X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שזכויותיו נרמסות מסתפק, בצדק, גם ביחס כלשהו, והעיקר שהבעיה הקיומית תיפתר. בעולם מסודר עובדים אלו לא היו צריכים כלל להגיע למצב כזה. סדום ועמורה כבר אמרנו?!
▪  ▪  ▪

במדינת ישראל של היום חיים אנשים רבים שמצפים ומייחלים לשינוי משמעותי במדיניות הכלכלית-חברתית של הממשלה. הייתי מייעץ לאותם האנשים בערך כך: מי שמצפה לשינוי מהותי בסדרי המדיניות הכלכלית, צריך לעקוב ביתר זהירות אחרי התבטאויותיו של שר האוצר ובמקרה הטוב להפסיק לקוות.
לא מזמן טען השר בוועדת הכספים של הכנסת כך: "שנים רבות זרקה המדינה מיליארדים לחינוך ולרווחה והם הלכו והידרדרו. לכן, חייב להיות ברור: אנו לא על פלנטה נפרדת. כשאתה קובע אחוז לגירעון אתה עומד מול ארה"ב, הבנקים וחברות אשראי ואתה חייב לעמוד על המלה שלך". עכשיו זה ברור למי שעוד לא הבין את הבעיה שיש במדינת ישראל בחינוך וברווחה: יש יותר מידי משאבים בחינוך וברווחה, כדי לשפר אותם צריך לקצץ בהם.
באותו דיון ממש השתתף גם ראש אגף הכלכלה, ואחד "ממדעניו" הראשיים של משרד האוצר, שאמר את הדברים הבאים: "עליית שכר המינימום תגרום לכך שלמעסיקים יהיה כדאי להעסיק עובדים זרים ולא עובדים ישראלים. קשה לאכוף את חוק שכר מינימום ומספר השעות שבהם עובדים העובדים. מדינה שחפצה בהקטנת הפערים החברתיים, הקטנת פערי שכר וצמצום שיעורי האבטלה של בעלי ההשכלה הנמוכה, צריכה להקטין את מספר העובדים הזרים ולהגדיל את עלות ההעסקה שלהם".
עכשיו השכלנו וגילינו עוד בעיה: שכר המינימום. לא שלא הכרנו את המפלצת הזו מקודם, אך ההסבר והתירוץ השתנו הפעם. הבעיה כבר לא טמונה בגובה השכר, כי אם בעובדה שלא ניתן לשלם אותו. הסיבה שבגללה המעסיקים לא יעשו זאת היא, כי אלו יעדיפו להעסיק עובדים זרים, ואז אין מה לעשות. מעסיקים בניגוד לאזרחים רגילים הם יצורים חד ממדיים אשר דואגים אך ורק לרווחים של עצמם. כיון שכך אין לחוקק חוקים שמגנים על עובדים, כיוון שהמעסיקים לא יקיימו אותם.
לא נעסוק בזוטות מעין אלו כגון מדינות שבהם חוקקו חוקים שמגנים על עובדים ובהם הם מיושמים ונאכפים ללא פשרה וללא התמוטטות או זעזוע כלכלי כל שהוא. לא נעסוק גם בדברים חסרי משמעות וכל ערך כגון זכויות עובדים, גם אלו הזרים ואף לא בעובדה הפשוטה שגם העובדים הזרים הנם בני אדם, שאמורים להיות מוגנים, כמו בכל מדינה מתוקנת, על-ידי אותו חוק שכר המינימום ולקבל את אותו השכר כמו עמיתיהם העובדים הישראלים. נשים לב רק למי שאומר את דברי ההבל והבלע האלה! ומי אומר זאת? נציג השלטון שאמור לאכוף את החוק. סדום ועמורה כבר אמרנו?!
אם כבר מדברים על האוצר מתברר שיש בקרב חברי הכת הניאו ליברלית שם ויכוח בין החשב הכללי לממונה על התקציבים בנושא תת הביצוע של תקציב 2005. שניהם מסכימים, למרבה הפלא, שהיה תת ביצוע, אבל לא בכמה. החשב מחשב ומוצא את הסכום כעומד על 30.5 מיליארד שקל, לא פחות ולא יותר, והממונה טוען שזה רק 6.1 מיליארד. מחילוקי דעות אלה אין לדעת את המצב לאשורו. אם בדבר כה פעוט הפער הוא כזה גדול מה יהיה בנושאים החשובים באמת? האם באמת כל כך מסובך לדעת כמה כסף יש בקופה ומה נשאר שם? או שמא, כרגיל, כל אחד עובד אם בסיס אחר וגוזר את תת הביצוע באופן שיתאים למטרתו. אותם אלה שאינם יכולים להחליט מהו הסכום המדויק שנשאר בקופה, מתהדרים בדרך כלל בתואר "מדענים" , מנסים לשכנע אותנו בדבר היותה של הכלכלה מדע, והם גם יהיו אלה שיופיעו אחר כך כיודעי כל, ויסבירו לנו, לפשוטי העם, עד כמה הם יודעים לאן הם הולכים ומה ההשלכות של מדיניותם.
זאת ועוד, כזכור בכנס קיסריה הכריז שר האוצר שהוא מאוים. כמובן שכל כלי תקשורת שתו את הספין הזה בצימאון ובשקיקה ודיווח על כך בהרחבה במהדורות החדשות ומעל דפי העיתונים, כך שלא נשאר אז זמן לדון בדברים האחרים של השר, החשובים באמת. מתברר שהיועץ הממשלתי לממשלה לא התרשם בזמנו מהסיפור הזה ולא פתח בחקירה.
יש שתי אפשרויות. האחת, ששר האוצר, בציניות או בפאניקה, ניסה להעמיד את עצמו במקום של שר האוצר הקודם, שכזכור, הוצע לו שוחד או מעין שוחד. השנייה, שהיועץ המשפטי לממשלה מעורב בהשחתת השלטון בישראל, בכך שאינו מאמין לסיפורי שרי האוצר. אני מזמין את הקוראים לחשוב לבד איזו מהאפשרויות מתקבלת יותר על הדעת.
אגב, אותו מאוים התגלה במלוא אנושיותו, כיאה לשר אוצר מהפנתיאון הניאו ליברלי בקריית הממשלה בירושלים, בשיחה עם חסיבה סוויסה, זו שעבדה 40 שנה בביקור חולים וכעת צריכה להתחנן, יחד עם עובדים ועובדות רבים, כדי שתשולם לה הפנסיה. מעניין התירוץ התורן שהיה מנפק נציגו ההוא של החוק ממשרד האוצר, והתשובה שהיה מספק לנו, על-מנת להצדיק את אי תשלום הזכויות של הגברת חסיבה סוויסה.
השר, המורם והנישא מעם, נראה אז אוחז בכתפה של חסיבה סוויסה, מזמין אותה למשרדו, בלי לקבוע תאריך לכך, מברר את מוצאה ומבקש, אפילו דורש, בפטרונות ואדנות עדתית ומעמדית זחוחה, שתביא משהו מרוקאי כאשר תבוא למשרדו. בראיונות עם גמלאי ביקור חולים ניתן היה לשמוע ולחוש אז, שהם סוף סוף חשים שמישהו מתייחס אליהם, בניגוד לשר האוצר הקודם. מי שזכויותיו נרמסות, מסתפק, בצדק, גם ביחס כל שהוא, לכל הדעות, פטרוני ומתנשא, והעיקר שהבעיה הקיומית תיפתר.
הדבר מזכיר את הסינדרום שבו הנפגע מפתח תלות וחיבה מסוימת במי שפוגע בו. בעולם מסודר עובדים אלו לא היו צריכים כלל להגיע למצב כזה. אך אנו חיים בעולם שבהחלט אינו עולם מסודר. סדום ועמורה כבר אמרנו?!

הכותב הנו חבר מפלגת העבודה ומשמש כמזכיר הארגוני של המשמרת הצעירה של העבודה בירושלים.
תאריך:  26/08/2006   |   עודכן:  26/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסיפורי השר ו"מדעני האוצר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
YERS ASSETS TO FRIENDS REST POOR ל"ת
THEY TRANSFER TAX PA  |  26/08/06 20:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
תנועת מחאה ואזרחים מודאגים התגייסו כדי להוביל לתיקון הליקויים וסילוק האחראים לכשלים במלחמת לבנון השנייה    כתב Nfc ביקר באוהל המחאה של התנועה למען איכות השלטון ונפגש עם דמות מעניינת הקוראת לוועדת חקירה ממלכתית
עמי דור-און
משב הרוח העז של תנועות המחאה, בשילוב הלחץ של הציבור שמאס בנבחריו שבידיהם הפקיר את ביטחונו ועתידו - כבר חרץ את גורלו של אולמרט    רק עוד משב רוח ציבורי קל אחד וממשלת אולמרט תלך בדרך כל בשר ותהיה כלא הייתה, ממש כמו חזיון תעתועים
אריה אבנרי
מכתב גלוי שני אל ראש הממשלה אולמרט
יהודית מליק-שירן
"רק השנאה שהגיחה אליי מעיניה היתה חודרנית, מאיימת ומפחידה.
"את מנסה לסכסך בני לבין נינוצ'קה, תראי, מה יהיה לך בלילה?" רק האיום בקולה של בתי עשה בי שמות. רעד צמרמירי פשט בכל גופי. הרגשתי איך לבי החלש פועם בחוזקה. נשמתי בקושי. אבל הצלחתי למלמל: "אם לא טוב לך כאן, לכי לביתך. אני לא מחזיקה אותך כאן. גם ככה את אוכלת משולחני, לא משלמת אגורה על מיסים, לא משלמת עבור הקניות שלך, והרי את מנצלת אותי, שאני חיה רק מקצבת ביטוח לאומי...."
יואב יצחק
בקרוב יידע הציבור, הפעם רשמית, על מעשי השוחד בהם מעורב ראש הממשלה אהוד אולמרט    גם עיתונאי-פרשני החצר לא יוכלו לסייע לו להיחלץ מאימת הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il