X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כלי התקשורת מנפחים בעיות סרק

משפחה שכזאת

ההקצנה-כביכול שעליה קם קול זעקה היא מדומה חוק הלאום מקבע את ישראל כמדינת העם היהודי. המיעוטים חיים וימשיכו לחיות עם מלוא הזכויות והטובות, שלא היו נהנים מהן אילו חיו במדינות השכנות חדות פנימית וסובלנות הדדית - הן לנו נשק אסטרטגי
▪  ▪  ▪
גם לאנשי ימין יש ספקות [צילום: פלאש 90]

במשפחה הקטנה שלי יש הכל מכל. אם חד-הורית לבת, אם גאה לבן, רבה רפורמית, ימין ושמאל, עירונים וקיבוצניקים, ואפילו לא-יהודי אחד... עם כל הניגודים הללו, בתוככי הפסיפס המגוון הזה שוררות סובלנות ואהבה בין כל מרכיביו למגדול ועד קטן.
מתכנסים בפורום מלא בהזדמנויות חגיגיות, כמו ימי הולדת עגולים, ובמפגשים למיניהם נמנעים לרוב מלדבר פוליטיקה. וכי למה לתת לחילוקי-הדעות להרים חומות-איבה בתוכנו? במשפחה שלי הימין במיעוט. אני הסמן הימני. במשפחה שלי יש קונסנסוס אחד, ברור, וזוהי האמונה בצדקתו וטוהר-נפשו של אבי המשפחה.
ויש עוד משהו שמציין את המשפחה המגוונת הזאת: אין שוררים בתוכה דוגמות. מחשבות מקובעות. איש ימין במשפחתנו יכול לבקר מהלכי ממשלה ימנית שבה בחר, איש שמאל יכול להצדיק מהלך כזה או אחר של השלטון. דבר אחד מסתמן והולך בכל זאת בימים האחרונים: ביקורת גוברת על המהלכים האחרונים שנעשו בכנסת ובממשלה.
גם איש ימין יש לו ספקות לגבי הצידוק שבחוק הלאום, או לגבי האפליה שבחוק הפונדקאות, או על מעצר רב קונסרבטיבי בטרם שחר, ועוד. מנגד, איש שמאל מיד ייאחז במהלכים אלה ודומיהם כדי להחריף את ביקורתו של השלטון, להגיד ש"הפאשיזם משתלט", לחשוב ש"הלכה המדינה", וכי "בקרוב ישלחו אנשים ל... מתקן חולות". איש הימין ינסה להסביר - הגם שלא עם כל מהלך יוכל להזדהות בלב שלם. ביקורת - כן, הפגנות - למה לא, ניסיון להשפיע על דעת הקהל באופן דמוקרטי - בוודאי, אבל נא לא להוציא את דיבת המדינה החוצה. במיוחד כאשר היא מוקצנת.
ישראל איננה השד שמנסים דוברי השמאל לצייר. ישראל איננה שחורה כפי שצובעים אותה בשמאל. ישראל הייתה ונשארה דמוקרטיה מובהקת, שבה מכהנת ממשלה לגיטימית שנבחרה בבחירות חופשיות, שרק במעט מדינות מתקיימות כמותן. יש התנהלות כושלת בכמה תחומים, יש הישגים חסרי תקדים בתחומים רבים אחרים.
מוטב למבקרים בתוכנו להשוות את המצב בישראל עם מדינות דמוקרטיות אחרות. ראו איך שליטיהן חיים, אילו טובות הנאה מוענקות להם. ראו את הגל הלאומני המתעורר בהן. ראו את האנטישמיות הגואה במערב אירופה, בלייבור הבריטי. אפילו מפלגת "העבודה" אצלנו הבינה, שאין מנוס מניתוק הקשר עם האינטרנציונל הסוציאליסטי.
אצלנו מודאגים מראש הממשלה ההונגרי, שגילה ידידות רבה בביקורו בישראל והבנה לצורך להיאבק באנטישמיות, ומבקרים את מדינות מרכז אירופה הידידותיות לישראל. לא את צרפת או בריטניה, שוודיה או אירלנד ה"נאורות".
ההקצנה-כביכול שעליה קם קול זעקה היא מדומה. חוק הלאום מקבע את ישראל כמדינת העם היהודי. המיעוטים חיים וימשיכו לחיות עם מלוא הזכויות והטובות, שלא היו נהנים מהן אילו חיו במדינות השכנות.
שפה ערבית? - אני קורא מכאן להגביר את לימודה בכל בתי-הספר. זה חיוני להבנת שכנינו, ליתר קירבה עימם. חוק הפונדקאות? - יש לתקנו מיד! אני מחכה שראש הממשלה יעמוד בנושא זה במילתו. מעצר הרב הקונסרבטיבי? - מטריד. עם זאת, יש להזכיר בצער, בקרב חבריו הרפורמים-קונסרבטיבים בארה"ב יש הזדהות גוברת עם תנועת החרם נגד ישראל.
יש לנו בעיות חמורות יותר, מאלה המקבלות נפח מוגזם בתקשורת שלנו, והן שצריכות באמת למלא את סדר היום שלנו - עצם ביטחוננו וקיומנו, הטרור ואיומי המלחמה. בשביל המוסלמים - כולנו, כל היהודים, הם אויב, "כופרים".
כשצלפי החמאס הורגים חייל ישראלי, הם לא פשפשו קודם לכן באישיותו, האם הוא ימני או שמאלי, דתי או חילוני. כולנו על הכוונת. ולכן, הבה נלבן חילוקי דעות בתוכנו בניחותא, במסגרת כללי הדמוקרטיה האיתנים, וניתן דעתנו לעיקר. אחדות פנימית וסובלנות הדדית - הן לנו נשק אסטרטגי. לוואי והן תשרורנה בקרבנו ככל האפשר, כפי שהן מתקיימות במשפחתי רבת הגוונים הפוליטיים.

תאריך:  23/07/2018   |   עודכן:  23/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כולנו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחה שכזאת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הגנת הדרוזים=מפני השד הדמוגרפי
ע_הראל  |  24/07/18 03:38
 
- גםהכסףשל המדינה=לא יסייע הרבה!
ע_הראל  |  24/07/18 15:51
 
- מועצהלטפוח?התישבות/מורשת דרוזי
ע_הראל  |  26/07/18 12:40
2
חוק הלאום עיקרו חסר
שמואל פישר  |  24/07/18 05:22
3
בעיות סרק??? דיקטטורה בדרך...
ישראל לא דמוקרטיה  |  29/07/18 00:14
4
חוק הלאום הוא חוק סופר חשוב
אקטואלי  |  30/07/18 00:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרן פאפו
אך אם בחרו היוע"מ והפרקליטות ללכת בדרך של הגשת כתב אישום דווקא, הופך הדבר לאכיפה בררנית ומפלה שמטרתה ללוות את תביעת החוב גם בהשפלה ציבורית ופוליטית, המשרתת את אויבי ראש הממשלה
משה ניסנבוים
הסטודנטים היהודיים הלומדים באוניברסיטאות חשופים להטרדות, להתבטאויות אנטישמיות ובעיקר לדיסאינפורמציה רבה באשר להיסטוריה היהודית ולפעולות שנוקטת מדינת ישראל כדי להגן על תושביה
חגי קמרט
התלמוד הוא מעין אוצר בלום של ערכי היהדות ומהותה דרך החיים המציאות שלאחר המקרא    מדובר על חוקים אמונות דעות שהתגבשו ונלמדו משך השנים החולפות    אל החומר הזה נלווה מדרשים שנכתבו על-ידי חז"ל
ראובן לייב
בדרום מתנהלת מערכה צבאית, כשהחבל הדק שלה עלול בכל רגע להיקרע    ישראל תיטיב לעשות אם לא תיכנס קרקעית לעזה
זוהר בן-אשר
מעבר לכך שהקביעה ההזוייה של חוק הלאום שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ושלפיו כל מי שאינו יהודי הוא אזרח מדרגה מופחתת, הצליחו כל שונאי הבג"ץ שהמציאו את חוק הלאום בין השאר כדי לנסות להתגבר עליו דווקא לחזק את הבג"ץ השנוא עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il