X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנאי נוסף שצריך להיכלל במצב החדש שלאחר המלחמה הנוכחית הוא, כי החיזבאללה לא יוכל להתחמש בשנים הבאות, כפי שהתחמש בשש השנים שחלפו
▪  ▪  ▪

מאז הבריח ראש הממשלה אהוד ברק את צה"ל מלבנון ועד למלחמת בין המצרים, חלפו שש שנים בהן החיזבאללה צבר אמצעי מלחמה ונשק קטלני, טילים מסוגים שונים וכני שיגור, התאמן בהפעלתם, וכל זאת ממש מתחת לאפנו, בידיעתנו, ובהסכמה שבשתיקה מצדנו.
הסכמה שבשתיקה זו היא בחזקת מחדל, ואם תקום ועדת חקירה היא בוודאי תצטרך לחקור את עיקרו ומהותו, סיבתו ורקעו של מחדל זה, לא כדי להאשים את האחראים, אלא יותר כדי להפיק לקחים לעתיד.
להבהיר: העתיד כבר כאן, הוא מתחיל עכשיו עם הסדר הפסקת האש, והשאלה העולה היא - מה יום מיומיים? הרי כבר ידוע כי החיזבאללה לא יפורק מנשקו, ולפיכך, אנו כבר עכשיו משחזרים את הטעות המתמשכת, הנוראה מכל שעשינו בשש השנים שחלפו - בהסכמתנו שלא לכלול בתנאי הפסקת האש את פירוק החיזבאללה מנשקו כתנאי אפקטיבי ולא רק כ"תנאי" הצהרתי, ריק מכל תוכן אופרטיבי, כהחלטת האו"ם בנדון.
היה צריך, ועדיין צריך, להביא לידי מצב שבידי החיזבאללה לא יהיו שום אמצעי לחימה מכל סוג ומין. אחרת, ועדת החקירה צריכה כבר עכשיו לכלול בעבודתה ובמסקנותיה גם את אירועי שש השנים הבאות שבעניין זה לא יהיו שונות במאום משש השנים שחלפו.
אלא שפירוק החיזבאללה מנשקו אינו מספיק. זה בהחלט צריך להיות תנאי הכרחי, אך בשום אופן אסור שיהיה תנאי מספיק. הסיבה לכך היא פשוטה: מכל מצב התחלתי אפשר להתפתח בכל כיוון, ובהיות החיזבאללה ארגון טרור, הכיוון שבו יתפתח ארגון זה הוא ברור לכל ילד - הכיוון שלו יהיה: טרור.
לכן תנאי נוסף שצריך להיכלל במצב החדש שלאחר המלחמה הנוכחית הוא, כי החיזבאללה לא יוכל להתחמש בשנים הבאות, כפי שהתחמש בשש השנים שחלפו.
תנאי זה אינו בר השגה כלל במצב שבו בינינו ובין החיזבאללה מצוי חייץ עויין לישראל, כמעין שסתום אל-חזור, הוא הכוח הבינלאומי, שיגן בפועל על החיזבאללה מפנינו, יסתיר את התחמשותו של ארגון טרור זה מעינינו, יחפה עליו, וגם כאשר נדע וניווכח כי כך הוא המצב - לכאורה לא תהיה לנו לא עילה ולא יכולת לחדור דרך חומת המגן של החיזבאללה [הכוח הבינלאומי], כדי לטפל בטרור ולמגרו.
לא רק מה שהיה בשש השנים שחלפו הוא גם מה שיהיה בעתיד הקרוב, אלא אף ביתר שאת, ביתר עצמה, ביתר טרור, מתוך הבנה כי אחרי גל הטרור הבא, שמועד פתיחתו ייקבע על-ידי החיזבאללה לעת שיחפוץ, שוב יגיע לאחר המלחמה הבאה כוח בינלאומי, אלא שאז, בגל הטרור הבא, יהיה החיזבאללה מנוסה פי כמה מעכשיו, ויהא ברי לו כי אפשר לירות טילים [מאיזה סוג שהוא ישיג עד אז - כימיים, אטומיים?] מבלי שהתגובה הישראלית תחרוג מסיקול ממוקד.
יהיה נהיר לחיזבאללה, על סמך ניסיונו המצטבר, כי תגובתנו לטרור תהיה ממוקדת, מוגבלת לחדירה של כוח יבשתי לתוכו של כל מבנה המשמש את הטרוריסטים - מבלי לפוצצו תחילה על תכולתו; משימה הרשומה כפטנט ישראלי, משימה כמעט בלתי אפשרית, והכי מתאימה בעולם לעידוד הטרור.
... אז מה בדיוק ימנע מהחיזבאללה לעשות בשש השנים הבאות את מה שעשו בשש השנים נשוא החקירה?
ולעניין ועדת החקירה, זו הפעם הראשונה שהיא תוכל להסיק את מסקנותיה גם על סמך התנהגות ואירועים עתידיים...

תאריך:  16/08/2006   |   עודכן:  16/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שש השנים שחלפו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לקחת לי המלים מהפה, תודה. ל"ת
עורך דין  |  16/08/06 12:41
2
מדינת חלם
משפטן  |  16/08/06 14:52
3
לקחים זה חשוב מאד. ישומם- חשוב יותר ל"ת
הניה  |  16/08/06 18:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
צה"ל, בעיני, הוא גורם מסורבל מאוד ואינני מתפלא על רוב התקלות שמתגלות. לפעמים נדמה לי שפעילותו של צה"ל בנויה על מרכיב מהותי של ניסים
אורנה מרקוס בן-צבי
דומני שמילה זו מתארת היטב את מה שחשים אזרחי מדינת ישראל בימים אלו. התעוררנו לימים שאחרי מלחמת לבנון השנייה, והשאלות הנוקבות אינן נותנות לנו מנוח
איתמר רועי
אהוד אולמרט,עמיר פרץ ודן חלוץ, ישלמו את מחיר הקורבנות. הם,שלא חלמו מעולם שיהיו מקבלי החלטות בשעות גורליות אלו, יחלמו עכשיו על דמותם של הילדים, שנגדע אילן חייהם
אלעזר לוין
ב- 12 ביולי, ב- 12 בצהרים, ידע הרמטכ"ל חלוץ שנהרגו 8 חיילים ונחטפו 2, ושהמצב בגבול חמור - המשקיעים בבורסה לא ידעו
עו"ד משה מכנס
זמן קצר לאחר שנשיא סוריה השמיע איומי מלחמה ושבחים לנסראללה, השיב לו עמיר פרץ בדברי פיוס ובתחנונים למו"מ - בניגוד לאינטרס החיוני של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il