X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כילדה, כאשר פניתי למורים שלי בתלונה על העומס בלימודים קיבלתי תשובה של "באוניברסיטה יהיה יותר קשה". לרוב התשובה שעניתי לה ולעצמי הייתה - "באוניברסיטה נלמד את המקצוע שנאהב". האומנם?
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כיום, בכל אוניברסיטה בישראל סטודנט לכל תואר מחויב לקחת בנוסף ללימודיו בנושא שבחר - קורסים כלליים, בנושאים שונים שבלעדיהם הוא אינו יכול לסיים את התואר. בנוסף ישנם אוניברסיטאות כמו אוניברסיטת בר-אילן, שמחייבת את הסטודנטים לקחת בנוסף לקורסים הכללים גם קורסים ביהדות, כל זה בלי קשר לקורסים באנגלית שמחייבים את מי שרמתו במבחן הפסיכומטרי או במבחן אמי"ר לא הגיע לציון פטור.
בתור סטודנטית לתואר ראשון בעבודה סוציאלית בבר-אילן, נפגשתי לראשונה עם החלום ללמוד את המקצוע שאני אוהבת, אך עם התוספות הפחות משמחות של קורסים שונים שאותם אני מחויבת ללמוד.
כיום תואר ממוצע באוניברסיטאות עולה סכום נכבד אשר רוב הסטודנטים לוקחים מהוריהם. חלקם מצלחים למעט הוצאות ע"י מלגות אשר באות על חשבון ההשקעה שלהם בתואר הנבחר.
לא רק שהקורסים הכללים לוקחים כמות כסף נוספת לשכר לימוד, הם גם מקשים על ההשקעה בתואר. ואם המטרה העיקרית היא התמקצעות אופטימאלית בתואר הנבחר, הרי שקורסים כללים מקשים על הסטודנט להתמקצע באופן האידיאלי, הן מבחינת השקעה נוספת של כסף, והן מבחינת השקעה של זמן מרובה המשמעותי כ"כ לכל סטודנט במהלך התואר.
יש שיגידו שקורסים כללים תורמים להכשרה הכללית בכך שמוסיפים ידע כללי לסטודנט שאותו לא ירכש בדרך מקצועית אם לא יחויב בכך על-מנת לסיים את התואר. אך לדעתי, כאשר הדבר מגיע על חשבון ההתמקצעות של אותו סטודנט במקצוע שלו, זה פוסל את היתרון. שהרי במה יועיל סטודנט לפסיכולוגיה קורס כללי בארכיאולוגיה כאשר זה בא על חשבון זמן והשקעה לימוד בתחום הפסיכולוגיה. בנוסף, צרכנים המחפשים אנשי מקצוע איכותיים, יבדקו את איכות השירות על-פי רמת הידע של אישר המקצוע בתחום הנבחר וידע כללי כזה או אחר לא יהיה רלוונטי בכלל.
לסיכום, לדעתי ע"י הוספת קורסים שלא נצרכים להכשרה המקצועית של הסטודנט בתחום אותו בחר מורידה מרמת איכות הסטודנטים ובעתיד גם אנשי המקצוע. על-מנת לשפר את האקדמיה, עלינו לפעול לצמצום החיוב בקורסים כלליים, ובכך לעודד השקעה איכותית במקצוע הנבחר. בסופו של תהליך, נראה פירות גם האיכות האקדמיה וגם באיכות הלימוד בפועל אצל הסטודנטים.

הכותבת היא סטודנטית לתואר ראשון בעובדה סוציאלית, באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  30/01/2017   |   עודכן:  30/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תואר פלוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העילגות... העילגות... ל"ת
בבא  |  31/01/17 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביעד ויסולי
גם אם נתעלם מההליך המשפטי המעוות והמבוים ומסגנון פסק הדין, הרי לגופו של עניין אלאור אזריה חף מפשע. הסיבה היא "הגנת הפקודה" העומדת לכל חייל, שבית הדין הצבאי התעלם ממנה כליל: ההבדל המהותי בין חייל לאזרח הוא פשוט ביותר - החייל מבצע פקודות. וכל עוד החייל מבצע פקודות לא ניתן להחיל עליו כל חבות פלילית
ראובן לייב
מעידים על כך לא רק צעדיו הנמרצים של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, אלא גם המגמה המסתמנת לניצחון הימין בבחירות הקרובות בצרפת ובגרמניה
עליס בליטנטל
לא יעלה על הדעת, שבכל פעם שרוצח נתפס, קו ההגנה של הסנגוריה יטען לאי-שפיות. בכך הוא שומט את האפשרות לחרוץ את דינו של הפושע בהתאם למעשיו, ולא בהתאם למצב מוחו או מצב רוחו בעת ביצוע הרצח
גרשון אקשטיין
נוכחתי שדו הקיום בינינו ובין ערביי ישראל קיים והולך ומתחזק מיום ליום. מרגע לכניסתי בשערי בית החולים מקבל אותי ערבי, המשך בפקידות הקבלה ונוטלי דמי והבדיקות, שלא לדבר על שלל הרופאים והאחיות וכוח עזר שמטפלים בך 24 שעות ביממה. ממש אופוריה תענוג לעיניים ולאוזניים
אוריאל דרומר
על חוויתו של אדם דתי בשבת בבית חולים הן מצד החולה והן מצד המלווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il