X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי החלטות תקדימיות שהתקבלו בהפרש של כמה שעות בישראל ובארצות הברית, עוסקות בחסימת גולשים באינטרנט בארצות הברית פסקה שופטת פדרלית נגד הנשיא טראמפ, כי חסימת אזרחים ב"טוויטר" מפרה את זכות התיקון הראשון לחוקה
▪  ▪  ▪
אבקסיס. גם מוחקת [צילום: פלאש 90]
בית ספר
בחדרה עשתה חברת מועצת העיר בית ספר לראש העירייה צבי גנדלמן, שמתקשה להתמודד עם ביקורת, ומדף הפיסבוק שלו ושל העירייה נמחקו תגובות לא מחמיאות עליו.

לא רק נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתקשה להתמודד עם ביקורת. גם צבי גנדלמן, ראש העיר של חדרה שמלא מעצמו, לא אהב את מה שחושבים עליו תושבי עירו. זו כנראה הסיבה שבגללה נהגו מנהלי הניו מדיה של העירייה בחדרה למחוק תגובות, ולחסום באופן שיטתי וגורף תושבים בעיר שהייתה להם ביקרת נגד ראש העירייה.
לעיר חדרה יש כנראה כללים משלה. את ראש העיר לא ניתן לבקר בדף הפיסבוק העירוני, אלא רק לשבח אותו, אבל כל מי שגידף את חברי האופוזיציה זכה לבמה מכובדת שהופעלה על חשבון משלם המיסים.
חברת מועצה אמיצה. שירלי עודד, לא הסכימה לקבל את הכללים, ויחד עם שישה תושבים נוספים של העיר עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה ויצרה תקדים מעניין הנוגע לחסימת גולשים ומחיקת תגובות.
עריית חדרה, ושירלי עודד, יחד עם ששת חבריה לעתירה הגיעו לפשרה, ושופט בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה אברהם אליקים, העניק להסכמות שהושגו בין הצדדים תוקף של פסק דין. על-פי פסק הדין יוסרו החסימות של שירלי עודד וחבריה מדפי הפיסבוק של העירייה ושל ראש העירייה.
עירית חדרה תבטל את החסימות
בעתירה תבעו העותרים לבטל בצורה מוחלטת את כל החסימות שהיו בעבר. הסכם הפשרה קובע כי יבוטלו החסימות של מי שהיו צד להליך בלבד, אבל תושבים שנחסמו בעבר ולא היו חלק מההליך יוכלו לפנות למנהלי הדף ולבקש להסיר את החסימה, תוך הסתמכות על תקנון פעילות עמוד הפיסבוק.
החידוש הוא שמעתה נדרשת העירייה, והיא גם התחייבה לנהוג בהתאם לכללים, שנקבעו על-ידי מבקר המדינה בדיוק בעניין הזה. מבקר המדינה שנדרש לעניין באמצע חודש יוני בשנה שעברה קבע כי על כל איש ציבור לפרסם תקנון מסודר לפעילות דפי הפיסבוק הציבוריים שלו. במסגרת התקנון יש צורך להזהיר את הגולשים כי דבריהם ימחקו אם הם יכתבו בדף הפיסבוק דברים לא ראויים.
מבקר המדינה שכתב את הדברים בדוח נציב תלונות הציבור לשנת 2016 קבע בין השאר כי: "אי מתן אפשרות לאדם להגיב בדף פיסבוק רשמי של איש ציבור, או מחיקת תגובתו הם בגדר מעשה הפוגע בחופש הביטוי של אותו אדם".
גנדלמן לא לבד
גנדלמן מתברר אינו לבד, גם ראש עירית פתח תקוה יצחק ברוורמן, התקשה כנראה לקבל ביקורת וחסם את דף הפייסבוק שלו בפני אחד התושבים. נציבות תלונות הציבור הבהירה לברוורמן, שהוא אינו ראשי לפגוע בחופש הביטוי של המתלונן, אלא לתכלית ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש.
האמירה החד-משמעית של מבקר המדינה, בתפקידו גם כנציב פניות הציבור לפיה אם מדובר בדף ציבורי חלים עליו כללי היסוד של המשפט הציבורי, איננה מרגשת את חברי הכנסת. חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, נוהגת לחסום תגובות של גולשים בדף הפיסבוק שלה.
עודד הראל, כותב בבלוג שפרסם כי כאשר כתב את דעתו על תלונות שווא במשטרה נגד גברים המכים את נשותיהם, כדי שניתן יהיה להוציא אותם מהבית, נעלמה התגובה. שביקש לפרסם. הראל כותב כי היה בטוח שמדובר בבעיה טכנית, וכתב את התגובה פעם שנייה, אבל גם אז הוסרה התגובה מדף הפיסבוק של חברת הכנסת לוי אבקסיס.
הראל כותב כי מאוחר יותר גם נחסמה בפניו הדרך להיכנס לדף הפיסבוק של ח"כ אבקסיס. "התגובות שלי כמו כל התגובות שהעלו שאלות שאינן לרוחה של חברת הכנסת נעלמו. התגובות שחברת הכנסת אבקסיס לוי בחרה להשאיר היו בלשון "יופי" "אלופה" ו"שאפו". כלומר בחרה היא בחרה להעלים את כל הדעות שמשום מה לא מוצאות חן בעיניה, והשאירה רק תגובות תומכות וריקות מתוכן".
טראמפ ספג מכה
אלא שלא רק אצלנו מתקשים להשלים עם ביקורת. גם נשיא ארצות הברית טראמפ, שמרבה לציץ בטוויטר, לא אוהב תמיד את תגובות הגולשים שלטענתם טראמפ חסם את גישתם לחשבון הטוויטר שלו. קבוצה המתקראת "אבירי התיקון הראשון", שכללה מספר אזרחים ובהם שוטר מטקסס וקומיקאי מניו-יורק טענה בפניה לבית המשפט כי מעשיו של הנשיא טראמפ הם "הפרה בוטה ובלתי נסבלת של זכויות התיקון הראשון לחוקה, ואף אדם אפילו לא נשיא ארצות הברית, נמצא מעל לחוק".
בית משפט פדרלי ברובע מנהטן שבניו-יורק פסק לטובת "אבירי התיקון הראשון", וקבע כי חסימת אזרחים בטוויטר מפרה את זכויות התיקון הראשון לחוקה ודחתה את טענת הנשיא.
תאמינו או לא, אני סקרן לדעת לא מה יעשה נשיא ארצות הברית, אלא מה יעשה גנדלמן מחדרה. הבחירות לרשויות המקומיות צפויות באוקטובר, ולגנדלמן צפויה כנראה חזית לא פשוטה. מה שבטוח שהוא לא ישכח את התרגיל שעשתה לו חברת מועצה, שזכתה להחלטת בית משפט -שהפכה לתקדים.

הכותב הוא משפטן, ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשן ויושב-ראש אגודת העיתונאים. ממייסדי התנועעה החדשה "יושרה לישראל", שקמה להילחם בשחיתות וחבר ההנהלה שלה. המאמר הוא על דעתו של הכותב ואינו מבטא את עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוחקים וחוסמים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה יעשו פייסבוק וטוויטר
הג'וקר  |  28/05/18 09:58
2
חשבון טוויטר או פייסבוק
ישראל בר-ניר  |  29/05/18 04:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החלטת מועצת הכבלים והלווין לחייב את ערוץ המורשת לתת ביטוי למי שאינו אורתודוקסי מהווה חריגה מסמכות בשל היותה נוגדת חקיקה ראשית. הסיבה: כבר לפני 20 שנה אופיין הערוץ ככזה המיועד לציבור הדתי
ציפי לידר
בשולי הכותרות: די למעודדות המוּחפצות כמשל    הקהילה האתיופית - כל אחד יכול    נקרופיליה -היכן הכבוד המת?    ולקינוח פסוקו
חיים משגב
הכל יודעים שאין לזהותו של המפכ"ל כל נגיעה לחקירות פליליות    אז למה בכל זאת היועמ"ש מטיל דופי בנתניהו? האם נחה עליו רוחו הרעה של אחד מאלה הזועקים תחת חלון ביתו?
אילן שחורי
מורי הדרך המקצוענים, בעלי הסמכה שנות לימוד, ניסיון ורישיון ממשלתי - נלחמים בהצעת החוק החדשה ההזויה
יאיר דקל
שירות לקוחות של שתי חברות שונות בשתי ארצות שונות בשתי עסקות במחשב    בארץ, לא שמעתי על שירות כזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il