X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל וכל עדת בני ישראל באשר הם שם, מחויבים להזהיר את הבית הלבן כי לא ירשו לאיש לעבור על מצוות זיכרון השואה שאימצו לעצמם אומות העולם בלי להתריע כי פגיעה בזכר היהודים היא פגיעה באנושות כולה
▪  ▪  ▪
טראמפ. הכחשה [צילום: פבלו מרטינז מונסיביאס, AP]

(document Holocaust remembrance ony the terms of a draft resolution "bA/60/L.12), the Assembly would call for the designation of 27 January as an annual International Day of Commemoration in memory of the victims of the Holocaust. It would also reject any denial of the Holocaust as a historical event, either in full or in part, and urge Member States to develop educational programmes that will inculcate future generations with the lessons of the Holocaust in order to help prevent future acts of genocide".
אלה דברי הסיכום הרשמיים של לשכת מזכ"ל האום קופו אנן אחרי החלטת העצרת ה-42 באחד בנובמבר 2005. אין מקום לשום אינטרפרטציות לשון ההחלטה ברורה לחלוטין. היא אומרת כי ה-27 בינואר הוא יום התייחדות עם זיכרם של קרבנות השואה., ודוחה כל ניסיון להכחיש אותה כמאורע היסטורי ומעודדת כל מדינות החברות לפתח תוכניות חינוכיות שתבטחנה כי הדורות הבאים יפנימו את לקחי השואה ובכך יסייעו למנוע מעשי השמדת עם בעתיד.
חוסר תשומת לב
כל בר דעת מבין כי הודעת הבית הלבן בשמו של הנשיא דונלד טראמפ "בלב כבד אנו זוכרים ומוקירים את הקורבנות, את השורדים ואת הגיבורים של השואה. זה בלתי אפשרי להבין את האכזריות של הטרור הנאצי כלפי אנשים חפים מפשע" גובלת בהכחשת רוחה של החלטת עצרת האו"ם. אין בה יהודים. הם נמנים עם האחרים. לשון החלטת העצרת "Holocaust Remembrance" היא לשון השמורה להשמדת העם היהודי. העלמת מהותו של יום הזיכרון האוניברסאלי ומהילתו בתוך רצח בני עמים אחרים, היא התעלמות בלתי נסלחת של מן העילה לקבלת ההחלטה בעצרת. אם ההעלמה הזאת היא תוצאה של רישול, של חוסר תשומת לב, של טעות, יש לומר עליה מה שאמר טייראן "זה גרוע מפשע, זאת טעות".
אבל אם ההעלמה הזאת אינה רישול אלא בחירה מדוקדקת של לשון ההודעה, הרי אי-אפשר להסביר אותה אלא כרגישות למאווייהם הכמעט גלויים של גזרי בוחרים שאינם מסתירים את נטיותיהם האנטישמיות. דוברת הבית הלבן הופ היקס לא התנצלה. היא בעצם תמכה בניסוח של הבית הלבן בשם הנשיא ואמרה כי אכן בשמן שהנאצים השמידו שישה מיליון יהודים הם השמידו גם חמישה מיליון " כמרים, צוענים, מוגבלים, קומוניסטים, אנשי איגודים, עדי יהווה, אנרכיסטים, פולנים ועמים סלביים אחרים, ולוחמי מחתרת" ולכן, אין דרך להבין אחרת, דברי הנשיא, מדודים, נכונים. לא אמת אלטרנטיבית, אלא לדידו אמת לאמיתה.
זה לא מטריד. זה מעבר לכך. זאת אזהרה. יהודי ארצות הברית ודאי רשמו אותה לפניהם. נאמנותם לבית הלבן לא באה לכלל ביטוי בבחירות. נאמנותו של הבית הלבן ליהודי ארצות הברית לא באה לכלל ביטוי אחרי הבחירות. יהודי ארצות הברית ויהודי העולם, ישראל וכל עדת בני ישראל באשר הם שם, מחויבים גם הם להזהיר את הבית הלבן כי הם לא ירשו לאיש לעבור על מצוות זיכרון השואה שאימצו לעצמם אומות העולם בלי להתריע כי פגיעה בזכר השואה היא פגיעה באנושות כולה.
יום הזיכרון הבינלאומי האוניברסלי אינו מצויין כיום הזיכרון לשואה ולגבורה שנתקדש על-ידי חוקי ישראל בארץ. אבל הוא יום של התייחדות אוניברסאלי, הוא יום זיכרון מחייב, בתוכנו, במהותו, במילונו, בזהותו . חילולו הוא עוון. לרוקן אותו מיהודים, הוא חטא.

תאריך:  31/01/2017   |   עודכן:  31/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין, גדעון גרייף
המרד היחיד בתולדות מחנה אושוויץ היה התקוממות הזונדרקומנדו בתאי הגזים ב-7 באוקטובר 1944. קטע מתוך ספר חדש
בעז כהן
אני מאמין כי התובנות מהעבודה עם ילדים לאחר מלחמת העולם השנייה והשואה יכולים להוסיף כיווני חשיבה ולהעשיר את מערכת השיקולים של אלו שמנסים לסייע כיום
גלית יצחק-אוגנוב
בוועדה לביקורת המדינה נמסר כי מהשנה הקרובה עובדי משרד הבריאות יוודאו מיצוי זכויותיהם של חולים קשים    יו"ר הוועדה: ניצולי השואה קשישים, לא נגישים לאינטרנט ומתקשים במילוי טפסים ו"אותיות קטנות", ולכן חובה על המערכת להתגייס כדי לסייע להם ולוודא שהם מקבלים את מלוא זכויותיהם
עידן יוסף
ועדת החוקה: בעקבות הצעת חוק פרסמה נשיאת בית המשפט העליון נוהל לקיצור הזמן לפסקי דין בערעורים של ניצולי שואה
מירב ארד
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני: "חשובה התערבות ממשלת ישראל בליבת העניין; התיאור האוביקטיבי של מה שהתרחש במקום שבו רק יהודים נרצחו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il