X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמיים בסוריה לא נסגרו בפני חיל-האוויר שיצטרך יותר להיזהר, יותר לתאם ולסגור הפה בנושא האיום הרוסי להפעיל לחימה אלקטרונית מול חופי סוריה יש לערב את האמריקנים
▪  ▪  ▪
פוטין. נחלש? [צילום: Mikhail Klimentyev, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP]

אני מבין את "הסיפור הרוסי" בצורה הבאה: ראשית, ישראל הצהירה ברורות מזה כמה שנים כי לא תאפשר התבססות צבאית אירנית בסוריה והעברת חימוש מתקדם לידי חיזבאללה בלבנון. הצהרות ישראל לוו במעשה: תקיפות והשמדת בסיסים ומתקנים אירניים בסוריה ומשלוחי נשק לחיזבאללה. הרוסים לא הביעו התנגדות פומבית וחשאית לתקיפות הללו, בתנאי שלא יפגעו רוסים ואינטרסים רוסיים בסוריה.
שנית. מזה זמן מה ישראל הרשמית החלה להתייהר בתקיפות שלה בסוריה, וחיל-האוויר הישראלי אף התרברב בפומבי כי תקף בסוריה בשנה החולפת למעלה מ-200 פעם. יש להניח כי זה היה למורת רוחם של הרוסים, ובעיקר כל אנשי ההגנה האווירית הרוסית האחראית למעשה גם להגנה האווירית הסורית.
שלישית כאשר הופל מטוס הביון הרוסי ו-15 אנשיו נהרגו. זה היה קודם כל ומעל לכל מחדל וביזיון של הרוסים, של כל מערך הבקרה האווירית שלהם. ישנו? שתו וודקה? התרשלו? לא יודע. דבר אחד ודאי: במשך שלוש שנים של מעורבות אווירית רוסית בסוריה, אלפי גיחות הפצצה, הרוסים לא סיפקו לסורים את האמצעי האלמנטארי של זע"ט (זיהוי עמית טורף). כלומר, מערכת אלקטרונית המאפשרת להגנה האווירית (ולמטוס) לדעת שהמטוס שהיא רואה על המכ"מ הוא חבר/עמית ולא טורף/ אויב. כנראה ויש ניסים בשמיים ועד עכשיו ההגנה הסורית לא הפילה מטוסים רוסיים. הרוסים שבסוריה יודעים היטב שהיה ביזיון, אבל הכעס שלהם, באופן הכי טבעי לא יוצא על עצמם, ולא באופן פומבי על הסורים שהם בזים להם ויודעים עד כמה רמתם ירודה - אלא על הישראלים השחצנים שאילו לא היו תוקפים ליד לטקיה, כלום לא היה קורה.
רביעית, הגנרלים במוסקבה, מצטרפים לכעס הזה, ויותר מכך, עומדות בפניהם שתי בעיות קשות: האחת, איך מצילים את היוקרה הרוסית, את הכבוד האבוד; איך מטייחים לגמרי את המחדל הרוסי בסוריה. השנייה, כיצד מסבירים לדעת הקהל איך ומדוע נהרגו 15 רוסים ומטוסם הופל. מהרגע הזה שום הסבר ישראלי אינו רלוונטי, שום עובדה מציאותית אינה חשובה. מה שחשוב זאת הגירסה שרקחה התעמולה הרוסית, כמו למשל הגירסאות בענייני ההרעלות בבריטניה. לכן, הלשון של ההודעות הרוסיות היא מעליבה, לא מכובדת. טוב עשתה ישראל שנהגה בכבוד ברוסים ולפי שעה לא חשפה בפומבי את ערוותם, את בזיונם, ואת שקריהם הגסים. אכן עדיף היה כאן לנהוג כחכם ולא כצדיק. בסופו של דבר יש לנו אינטרס עליון לשמר את מערכת היחסים עם רוסיה, שנסדקה, ולא להיכנס עמה לעימות.
חמישית, פוטין. דומני, ואני פשוט מנחש, שהוא לא יכול היה להיכנס לעימות עם "הגנרלים, והוא בראש ובראשונה צריך להסביר לעמו על מה ולמה נהרגו החיילים ועוד בארץ זרה. מעניין מאוד יהיה לשמוע בקרוב את דבריו הפומביים לאחר הודעת שר ההגנה הרוסי על הצעדים שרוסיה תנקוט. האם פוטין נחלש?
אז מה לפנינו? כמובן צריך להמתין ולראות מה יבוצע, מתי ואיך: לגבי הספקת טילי S-300, זע"ט, והפעלת לוחמת אלקטרוניקה רוסית מול תקיפות בחוף סוריה. האם אלו בשורות מרנינות? בוודאי שלא, בעיקר איום הלוחמה האלקטרונית, בה יש לערב לדעתי את הממשל האמריקני.
יתכן שחופש הפעולה הישראלי בשמי סוריה יחייב רענון, זהירות יתר, ופה סגור, אך שמי סוריה לא נסגרו בפניו. בכל מקרה, אסור לישראל לוותר כהוא זה על המטרה של מניעת התבססות אירנית בסוריה, ושפוטין והגנרלים שלו יפנימו זאת.

תאריך:  27/09/2018   |   עודכן:  27/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על פרשת המטוס הרוסי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לאסאד רוצח ההמונים יש אינטרס
דוד ש  |  29/09/18 14:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
רק מעט יהודים בישראל יודעים ערבית, ואף שהיא מוגדרת כשפת לימוד חובה,לפחות מחצית מתלמידי החטיבה מתחמקים ממנה
חניאל פרבר
המוקד של שמחת תורה הוא הקריאה בתורה    הקריאה בתורה יוצרת משבת לשבת רצף והמשכיות    יש האומרים שהקריאה בתורה בכל שנה ושנה משולה להתעבות הטבעות על גזע העץ
ציפי לידר
בשולי הכותרות: פרומו בכותרת - העורך התבלבל?    בחירות - יום הצבעה או יום בילוי?    תזונה - איזון הוא שם המשחק    ולקינוח עזה כמוות אהבה
עמי דור-און
עד לרגע האחרון ניסה הררי לזעזע את הקונספציה פרי הגותו של ראש אמ"ן אלי זעירא; ניסה ולא עלה בידו; גולדה אמרה שהיא אינה מבינה בנושא; ואילו שר הביטחון משה דיין אמר שהמידע שמציג בפניו הררי נוגד את הקונספציה; הרמטכ"ל דדו היה בשטח ואי-אפשר היה להגיע אליו
אסתר שניאורסון גרי
בניגוד לדימוי הקפריזי שהדביקו לו אנשי העוינות בתקשורת, טראמפ מתגלה כבעל קו עקבי ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il