X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הלוחמים בעזה שהתבצרו במוסדות האונרא בעזה, ניצלו את ההודנות הקודמות להתכונן לסיבוב הנוכחי של לחימה נגד ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: ויסאם נאסאר/פלאש 90]

לאחר כל הפוגה בקרבות של ישראל עם עזה, 2007, 2012, ו-2014, ארגוני המחבלים התבססו ללא הפרעה במערכת של כל מוסדות האונרא וללא כל התערבות ישראלית או בינלאומית. במצב הנוכחי יש להניח שארגוני המחבלים אכן יסכימו להודנה או לתהדיאה שהם מונחים שהתקשורת מתרגמת בטעות כ"הפסקת אש", כמו למשל הפסקת האש שגרמה לסיום מלחמת העולם הראשונה בשעה 11:00, 11.11.1918. במסורת האיסלאמית, מטרת ההודנה והתהדיאה מהווה פסק זמן להתארגנות לקראת השלב הבא בלחימה.
כך הלוחמים בעזה שהתבצרו במוסדות האונרא בעזה, ניצלו את ההודנות הקודמות להתכונן לסיבוב הנוכחי של לחימה נגד ישראל. מה ישראל יכולה לעשות במקום לדרוש "שקט מדומה"? שישה צעדים נדרשים מצד ממשלת ישראל ומערכת הביטחון:
  • לדרוש הפסקה מיידית של כל האימונים הצבאיים המתקיימים בשטחי בתי הספר של האונרא. האם כסוכנות של האו"ם, לא חלה על אונרא המחויבות לעקרונות האו"ם הדורשים "חינוך לשלום"?
  • לדרוש מאונרא לפטר את כל העובדים החברים בארגון חמאס, בהתאם לחוקי מרבית מדינות המערב האוסרים על סיוע לסוכנויות המעסיקות חברים בארגוני טרור.
  • לדרוש ביטול תוכנית הלימודים החדשה של אונרא הכוללת עדיין תכנים המסיתים לטרור ולמימוש בכוח הג'יהאד של "זכות השיבה.
  • לדרוש מאונרא לבטל את החוזה שלה עם "שגריר הנוער", הזמר הפלשתיני מוחמד אסאף, הזמר הפופולרי שכולל בשיריו דברי הלל לשהידים והסתה לרצח יהודים. הזמר שגדל בעזה, מקבל כרטיס פתוח להסתובב בכל רחבי העולם - כזמר הפוסטר של מחנות הפליטים של אונרא.
  • לדרוש חשבוניות לכל ההוצאות מכספי התרומות המוזרמים לארגון אונרא. שקיפות זו תאפשר הגשת דוחות שמתעדים בזבוז תקציבים, כפילות שירותים וזרימה בלתי רצויה של מזומנים לארגוני טרור בעזה שהשתלטו ב-18 השנים האחרונות על פעילויות הארגון.
  • לדרוש מאונרא לעמוד בסטנדרטים המגבילים ל-UNHCR הנציבות העליונה של האומות המאוחדות לפליטים ולקדם יישובם מחדש של כל הפליטים הערביים ששוהים כבר 67 שנים במחנות הפליטים של אונרא. מדיניותה של סוכנות אונרא דבקה בעקשנות ברעיון כי הליכי יישובם מחדש של הפליטים עומדים בניגוד להעדפת הרעיון שהם מבקשים לקדם כשהם מעודדים את התלמידים לממש את "זכות השיבה" שלהם לכפרים ערביים שנהרסו במלחמת העצמאות של 1948 - כפרים שאין כיום כל זכר במדינת ישראל. חשוב להדגיש כי עידוד זה מנציח את מצב הפליטות של ערביי האזור ואינו מאפשר להם חיים טובים יותר בישובי קבע.

הכותב מסקר את מחנות הפליטים של האונרא במשך 30 שנה, כאשר הוא מוציא מאמרים, תחקירים וסרטוני דוק על הנעשה שם. לאחרונה הפיק סרטון דוקו שהוקרן בפוקס ניוז: "ההתקוממות באונרא".
הכותב הוא מנהל סוכנות ידיעות מקור ישראלי והמרכז לחקר מדיניות מזרח התיכון.
תאריך:  31/05/2018   |   עודכן:  31/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
בתסריט-אימים עלולה ישראל למצוא את עצמה כשהיא חוזרת וכובשת את עזה ונושאת באחריות לשלום תושביה, הנאנקים תחת עולו של אסון הומניטרי
ארי בוסל
כמו מתג שהועבר מ״כבוי״ ל״דולק״, כך גם העולם, קפץ מיד במלוא תשומת הלב, והוא כבר מתרעם, כועס, זועם ומוכן לפעולה: ״ארורים היהודים, יש להעניש את ישראל"! עובדות לא מבלבלות את העולם; השנאה מעבירה אותו על דעתו, מעוורת אותו ברגע הנתון בשל מצוקת העזתים ואכזריות הישראלים
יוני בן-מנחם
בתוך חודשיים ימים הצליחו ארגוני הטרור בהשראה אירנית לחמם בהדרגה את גבול הרצועה וליצור הסלמה על סף מלחמה. ישראל צריכה להרתיע את ראשי ארגוני הטרור ולחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים
עמי דור-און
על החקלאים בעוטף עזה אפשר לומר בפרפרזה על דברי צ'רצ'יל: "מעולם לא היו חייבים רבים כל כך כה הרבה למעטים כל כך"    ואכן, אזרחי ישראל חייבים תודה רבה ועמוקה לאלה שהיו ועודם מוכנים להילחם עד מוות כדי שתהיה להם - ולכולנו - מולדת לחיות בה ולעובדה"
עידן יוסף
הותקפו מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות, אמל"ח ימי מתקדם, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה - אך לא מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il