X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה נעשה עם דרישת הקפאה "ידידותית" שקשה להבדיל בינה לבין קודמתה, "העוינת"?
▪  ▪  ▪
[צילום: איוון ווצי/AP]

לישראל יש בעיה: אש שיורה עליה הידיד שלה טראמפ היא "אש ידידותית"? אבל טראמפ דווקא מכוון אותה היטב, ולעברנו! עוד לפני ביקור הזוג נתניהו, אותו קיבל בחום ובלבביות, אמר בראיון לעיתונות: "אני רוצה שישראל תתנהג באופן הגיוני בתהליך השלום...יש שטח מוגבל שנשאר, וכל פעם שאתה לוקח אדמה עבור התנחלויות, נותר פחות שטח. אני לא מישהו שמאמין שלהתקדם עם התנחלויות זה טוב לשלום".
כשאובמה אמר דברים דומים ודרש הקפאה, זקפנו זאת לחובת אהדתו הגלויה לעניין הערבי. אבל מה נעשה עם דרישת הקפאה "ידידותית" שקשה להבדיל בינה לבין קודמתה, "העוינת"? תגובת נתניהו היא - לספוג ולחייך, להתייחס לאגרוף בבטן כלטפיחה על הכתף. ברוח זאת חתם צוות המו"מ על הבנייה שנתניהו שלח לוושינגטון על הודעה משותפת עם הצוות האמריקני, שבה הביעו האמריקנים "לקראת הסכם שלום...את חששות הנשיא מן הפעילות ההתנחלותית" והצד הישראלי הצהיר על "כוונת ישראל לאמץ מדיניות התנחלותית שתיקח בחשבון את שיקולי נשיא ארה"ב". ובמלים אחרות, אנשיו של נתניהו הרימו ידיים. כאן איש לא הגיב, עד שבא ראש הממשלה ובישיבת הקבינט חזר על תנאי הכניעה מילה במילה:
"מתוך התחשבות בעמדותיו של הנשיא טראמפ תנקוט ישראל בצעדים משמעותיים לצמצם את ההרחבה של השטח הבנוי...כדי לאפשר התקדמות בתהליך השלום". יהודים לא יורשו לבנות גם בתוך השטחים המוניציפליים של יישוביהם, אלא רק בצמוד לקווי הבניינים הקיימים. בזמנים אחרים קראו לזה ספר-לבן, במקומות אחרים - גטו. לגבי ירושלים הנחה נתניהו את הקבינט "להתנהל בחוכמה", כלומר - ביי, ביי גבעת המטוס, לא להתראות E1! וכל כך גדולה "הידידות", שראש הממשלה הזהיר: "אסור להוליך שולל את האמריקנים, הם עוקבים אחרי כל בית בהתנחלויות".
ובכל זאת, ראה זה פלא - ההקפאה החדשה (בהתנדבות, מפני שטראמפ דורש יותר ואין הסכמה!) עברה בקבינט פה אחד וראש הבית היהודי אפילו העניק לגזירות ציון של "מדיניות מאוזנת" ו"הסדר ראוי". מועצת יש"ע הביעה שביעות רצון נוכח האפשרות לבנות כמה אלפי יחידות "בסמוך לשטח הבנוי ובתוכו", ובליכוד התעטפו בשתיקה. כולם יחד לא חשו בפיחות התלול בעצמאותנו ובריבונותנו ולא הפנימו את ההנחה הממאירה המונחת ביסוד עמדתו של טראמפ, כי ההתנחלות היהודית סותרת את השלום (ולכן יש לרסנה!). גם לא הביאו בחשבון, שדיבורים על מו"מ, וועידות שלום וכאלה - נסחבים במשך חודשים ושנים, וכל אותה תקופה ההתיישבות ביו"ש תהיה כבולה "לקווי הבנייה", בעוד השכנים הערבים סוגרים עליה את האופק בבנייה מואצת.
והעיקר: מדוע מבקש טראמפ למנוע בכל מחיר התפשטות נוספת של ההתיישבות היהודית? מפני שבמרחב כולו - מינוס גטאות היהודים, פלוס השטחים המוניציפליים שנסגרו בפניהם - הוא מתכוון להקים מדינה פלשתינית וההקפאה ליהודים היא הסטריליזציה של השטח לפני הניתוח.
בינתיים הבין זאת כנראה השר בנט והוא החל לשנות את הטון וגם כמה ממנהיגי המתנחלים התפכחו לראות, עד כמה מסוכנת החלטת הקבינט למפעלם. המבחן, הם טוענים עכשיו, יהיה בשטח - בבנייה מאסיבית במקומות המותרים עדיין.
מי שסבור שאין לכך סיכוי, מתכונן לאחד משני תסריטים אפשריים: קץ צורם לידידות עם טראמפ שהחמיצה (או הייתה דמיונית מלכתחילה) או בחירות כלליות, עם נתניהו בראש "קדימה ב'" כשההיסטוריה חוזרת בצורת פארסה, כמאמר קרל מרקס.

תאריך:  14/04/2017   |   עודכן:  14/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ וישראל...כבר לא?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
להבין את הטריק
באום  |  14/04/17 15:00
 
- מחמוד עבאס זכה ל-8 שנים של
לא מדוייק  |  14/04/17 15:51
 
- אבל מי שבנה
באום  |  14/04/17 18:40
 
- אתה נותן יותר מדי קרדיט לבחור
אלטע קאקער  |  14/04/17 18:38
2
מר העצני התריע וכתב כבר כמה
העצני אולי צודק  |  14/04/17 21:35
3
הכי ימני שרק אפשר
קייזל בוהו  |  15/04/17 14:44
4
"ככלב השב אל קיאו"
הגוי..  |  16/04/17 09:54
5
נו באמת אליקים! לא מתאים בגילך
פועה  |  19/04/17 12:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
פשע שנאה איננו רק גילויי גזענות ואלימות של יהודים נגד ערבים    לא פחות מכך הוא כוונות של יהודים לנקוט גזענות ואלימות של יהודים נגד יהודים    כאלה הם, למשל, הדיבורים והכוונות לגרש מאות אלפי יהודים מבתיהם בארצם ולהקריב את זכויותיהם - כבוד האדם וחירותו - למולך של דת "השלום"
נסים ישעיהו
במצב תודעתי כזה, אין כל כך סיכוי שתתעורר צעקת כאב כמו שהתעוררה במצרים והניעה את מהלך הגאולה. אז איך תבוא הגאולה האמיתית והשלמה?
יכין זיק
איבוד אחיזתו הכמעט בלעדית במאחזי הכוח מעבירה את השמאל הקיצוני על דעתו. לפתע, ישנה בישראל דמוקרטיה אמיתית בה, רחמנא ליצלן, יש משמעות לרצונם של ההמונים    הציבור הישראלי מבין היטב כי הציונות הדתית אינה הדמון שמצייר קליין
עוזי אורנן
הגדרת "יהודי" בחוק השבות היא אנטי-דמוקרטית בעליל    הדרישה "לא להתערב בגויים" בחוק הישראלי מביאה עלינו משטר של אפרטהייד חוקי, ופוגעת במאמץ לקרב את כל האוכלוסין לחברה משותפת וסובלנית אחת
עמי דור-און
הטלת פצצה מסוג 'אם כל הפצצות' נחשבת לדעת אסטרטגים לצעד הקונבנציונלי האחרון לפני שימוש בנשק גרעיני    מדובר אומנם בפצצה שאיננה גרעינית אך כוח ההרס שלה גדול יותר מזה של פצצת האטום שהוטלה על הירושימה ביפן    וגם - איזו פצצה קטלנית יותר - האמריקנית או הרוסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il