X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד סוכנות האו"ם הבלעדית לפלשתינים שמחזיקה מערכת חינוך המוסתת לאי הכרה בישראל ולטרור, הפכה ממנגנון שדואג לפליטים לסוכנות שמשמרת את מעמדם
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

"אני חושב שעקרונית טרמאפ נהג נכון מכמה סיבות. קודם כל לא מדובר באמת ביצירת מצב משברי. הקונגרס בארה"ב בודק את מכלול הסיוע לפלשתינים. ולא מדובר בהחלטה דרמטית, אלא בהעברת תקציבים מן הרשות לחברה הפלשתינית. הגיע הזמן לעשות חושבים באשר לאונרא, זאת משום שהארגון משמר את רוח המאבק לדורות הבאים ומחנך אותם לכך.
כבר עכשיו ישנו רעב בעזה והמנות אותן מחלקת אונרא, הן כטיפה בים ואין להם שום משמעות מעשית ברצועה. הדבר היחידי שאונרא מבצעת, היא שימור מעמד הפליטים, והאחריות למצבם, ביחוד בעזה, היא בסופו של דבר של חמאס ולא של ישראל" (פינחס ענברי, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה).
אז מה זה בעצם אונרא?
בשנת 1950 הוחלט באו"ם להקים מנגנון זמני שיספק מייד את צרכי התעסוקה, הרווחה והסעד לפליטים הערבים שלאחר מלחמת העצמאות, אונרא שמו - סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלשתין במזרח הקרוב. אותו מנגנון סיפק מזון, מים ודיור זמני במטרה ליישב את הפליטים ולעזור להם להתאקלם במדינות ובשטחים שאליהם היגרו בזמן המלחמה (יהודה ושומרון, רצועת עזה, ירדן, סוריה ולבנון).
מאמצי המנגנון ליישב את הפליטים במדינות אלו עלו בתוהו, זאת עקב התנגדותם של השלטונות ליישוב קבע עבור הפליטים הפלשתינים בתחומן ולקליטתם כאזרחים שווי זכויות.
מה קרה לאותו מנגנון מאז?
ובכן, המנגנון הפך לסוכנות פליטים פלשתינית בלעדית שעל-פי הרישומים מספקת שירותי ליבה כגון בריאות, חינוך, רווחה ושיפור תשתיות המחיה למחנות הפליטים.
לכאורה חשוב וראוי בהיעדר גוף ריבוני שאחראי לאלו ושמטרתו לשקם את הפליטים הפלשתינים ולדאוג לחיסול התופעה בכל דרך אפשרית, אבל לא כך המשיכו להתנהל פני הדברים. ממנגנון זמני הפכה אונרא לארגון קבוע המעסיק למעלה מ-30,000 עובדים שרובם המוחלט ממוצא פלשתיני.
על-פי הרישומים, אחראי הארגון לכלמעלה מ-5 מיליון פליטים פלשתינים עם תקציב של יותר ממיליארד דולרים. עם תקציב שכזה, מה האינטרס הכלכלי של הארגון שלא לשמר את מעמדם של הפלשתינים כפליטים?!
אונרא מבצעת את מלאכת שימור מעמד הפליט באמצעות ההגדרה הפשוטה - מיהו פליט? ובכן, כל מי ששהה בזמן המנדט הבריטי על ארץ ישראל בין השנים 1946 ל-1948 ואיבד את נכסיו ומחייתו בעקבות מלחמת העצמאות וכמו-כן צאציו, יוכרו כפליטים על-ידי אונרא ויהיו זכאים לשירותיה.
בין השירותים שהסוכנות מעניקה, היא אחראית על מערכת חינוך פלשתינית עם ספרי לימוד של בערך כחצי מיליון תלמידים מכיתה א' ועד ט' בבתי הספר של הארגון, המכילים הכחשת ההיסטוריה היהודית בארץ ישראל, שיוך איסלאמי למקומות הקדושים ליהדות, אי-הכרה במדינת ישראל, דמוניזציה של היהודים בהקשר הישראלי, הטלת האשמה לסכסוך הישראלי פלשתיני, הטרור ובעיית הפליטים על ישראל בלבד, וכל זאת עם שימוש במונחי שהאדה וגי'האד המקדשים את המוות על פני החיים.
נושא "זכות השיבה" הוא אחד הדברים המרכזיים בבתי הספר של אונרא. ישנם אף פעילים בארגוני הטרור הפלשתינים שהועסקו כמורים בבתי ספר אלו והפיצו את אידיאולוגיית הארגונים מהם הגיעו ולראיה אחת העובדות הוא זכיתה של חמאס בבחירות האחרונות להתאחדות המורים של אונרא בעזה.
האם אונרא משמשת אף כמחסן לטרור?
רק לאחרונה בנובמבר 2017 נמצאו מנהרות טרור של חמאס מתחת לבית ספר של אונרא ברצועת עזה. זה, בנוסף למחסני הטילים שחמאס הסתיר בבתי הספר בזמן מבצע 'צוק איתן', מוביל למסקנות ברורות כי ארגוני הטרור הפלשתינים בכלל וחמאס בפרט, בוחרים בלוחמה אסימטרית כיוון שהם יודעים שצה"ל לא יתקוף מוסדות של האו"ם ובכך אונרא בעצם משתפת פעולה באופן אקטיבי עם ארגוני הטרור.
כך אונרא משמשת כצינור כלכלי וכמסווה להגנה הומניטרית וכביכול מוסרית כאשר מטרותיה העיקריות של הסוכנות הינן הנצחת מעמד הפליטים הפלשתינים וחיסולה של ישראל. אונרא העמידה עד כה ארבעה דורות של פליטים פלשתינים, כאשר עם השנים מספרם הולך וגדל.
החלטתו של הנשיא טראמפ לקצץ משמעותית בתקציב האמריקני העובר אליה, הינו צד משמעותי לעורר את מדינות המערב לפעול לסגירת הארגון שצינור הכסף שלו עבור הפלשתינים רק משמר את הסכסוך מול ישראל ואינו מביא לשום פתרון מהותי.

תאריך:  04/02/2018   |   עודכן:  04/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
בשנים האחרונות ובעצה אחת עם "קציני חלם" מספקת מדינת ישראל לעזה שירותים רפואיים, תרופות, מלט, מוצרי חשמל, חומרי גלם ואפילו כסף לתשלום משכורות הרוצחים    בפעם הראשונה ששמעתי לא האמנתי - כסף מזומן עובר מישראל לעזה, בתירוצים כאלה ואחרים
איתן קלינסקי
עהד תמימי בת ה-16 ורואן אבו-סל בת ה-13 נאבקות נגד הכיבוש בכפות ידיהן    הן בבחינת דוד בן ישי החשוף הנלחם מול גוליית החמוש מכף רגל ועד ראש    ועל כך כותב יונתן גפן: "כמו דוד שסטר לגלית"
יוני בן-מנחם
ממשל טראמפ הכריז על מנהיג חמאס איסמעיל הניה כטרוריסט בגלל פעילות ההסתה שלו ומאמציו לסכל את התוכנית המדינית החדשה של הנשיא האמריקני. בחמאס חוששים כי הכרזת הממשל נועדה לתת "אור ירוק" לישראל לחסל פיזית את איסמעיל הניה ואת בכירי חמאס האחרים
עומר כרמון
באמצעות מזל"טים, מסוקים ומטוסי קרב לא מסומנים    נשיא מצרים אישר    בזכות מידע מודיעיני ממצרים סוכלה מזימה להפיל מטוס נוסעים בשדה התעופה באילת
עומר כרמון
בכיר לשעבר בכנסייה היוונית-אורתודוכסית בירושלים תקף במילים קשות את החלטת העירייה לגבות ארנונה, אגרות והיטלים מהמוסדות הנוצריים בעיר: "היה לנו פטור ממסים במנדט הבריטי ובשלטון הירדני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il