X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברת הביטוח דולב החליטה לשנות את כיסוי הפוליסה על הנגריה של אורי גלזר דווקא בשנה השלישית, בלי שהביאה לידיעתו את העניין בצורה הברורה ביותר איתרע המזל ובאותה שנה נשרפה הנגריה וגרמה נזק גם לעסקים סמוכים גלזר נאלץ לשלם לכולם פיצויים אבל תבע את חברת הביטוח בית המשפט חייב את חברת הביטוח לכסות הכל
▪  ▪  ▪

אורי גלזר עובד בנגריה שבבעלותו. גלזר הוא עיוור בשתי עיניו וכבד שמיעה. בנו מסייע לו בעבודתו.
באחד הימים פרצה שריפה בנגריה. השריפה גרמה נזקים רבים לעסקים סמוכים. הנגריה היתה מבוטחת בחברת הביטוח דולב. היתה זו שנת הביטוח השלישית.
גלזר פנה לדולב אולם זו סירבה לתביעתו. הפוליסה, כך טענה דולב, איננה כוללת כיסוי ביטוחי לאחריות כלפי צדדים שלישיים.
אכן, הודתה דולב, בשנתיים הראשונות לביטוח הפוליסה כללה כיסוי זה. אולם בשנה השלישית, שנת השריפה, כיסוי צד שלישי הושמט מהפוליסה. גלזר נותר חשוף למטר של תביעות מבעלי העסקים הסמוכים וחוייב לשלם להם פיצויים.
לאחר ששילם את הפיצויים, הגיש גלזר תביעה לבית המשפט נגד דולב ונגד סוכן הביטוח ישעיהו רוזנפלד, שבאמצעותו ביטח את הנגריה בדולב.
פעלתי לפי הוראות סוכן הביטוח, טענה דולב, אשר פעל לפי בקשת גלזר, לבטל את הכיסוי לצדדים שלישיים.
אולם ברישומי הסוכן לא הופיע כל אזכור של בקשת גלזר לבטל את הכיסוי לצדדים שלישיים. על גבי הרשימה לביטוח נכתב בכתב ידו של סוכן הביטוח: "לבטל מתחילה: 1. מבנה 2. פריצה 3. רעידת אדמה ונזקי טבע". ביטול הכיסוי כלפי צד שלישי לא הופיע שם.
השופטת חדווה וינבאום וולצקי, מבית משפט השלום בתל אביב, שמעה את עדותם של גלזר ובנו על הפגישה עם סוכן הביטוח בנגריה במהלכה סוכם על חידוש הביטוח. עדויותיהם היו מהימנות על השופטת. גלזר היה נחרץ בדעתו כי לא ביקש לבטל את הכיסוי כלפי צדדים שלישיים.
מנגד, עדותו של סוכן הביטוח בנוגע לפגישה זו הותירה על השופטת "בלשון המעטה", כלשונה, רושם לא מהימן. "לא שוכנעתי מעדות הסוכן כי אמנם עבר עם גלזר סעיף סעיף על רשימת הביטוח ווידא כי מודע הוא להיקף הכיסוי הביטוחי שהוענק לו", הדגישה השופטת. דולב לא יכולה היתה להסתמך על הטענה כי הפוליסה הובאה לעיונו של גלזר היות וגלזר היה עיוור.
גם היקף ההפחתה בפרמיה, שבגללה, כפי שחזר וטען סוכן הביטוח, בוטל הכיסוי עבור נזקים לצדדים שלישיים, לא הצדיקה ביטול של כיסוי זה, קבעה השופטת.
מלבד עדותו של סוכן הביטוח, דולב לא הציגה בפני השופטת כל מסמך, או כל ראייה, שתעיד על בקשתו של גלזר לבטל את הכיסוי עבור נזקים לצדדים שלישיים.
מסקנת השופטת היתה אם כן, כי לא התבקש ביטול ביטוח לנזקי צד ג'.
ואולם בכך לא הסתפקה: השופטת מצאה לנכון להבהיר כי חברת ביטוח המחליטה לשנות את תנאי הפוליסה שהיו בשנים הקודמות, חייבת ליידע במפורש את המבוטח על כך. זאת בדרך שלא תותיר ספק כי המבוטח מודע לסיכון שבוטל. חברת ביטוח המשנה את הוראות החוזה וטוענת כי היא עושה כן בהתאם לבקשת המבוטח, צריך שתהיה בידיה הוכחה חד משמעית לכך.
רשלנות סוכן הביטוח, הוסיפה השופטת, מחייבת את חברת הביטוח, בכך שלא השכילה להצביע על כל אסמכתא לבקשתו של גלזר לביטול הכיסוי הביטוחי.
דולב גם לא רשאית להיאחז בטענה כי סוכן הביטוח חרג מסמכותו, קבעה השופטת. דולב לא הוכיחה אילו הוראות נתנה לסוכן ולא הוכיחה את אופן הנפקת הפוליסה שעליה ביקשה להסתמך.
ממה נפשך, הוסיפה השופטת, אם סוכן הביטוח לא נתן הוראה לבטל את הכיסוי לצד שלישי, הרי שמדובר במעשה רשלני של דולב. אם הסוכן נתן הוראה לבטל ביטוח צד שלישי מקום שלא התבקש לכך על ידי המבוטח, הרי מדובר במעשה רשלני של הסוכן. כך או כך חבה חברת הביטוח בנזיקין כלפי המבוטח.
דולב חויבה איפוא לשלם לגלזר את הסכומים ששילם הוא לבעלי העסקים הסמוכים, את הוצאות המשפט ושכר הטרחה בהם נשא, פיצוי עבור עוגמת נפש בסך 15 אלף שקל, הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דינו.
תאריך:  09/11/2005   |   עודכן:  09/11/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
עיתונות אחראית צריכה לאבחן את הכשלים והשחיתות בתוך מפלגות ולא לצבוע בשחור מפלגה שלמה    קידוש הפריימריס, כפי שעשתה העיתונאית איילה חסון, הוא ניצול ציני של חוסר ידע הקיים בציבור, שהרי גם בשיטה זו יכולה להיות שחיתות וכבר היו דברים מעולם וישנם גם עכשיו
מיכאל שרון
הקיום הישראלי כיום הוא במידה גבוהה התגודדויות חבורות פורעים בצורה המקרבנת ביותר    מה היה בגוש קטיף, אם לא להט הקירבון? מהי תופעת חושפי השחיתויות וקורבנות המערכת במקומות עבודתם, שפוטרו על-ידי חבורות זאבים פרועות, אם לא תאוות הקירבון?    מהי התופעה של מאות אתרים במדינה הנקראים על שם יצחק רבין, אם לא רוח עבודת האלילים בתצורתה הקמאית ביותר?
נרי אבנרי
אנחנו בעיצומה של תקופה שבה נציגים מהמין הגברי מאבדים כל שריד של מוסר ונותנים לעצמם דרור לאנוס ולנצל חולשה, בכפייה או בערמומיות, של נשים רפות שכל ואופי, כדי לבצע בהן את זממם    לכולם מכנה משותף אחד - הם מנצלים סיטואציה לסיפוק יצרים, בלי להתחשב בקורבן    בנות, היזהרו
אורי נטע
מליל הבדולח בגרמניה לליל הבדולח בצרפת: ב-1938 שרף מיעוט גרמני בתים ועסקים של יהודים ורצח 90 מהם, עכשיו מיעוט מוסלמי שורף את אירופה    המערב שהטיף לישראל בעניין המוסלמים אצלנו התעורר מהאשליות למציאות אחרת
ח"כ בנימין בן-אליעזר
בנימין בן-אליעזר פונה למתפקדי העבודה לקראת הפריימריז במפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il