X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק שלא כיבדת את הניצחון שלי בקלפי, אלא תמכת בהשלכת התוצאות לפח. כדי להצדיק את התנהלותו של הרודן, השתמשת באותה טרימינולוגיה שמשתמשים בה יחצניו של פידל קסטרו: "טובת העם" - מאמר גלוי לפרופ' אריק כרמון
▪  ▪  ▪

מכובדי,
אני כותב לך מפני שאתה מכהן כ"נשיא המכון לדמוקרטיה". לפי השם, תפקידו של המוסד שאתה עומד בראשו, הוא: "הפצת רעיונות, ערכים, ועקרונות דמוקרטיים". לפי תוצאות סקר שעשיתם ושפורסם השבוע, יש ירידה דרסטית באמון הציבור בכל הפרמטרים המאפיינים דמוקרטיה.
במפגש שהתקיים בבית הנשיא (10.5.06), שהיה המשך ישיר לעריכת הסקר, הזהיר נשיא ביהמ"ש העליון, אהרן ברק: "אם מבקשים לקיים דמוקרטיה - יש להיאבק עליה. אם לא נגן על הדמוקרטיה, היא לא תגן עלינו".
לך הביתה אריק! כשלת בשמירה על הדמוקרטיה הישראלית. בעצם, המילה "כשלת" אינה מתאימה כאן, מפני שלא ניסית. היה נכון לומר: נחשף פרצופך האמיתי כ"שוחר דיקטטורה". ראית איך דיקטטור עושה מעשה סדום (ועמורה) בדמוקרטיה השברירית שלנו - נכנסת לאולפנים ונתת גיבוי.
"הדמוקרטיה מתחילה בך". הכותרת הזו, שבחרתם לשאלון המצחיק הזה, שעשיתם בשיתוף מכון גוטמן, הוא לעג לאזרחים שהתפכחו מהאשליה שהם חיים במדינה דמוקרטית. הדמוקרטיה מתחילה בי? ומה זה אומר? - שאם אני "רוצה להשפיע, עלי להצביע"? הצבעתי! ניצחתי! האם כיבדת את ניצחוני?
אל תענה, יש לנו הוכחות. לא רק שלא כיבדת את הניצחון שלי בקלפי, אלא תמכת בהשלכת התוצאות לפח. כדי להצדיק את התנהלותו של הרודן, השתמשת באותה טרימינולוגיה שמשתמשים בה יחצניו של פידל קסטרו: "טובת העם".
האזרחים רצו אידיאולוגיה מסוימת, הלכו לקלפי, הצביעו, ניצחו, ו...ראו במימוש האידיאולוגיה שהובסה. האם שמעת על דמוקרטיה, אדוני נשיא "המכון הישראלי לדמוקרטיה", שבה אלה שניצחו בקלפי בוכים, ואלה שהפסידו צוהלים?
לך הביתה אריק! תמיכתך בראש ממשלה שלא מכבד הכרעה דמוקרטית, חשפה את פרצופך האמיתי. אינך דמוקרט. חבל על כל שקל שאתה מקבל. כמי שעומד בראש מוסד שייעודו הפצת עקרונות דמוקרטיים, תמיכתך בדיקטטור, היא מעשה נקלה. ומי שעושה מעשה נקלה תמורת שכר (גבוה), אומרים עליו: עושה מעשה זמרי, וגובה שכר כפינחס.
אילו באמת היית שוחר דמוקרטיה, היית חייב, לאחר היוודע תוצאות משאל המתפקדים, לקחת ארגז עץ, לעמוד עליו בכיכר רבין, ולהתחנן: "אנא, מנעו זאת ממנו!" מפיך זה היה נשמע אמין, בעיקר אם היית מצרף לתחינתך את השקפתך הפוליטית לאמור: "אני תומך בכל לב בהינתקות, אבל אסור לשרון לבצע זאת. אחרי שכשל בפעם השנייה בקלפי, עליו ללכת הביתה, או להתאפק עד למבחן הקלפי הבא.
על-פי תפקידך, אתה נמנה עם אלה שחייבים לשמור ולהפיץ את המסרים הדמוקרטיים. הערצתו של מנהיג שרמס את הדמוקרטיה מוכיחה, את עוצמת כישלונך בהחדרת הערכים הדמוקרטיים. אתה כפרופסור בוודאי יודע שבדיקטטורה, ההמונים מעריצים את מנהיגם. דמוקרטיה לא סובלת דיקטאטורים מושחתים.
היית חייב להסביר לאמנון אברמוביץ' שהאתרוג האולטימטיבי, היא הדמוקרטיה. אותה חייבים להכניס לתיבה מרופדת, ולהגן עליה מכל משמר. איך אמר הנשיא ברק: "אם לא נגן על הדמוקרטיה, היא לא תגן עלינו". אלא שהשקפתך האידיאולוגית, הכניעה אותך. לא יכולת לעמוד איתן מול הפיתוי החד-פעמי, שבו דיקטטור מממש את שתי הפנטזיות שלך: עקירת מתנחלים, וריסוק הליכוד.
אינך ראוי. לך הביתה אריק. חוסר האמון של הציבור בפוליטיקאים, הוא בעקיפין גם חוסר האמון בשומרי הדמוקרטיה. ואתה אחד מהם. שב בבית וכתוב ספר: "כל מה שרצית לדעת על דיקטטורה, ולא העזת לשאול". אולי אחרי שתלך, אתה וחבריך הצבועים, נצליח לבנות מתוך ההריסות שהשארתם לנו, את הדמוקרטיה הישראלית האמיתית...

תאריך:  11/05/2006   |   עודכן:  11/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל מרום
ליאורה לבנשטיין
משרדי עורכי דין משקיעים משאבים רבים בטיפוחם של עורכי דין מוכשרים. למרות זאת, התופעה של עזיבת משרד והצטרפות למשרד מתחרה או פתיחת משרד עצמאי הינה שכיחה אצל עורכי דין. יש לזכור, כי איתור עובד בכיר והכשרתו "עולים" למשרד כ- 6 חודשי עבודה בממוצע
עו"ד חיים קליר
הבעל רכש זכויות בקרן הפנסיה משך עשרות שנות נישואין. זמן קצר לפני מותו התגרש ונישא לאשה אחרת. בהסכם הגירושין נקבע כי הגרושה זכאית לקבל את מזונותיה מפנסיית השארים שבקרן הפנסיה. האם יש תוקף להסכם שכזה?
אדי מלכא
אבל לא מספיק להגיד מושחתים נמאסתם    עמנו שרוי בסכנות חמורות
עו"ד אברהם פכטר
בוויכוח הציבורי סביב מעשהו של החייל חננאל שסירב ללחוץ את ידו של הרמטכ"ל הוחמצה הנקודה העיקרית. החייל - הוא נציג היחידה הצה"לית, אי לחיצת היד, אינה ביטוי אישי אלא הפגנה והתרסה ע"ח היחידה השולחת, חייליה וקציניה אותם הוא סובב בכחש וביזה את המעמד המכובד. ההדחה וההעמדה לדין הן בהתאם לפקודות הצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il