לאחרונה אני שוקל לשכור חליפת ריחוף להגעה לחנויות ברחוב אבן גבירול הסמוך לביתי. המצב התחבורתי הולך ומתדרדר. רוכבי אופנים בכלל, ואופנים וקורקינטים חשמליים בפרט מגיחים מאחורי ומסכנים אותי בנהיגה מהירה, ולעיתים פראית.
הליכה לתחנת אוטובוס גם היא מסוכנת באשר שבילי האופניים נפגשים עם תחנות אוטובוסים. לפעמים הם גם חוצצים בין התחנה לבין האוטובוס, כמו למשל בתחנות בדרך השלום. כל ריצה לאוטובוס, או כל ירידה מאוטובוס במפגש צפוי עם זוג אופנים משמעה תאונה. היו כבר מאות תאונות של הולכי רגל עם רוכבי אופנים וגם היו כבר מספר הרוגים.
לא רק זאת. יש מסלולי אופנים המסומנים מימין למכוניות החונות. כידוע ממכונית יוצאים מצד ימין וגם הדלת נפתחת לכיוון הזה...
כנראה נוכח תלונות אזרחים החליטה עריית ת"א לעשות מעשה ובמאי שנה שעברה שודרה בטלוויזיה כתבה על פקחים המזהירים רוכבי אופניים שאינם נוסעים כחוק. מעבר לכתבה בטלוויזיה לא נעשה דבר, מה גם שרק בצד אחד של רחוב אבן גבירול סומן גובה הקנס למי שאינו נוסע כחוק...
כמובן ום דבר לא השתפר מאז. יש רק יותר חנויות לאופניים חשמליות ברחוב אבן גבירול. זה לבטח לא ישפר המצב. להתמודדות עם תופעת האופניים והקורקינטים החשמליות דורשת מענה לשאלה: מי אישר הבאתם לארץ ובאילו תנאים? האם אין הגבלה על המהירות? פניותיי ל
משרד התחבורה כולל מנכ"לית המשרד בנושא העלו חרס.
כשפונים לעירייה מתברר שאנו חיים בסדום ובחלם. בפנייתי ל
מיטל להבי (האחראית על התחבורה בעירית ת"א) ציינתי שמסלולי האופנים, שהינם בסמוך לתחנות האוטובוס ומעברי החצייה מסכנים את עוברי הרגל. לצורך התמודדות ברוכבי האופנים הנוסעים במהירות או בניגוד לחוק הצעתי להקים "משטרת רחובות" שתקנוס את מי שנוסע בפראות תוך סיכון הולכי הרגל. לצורך זיהוים הצעתי לחזור לשיטת הרישיונות העירוניים (המספרים) שהיו תלויים מאחורי כיסא רוכבי האופנים (התברר שזה שייך למשרד התחבורה).
כתשובה ענתה לי מזכירתה האישית של מיטל להבי ש"כלל הסמכות לאכוף נסיעת אופנים על המדרכות, וחשמליים בפרט, הוענקה לעיריית תל אביב רק לפני מספר חודשים "(יש לשאול-מדוע כל כך מאוחר?!). המיל ממשיך ומציין ש"מאז העירייה אוכפת ומחלקת קנסות לרוכבי אופניים שאינם רוכבים במקום המיועד לכך". לא רק שלא ראיתי אפילו פקח עירוני אחד לרפואה העושה כן, ואני מסתובב מספר פעמים ביום ברחוב אבן גבירול, אלא שהבעיה איננה שרוכבי האופנים אינם רוכבים "במקום המיועד לכך", אלא שהם רוכבים במהירות במסלולי האופניים ולשני הכיוונים תוך סיכון הולכי הרגל.
את מכתב "סדום וחלם" זה מסיימת המזכירה האישית במילים הבאות: "יתרה מכך, בכל חודש נסללים שבילי אופניים חדשים בשני רחובות במטרה לצמצם ככל האפשר נסיעות האופניים על המדרכות ואת החיכוך עם הולכי הרגל".
לא רק שלא נתקלתי בסימון מסלולי אופנים שלא על המדרכות, אלא שאינני מבין כיצד זה ישפר את המצב המחמיר באבן גבירול, למשל?! דומה שרק אם ייהרג אזרח רם מעלה, אולי יתחילו דברים לזוז...