X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כינויי הגנאי לראש הממשלה, ההפגנות, והביקורת על החפצת נשים באמצעות המסחור של הולדת ילדים על ידן תפסו כותרות, תוך התעלמות מעוררת תמיהה מהמלצות ועדת מור יוסף
▪  ▪  ▪
קשר גנטי [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

ועדת פרופסור שלמה מור יוסף (2012-2010) הייתה הוועדה הציבורית האחרונה אשר דנה במכלול הנושאים הקשורים בהפריות החוץ-גופיות והפונדקאות בישראל, וכל דיון בנושאים הנ"ל שאינו מתייחס למסקנותיה של אותה ועדה ציבורית/מקצועית חוטא לאמת וחוטא לאיזון הנדרש בכל מהפכה הנגרמת משינויים טכנולוגיים, בייחוד כאלה אשר יוצרים חיים באורח שונה מהדרך בה היה מורגל עולמנו מיום היווסדו.
כמה עקרונות היו בבסיס עבודת הוועדה בנושא פונדקאות, להבנתי:
1. חייב שיהיה קשר גנטי בין הילד ובין המיועד/מיועדים להיות הוריו. למשל, לא ייתכן שזוג הטרוסקסואלי יהיה הורה לילד מתרומת זרע ומתרומת ביצית (גם יחד) בהליך פונדקאות.
2. פונדקאות, עם זרע של האב העתידי, ותרומה של ביצית (שאיננה של האם העתידית), אפשרית, ובלבד שהביצית לא תהיה של האם הנושאת את העובר.
3. שינויי חקיקה בתחום הפונדקאות חייבים לקחת בחשבון את הייעוד המרכזי של החוק, מתן אפשרות הולדה לאימהות שלא יכולות ללדת בכל דרך אחרת בשל בעיה רפואית, וודאי שאסור על שינויי החקיקה לסכל את מטרת החוק לעיל.
4. עקרונות נוספים אשר להבנתי אינם נמצאים במוקד המחלוקת.
מכל אלה הגיעה הוועדה להמלצה המאפשרת לאימהות יחידות אשר מסיבה רפואית לא יכולות ללדת, להיכנס להליך פונדקאות, ומכל אלה המליצה הוועדה לאפשר לאבות יחידים להיכנס אף הם להליך פונדקאות, אך במסגרת הליך אשר מגביל מאוד את האפשרות למצוא פונדקאית, כי במקרה של גברים המליצה הוועדה על פונדקאות התנדבותית בלבד, או בשמה המקצועי פונדקאות אלטרואיסטית.
הנה-כי-כן, אף ועדה ציבורית מקצועית, אשר ישבה שנתיים על המדוכה המליצה להפלות לרעה באורח משמעותי אבות יחידים על אימהות יחידות, לרמה אשר בפועל משאירה לאבות יחידים צוהר מאוד מאוד צר להביא ילדים לעולם באמצעות פונדקאית. דעת מיעוט בוועדה הייתה המלצה לשנות את חוק הפונדקאות הישן ולאפשר בישראל רק פונדקאות אלטרואיסטית, אך דעה זו נדחתה על-ידי רוב חברי הוועדה.
הסיבות המרכזיות להמלצת הוועדה בנושא זה היו החשש מאינפלציה של ביקושים לפונדקאיות עקב כניסה למעגל הצרכנים של כמות מאוד משמעותית של מבקשים, הרבה מעבר למה שהחוק נועד לו (נשים שמיצו את כל החלופות האחרות ללדת באורח טבעי). אינפלציה של ביקושים מעלה משמעותית את המחירים, מקטינה משמעותית את יכולות הפיקוח, עלולה לגרום לכניסה של נשים לא מתאימות למעגל הפונדקאיות, ואף לגרום לכך שהזכאיות על-פי החוק המקורי לא תוכלנה לממש זכותן עקב האמרת המחירים והארכה משמעותית של התורים.
כלומר, איננו נמצאים בווקום של זכויות מול זכות בנים יחידני להורות, אלא במתן זכות לגברים יחידניים להורות, אשר באה על חשבון הזכות של נשים שאינן יכולות רפואית ללדת, ועל כן ההמלצה של הוועדה לאפשר פונדקאות לאבות יחידניים הייתה מאוד מצומצמת, ולפחות על הנייר מפלה משמעותית את הגברים לרעה.
מה היה קורה אם היה מחוקק החוק על-פי המלצת הוועדה? האם גם אז הייתה קמה צעקה? לכמה מהגברים הכמהים להורות יש בנות משפחה (שלא מהמעגל הראשון)/חברות המוכנות להרות עבורם, מתרומת ביצית של אישה שלישית? לדעתי לא נדע אלא אם תמלאנה הממשלה והכנסת את המלצות הוועדה ותאפשרנה פונדקאות לגברים, ובמקביל תגבלנה את הליך הפונדקאות לגברים לפונדקאות אלטרואיסטית בלבד, לפחות למספר שנים במהלכן ייבחן כל הנושא מחדש.

תאריך:  29/07/2018   |   עודכן:  29/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
סביר מאוד להניח כי בעקבות המריבות הפנימיות במערכת ידיעות אחרונות לא רחוק היום וידיעות אחרונות ימצא את עצמו על המדף - יחד עם מוצרי תקשורת נלווים - ויוצע לקונה כלשהו תמורת סכום מתאים, שיאפשר לנוני סבב השקעות אטרקטיבי יותר מבחינתו
אלי אלון
רוב הלנים בשבתות וחגים באכסניית "בני דן" ברחוב בני דן בתל אביב המשתייכת לאנ"א (אגודת אכסניות נוער), נמנים עם המגזר הדתי לאומי או זרמים דתיים אחרים    מבדיקה שערכתי עולה כי התופעה המדהימה הזאת נמשכת כבר מספר שנים בעקביות וברצף    הדברים הם בגדר עובדות    יש אף עדויות של פקידי קבלה בעניין
עמי דור-און
כמה דורשים אמנים עבור הופעה קצרה. מסתבר שהמדובר ברבבות שקלים    אם לוקחים בחשבון את העובדה שהכוכב-אמן יכול להופיע 3-4 פעמים בערב, מסתבר כי הממון הזורם לכיסו מגיע למאות אלפי שקלים בערב אחד    לא לחינם אנו רואים את החברים האלה נוסעים במכוניות פאר חדישות אוספים מכוניות ענתיקות, וגם נשים מדגם חדיש, ומתגוררים בווילות מהודרות
נסים ישעיהו
יכלו לגמור את טרור ההצתות ביום הראשון בתגובה לא מידתית    היו חוסכים המון, בעיקר בחיי אדם בשני הצדדים, אבל רפיון הרוח מוביל לאבדנות שמובילה לחורבן כנ"ל וזה מתכתב מצוין עם התעצמות הלהט"ב והיוהל"ם
יוני בן מנחם
הפסקת האש בין ישראל לחמאס קרסה ביוזמת חמאס אשר רוצה להדגיש כי יילחם נגד ישראל עד להסרת המצור    ערכם של ההסכמים עם חמאס הוא בערבון מוגבל גם כשהוא מלווה בערבויות ממצרים, חמאס הוא שקובע כעת את כללי המשחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il