות כלשהן. למשל, סטודנטים שגרים בבית שמש ולומדים באוניברסיטת בר-אילן נוסעים ללימודים בקו ישיר, 597, מהבית לאוניברסיטה. אך אין "טבעת אזורית" הכוללת גם את בית שמש וגם את האוניברסיטה, ולכן אין אפשרות לקנות חוזה נסיעות חופשי עבור נסיעה זו. סטודנטים אלה, ואני בתוכם, נאלצים לשלם על כל נסיעה ללימודים סכום גדול יותר ממה שהיינו משלמים לו היה לנו חוזה נסיעות תקופתי, ועל כל נסיעה אחרת נלקחת מאיתנו הזכאות להנחה של 50% במקום 33%.
לסיכום, המדיניות החדשה, שביטלה הנחה פרטנית לנסיעה בקו אוטובוס מסוים, יצרה מצב לא הגיוני בו סטודנטים מוציאים סכומי כסף כפולים מסטודנטים אחרים רק בגלל חלוקה שרירותית של משרד התחבורה, שלא תואמת את מסלולי האוטובוסים הקיימים בפועל.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  01/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ערך צבור" מפלה בין סטודנטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עד הסיכום היה בסדר
אלטע קאקער  |  2/02/17 02:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
עד כמה הקשר של נתניהו עם הבית הלבן הוא חם ומהודק    ושוב עולה השאלה, איך מנצל נתניהו את מערכת היחסים הזאת, בהנחה שאכן היא כזאת? איזו תפיסה, איזו תוכנית הוא ייקח עמו לוושינגטון, למפגש ההיסטורי?
אורי שרגיל
רגע גברת, אל תרוצי. תני חצי-דקה לחשוב על הנוסחה האימפריאליסטית שלך    אם מדובר במדינה דו-לאומית לא ייתכן שידובר, באותה נשימה, גם באפרטהייד    אז ממה את מפחדת יותר, גברת, או פחות?
מרדכי ליפמן
אלפי אנשים, שהורגלו להניח כי בסל הקניות המשוריין שלהם, המעוגן באורחות חייהם, שוכן לו בנינוחות ולבטח גם כרטיס טיסה לכל מקום אליו יחפצו להגיע - הופתעו מרה
ציפורה בראבי
בני ישראל עובדים בפרך במצרים ומאחוריהם עומד המצרי עם השוט ביד והנה מגיע משה ומבשר: אחיי, באתי בשליחות שמים להוציא אתכם אל החרות! חייכו ושימחו כי הגיע זמן הגאולה    אבל, למרבה ההפתעה - בני ישראל לא שומעים לו    הם בכלל לא רוצים חרות
שמעון זיו
מסתבר כי המנוח מאיר דגן, ראש המוסד הקודם, היה זה שהכיר את מילצן והיה איתו בקשר אמיץ, והוא זה שהכיר בינו לבין יוסי כהן ודאג לשבצו שם במסגרת פעולות עלומות של המוסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il