X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - תרומה, הנצחה, הגנת הטבע הפרת חוקים ומחאה שבת שלום
▪  ▪  ▪
לא מצייטים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

א. רק תורם אחד
מטבע העניינים, אני מתעניין בהשתלת כליות מאז שכרתו את כלייתי, לפני כחמש-עשרה שנה. לכן, קראתי בעיון רב את דברה של עמותת "מתנת חיים" מיסודו של הרב ישעיהו הבר, המעודדת תרומה מן החי - אלטרואיסטית. בשנה האחרונה היו 140 תרומות כאלו, ורק אחד התורמים היה חילוני. כל השאר - חרדים ודתיים. לעומת זאת, בתרומות מן המת כמעט שאין חרדים.
"מתנת חיים" ביצעה בעשר שנות קיומה 590 השתלות כליה, כשהתורם אינו קובע למי תינתן כלייתו, ואינו מקבל כסף תמורת תרומתו. מקבל הכליה אינו משלם מאומה. מהתורמים בעשר שנות קיום העמותה רק חמישה חילונים.
כשישים אחוזים מהתורמים חובשי כיפות סרוגות - בעיקר, מיהודה ומהשומרון, כשיישובי גב ההר, יצהר ואיתמר, מובילים את רשימת היישובים התורמים. ארבעים אחוזים מהתורמים חרדים, ואין תורמים ערביים כלל. כשרוב מקבלי התרומות חילונים וערבים.
ב. צנחו
כ-135 אנשי הכוחות האמריקניים למבצעים מיוחדים צנחו ליד האי מון סן מישל בנורמנדיה, לציין את יום השנה ה-75 לנחיתה בנורמנדיה, שייחגג בשישה ביוני.
מטוסים מכנף 352 למבצעים מיוחדים ומכנף תובלה 86 הובילו את אנשי קבוצה 10 למבצעים מיוחדים אל אתר ההנצחה, כק"מ וחצי מהאי.
את האירוע יזמה עיריית אָוָראנש הסמוכה, ששוחררה על-ידי האמריקנים בשנת 1944. הצנחנים בירכו את הקהל, והמשיכו להנחת זרים על אנדרטה לזכרו של גנרל ג'ורג' ס' פטון ולמפגש עם ראש העירייה.
קבוצה 10 למבצעים מיוחדים רואה את עצמה כממשיכת דרכם של כ-300 אנשי הכוחות למבצעים מיוחדים, שצנחו במערב אירופה הכבושה, וסייעו למחתרות במערב אירופה. הקבוצה הוקמה בשנת 1952, ופעלה באירופה במלחמה הקרה.
ג. עורבים נגד צבים
לבסיס התחזוקה בָּרסטאו של הנחתים בשולי מדבר מואבי בקליפורניה יש משימה חדשה: לדאוג לשלומם של צבי מדבר, שהנם זן נכחד, מפני עורבים טורפים, שהנם זן שמור בארצות-הברית.
כשהתברר, שהצבים מתמעטים, גילו שהעורבים מתרבים מאוד. יתר על כן, העורבים תוקפים צבים צעירים, ששריונם עדיין רך, אך במדבר מואבי הם התחילו לתקוף גם צבים בוגרים.
שומרי הסביב נעזרים בכטב"מים, שמרססים שמן על ביצי הצבים, כדי שלא ייטרפו על-ידי העורבים.
הנחתים, שמנצלים את סביבות בָּרסטאו למתקן לאימונים בלוחמה אוויר-יבשה במסגרת בסיסם בעשרים ותשעה התמרים, הצטרפו למאבק להצלת הצבים.
ד. אי-ציות
השריפות באלעד ובבית חג"י הן דוגמאות למה שהפחיד את מכבי האש בשרב הכבד, שנפל עלינו בל"ג בעומר. השריפה נובעת מאי-ציות להוראות הרשויות הממונות, כמו התאונות בדרכים וכמו שערוריית האופניים החשמליים.
24,559 דוחות חולקו השנה לרוכבי אופניים החשמליים, שהפרו בחוצפתם את החוק - רכבו על מדרכות ועל מעברי חציה, הרכיבו נוסעים, לא חבשו קסדה, היו בני פחות מ-16, ודיברו בטלפון נייד בשעת רכיבה. זה רק מעט ממה שרואים ברחובותינו. רוכבי האופניים משתוללים באין מפריע, והסיכוי לראות שוטר כמו הסיכוי לזכות בפרס הגדול בפיס. חבר שאל פעם מה המשותף לשלגייה ולשוטר עברי? כשלא עניינו, ענה - שניהם מעולם האגדות...
התופעות הללו ודומיהן מאוששות את קביעתו של פרופ' אהוד שפריצק המנוח, כי אווירה של אי-ציות לחוק קבועה בתרבות הישראלית; והוא לא קבע מה מחירה.
ה. אינם יודעים להפסיד
עשרות הודעות דרמטיות קיבלתי עד כה, שהזעיקו אותי להפגיון במוצאי-שבת, ולהתכונן לשביתה כללית במחאה על יוזמות החקיקה של הקואליציה המתארגנת.
רוב המצביעים בחרו דווקא במפלגות הקואליציה של בנימין נתניהו, וזה מתסכל מאוד את השמאל הישראלי, שהוזה ברעיון, שגנבו ממנו את מדינתו. השמאל קורא להגן על "הדמוקרטיה שלנו" - כלומר, למחות על כך, שגם בהנהגת חונטת הגנרלים, הובס בבחירות, ואינו יודע לקבל את הפסדו, שזה מושכל יסוד בספורט ובדמוקרטיה.
זה התחיל עם הבולשוויק יצחק בן-אהרן, שהציע, אחרי מהפך מאי 1977, להחליף את העם, ששלח את מפלגת העבודה לאופוזיציה; ונמשך מאז כמעט בלי הפסקה יותר מארבעים שנה.

תאריך:  25/05/2019   |   עודכן:  25/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולם האגדות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שריפות
דב שטיין  |  26/05/19 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי מילשטיין
הבריטים פינו את משטרת גשר, השתלטות אנשי קיבוץ גשר על המשטרה; קיבוץ גשר לא מוכן למלחמה; קרב יריות מול ערביי הסביבה והלגיון הירדני; הירדנים תקפו את המשטרה ונהדפו; הלגיון הירדני הפגיז את הקיבוץ ותקף אותו
נסים ישעיהו
הברכות אינן מותנות, הן יתקיימו וכבר מתקיימות לגמרי בגלוי    וכדי ליהנות מהן באמת צריכים להתחבר לדרכו של ר' שמעון בר יוחאי
ציפי לידר
בשולי הכותרות: רצח: כורתים ראש ציפור ולא תמות?!    אם שותים לא נוהגים    ולקינוח ראשונים לתנועה
מוטי פלד
סוד גלוי הוא שצבא הגנה לישראל הוא צבא מהחזקים בעולם, יש אומרים הצבא האיכותי והמוסרי ביותר    אבל, הייתכן שזו חולשתו והאויב מנצל זאת? האם זה לא ברור שעודף מוסריות גורם לטרוריסטים פשוט לא לפחד ולהגביר את הטרור?
עמוס שנער
בעולם רקוב שהורס כל חלקה טובה במדינה הזו, ראוי להחדיר ערכים מגיל קטן ולא רק בשיעור תיאורטי משעמם שנלמד פעם ב... אלא בפרויקט עיקרי וחוויתי שיחדור ללב התלמידים לאחר 12 שנים גדושות בחוויות חברתיות וחינוכיות    את ענייני המצוינות בביה"ס יש להשאיר למשרד ממשלתי אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il