X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד מיכל גלקין-גולן   |  יגנס, טויסטר, בירן ושות, עורכי דין
האם יש לדייר מוגן שמשלם דמי שכירות מוגנת, זכויות כלשהן בנכסי נדל"ן העתידים לעבור הליכים של איחוד וחלוקה?
▪  ▪  ▪

לא מכבר ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים (כב' השופט ד"ר מודריק), בנושא צירוף דיירים מוגנים לטבלאות איזון של תוכנית איחוד וחלוקה כך שיוקצו להם זכויות במסגרת התוכנית.
נזכיר כי במסגרת תוכנית הכוללת הליך איחוד וחלוקה, "מצולמת" יחסיות השווי בין המגרשים השונים ואותה יחסיות נשמרת עם צאתם של המשתתפים על-פי המצב התכנוני החדש.
במקרה שלפנינו טענו העותרים בעלי זכות דיירות מוגנת בדירות בתחום התוכנית אשר מתגוררים בדירות עשרות שנים ומשלמים דמי שכירות מוגנים לחברת עמידר, כי יש לכללם בטבלאות האיזון וההקצאה של התוכנית.
יצוין כי התוכנית נשוא הדיון מייעדת את רוב השטחים שמתגוררים בהם העותרים לשטח ציבורי פתוח וחלקם לבנייה למגורים.
העותרים נסמכו בין היתר על העובדה כי זכותם ניתנת להורשה ולהעברה לצד ג', על העובדה כי תקנות בניין ערים מגדירות "בעל" לעניין איחוד וחלוקה בין היתר כשוכר או שוכר משנה ששכר מקרקעין לתקופה של למעלה מארבע שנים וכן על פסיקה לעניין פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה (המקנה לבעל זכות לתבוע כדי פגיעתו עקב אישור תוכנית), לפיה זכאי דייר מוגן לפיצוי על-פי אותו סעיף.
בית המשפט דחה את העתירה וקבע כי מכיוון שהדייר המוגן אינו נופל בהגדרת "בעל" בחוק התכנון והבנייה, "אינני רואה כל מקום להכללת העותרים בטבלאות ההקצאה והאיזון שבתוכנית באופן שיקנה להם זכויות בעלות בחלקים מסוימים של מקרקעי התוכנית והוא גם אם שווים הכלכלי של המקרקעין המוקצים יהיה זהה לשווי הכלכלי של זכות השכירות המוגנת".
יובהר כי תרופתם של אותם עותרים בהתאם לפסיקת בית המשפט - בזכויות המוקנות לדייר מוגן בעת פינוי כפוי מכוח חוק הגנת הדייר.
בשולי הדברים פסק בית המשפט לעניין רשות ערעור, כי מקום שבו ענייניה של החלטת הוועדה עליה מבקשים רשות ערעור ב"שאלה של פרשנות משפטית הדרך הנכונה יותר היא להעמיד את שאלת המשפט לבחינה של ערכאה שיפוטית על דרך של עתירה מנהלית" ואין טעם בהגשת ערר למועצה הארצית.
עתמ 2076/04 ג'ומעה ציון ואח' (ע"י עו"ד דוד בסון) נ' הוועדה המחוזית לתו"ב ת"א ואח' (ע"י עו"ד מירה דה קאלו), הוועדה המקומית לתו"ב אור יהודה (ע"י עו"ד רון צין), דעבול אברהם ויהודית (ע"י עו"ד עופר אבירם), ריימונד איתן ואח'.
ניתן ביום: 8.11.05
שופט: ד"ר עודד מודריק

תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  11/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יראון פסטינגר
חבל שבמו ידיו ופיו בפרשת מינוי רות גביזון מנפץ נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק את ההילה שנבנתה סביבו ובצדק עד לפרשה זו, בה הוא נוהג כאחרון הפוליטיקאים
עו"ד אברהם פכטר
הוועדה נחשבת בעיני רבים כ"השיטה הטובה ביותר, המאוזנת ביותר בעולם בתחומה"    בפועל מתברר שהיא נגועה בפוליטיקה, קומבינות וקבוצות לחץ, והיא חברה-בת של גילדת "חברינו" בעליון    שינוי בהרכב הוועדה ושיטת המינויים הוא חיוני ביותר
נרי אבנרי
לא רחוק היום שבו הקדנציה של עומרי ואריאל שרון תיזכר לדיראון עולם, ותילמד בבתי הספר לתקשורת, כתקופת החושך של כלבי השמירה של הדמוקרטיה, ששתקו במקום לשמור    זמן הכלימה בוא יבוא
יוסי ריבלין
המפלגות והכנסת נתפסות כמושחתות ביותר, מערכת המשפט והצבא כנקיות ביותר משחיתות    86% מהציבור פסימי וסבור שהשחיתות תגבר בשנים הקרובות
עו"ד משה גולדבלט
החברה הישראלית הינה חברה סובלנית הרבה יותר ממה שמיוחס לה, או שיש בה יסוד מזוכיסטי, אם עלה בידה לשאת את יוסי שריד בפוליטיקה שנים רבות כל כך    חנן פורת היטיב בשעתו להגדיר את שריד ש"אינו ראוי להיות שר חינוך כי הוא אדם המתכבד בקלונם של אחרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il