X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא היו לו גייסות, לא היו לו תקציבים, הוא לא היווה איום על איש, על כלום. לא החשיבו אותו, לא ספרו אותו. ישראל טוויטו נידון לעוני מרוד במקום שבו רב והלך ומתעצם ומחריף מספר העניים, אבל למי איכפת?!
▪  ▪  ▪

ישראל טוויטו, "ההוא מכיכר הלחם", הלך לעולמו בליל שבת. הוא הלך מריר וזועף, שחוק ועייף. לבו נדם. בלעדיו, המקום שהותיר - חלל - יהיה רע וריק יותר. ספק אם יימצא מי שימלא את החור השחור שהשאיר, כשהלך, קרוע ומסוכסך, מעולם שכמעט כולו רע לעולם שכולו, כך אומרים, טוב. אשרי המאמין.
ישראל לחם כל חייו על הזכות הפשוטה והבסיסית - "כמו עפר וכמו שמים", כמאמר המשורר - של כל אדם באשר הוא לאכול לחם; לכל המעט לחם שחור, אחיד. הוא נלחם כדון קישוט וזעק נגד מפעיליהן (החירשים לקולות המצוקה) של טחנות רוח. אולי שמע אותו אי מי, אבל איש לא טרח להקשיב לו. קולו אבד, נזרה כאבק ברוח.
ישראל היה איש גדול ועצוב, טיפה מרתיע, טיפה מאיים, שהתריע נגד הפער הבלתי נסבל בין עשירים לבין עניים. כשהקים את מאהל הלחם שלו בכיכר המדינה השבעה והעשירה, בלב-לבו של המרכז הנובו-רישי, הוא קומם עליו את הדיירים השכנים, שביקשו לגרש את היתוש המצפוני שזמזם והטריד והחריד את מנוחת מצפונם, העיר אותם מנמנומם.
ישראל מחא נגד עוולות בלתי מוצדקות במדינה שנשחקו בה הסנסורים המוסריים. הוא נכשל במקום שבו אי אפשר להצליח במאבקים נואשים כמאבק שהוא הנהיג.
הרועה ביקש להוביל את העדר, אבל המשכוכית עם המשרוקית תעתה בדרך. והכבשים העייפות ("עדר עולפה שה והגדי") נגררו בעקבותיו לשום מקום.
ישראל טוויטו תויג כ"לוחם חברתי". מה זה השטויות האלה, שואלת הבדרנית עדי אשכנזי. מה זה לוחם חברתי? מה פירוש? מה זה אומר? למה הכוונה?
לא היו לו גייסות, לא היו לו תקציבים, הוא לא היווה איום על איש, על כלום. לא החשיבו אותו, לא ספרו אותו. ישראל טוויטו נידון לעוני מרוד במקום שבו רב והלך ומתעצם ומחריף מספר העניים, אבל למי איכפת?!
מותו, בגילו המוקדם, מעציב ומצער ככל מוות, אבל בטרם-עתו, כמי שמותו בא לו לפתע, יש משום תזכורת מצמררת לגורלם המופקר של רבים רבים בתוכנו, אשר היו אמורים להיות הגרעין הקשה של מאבקו, אבל כנועים ומובסים בייאושם המר הם לא פצו פה ונותרו רוב דומם, הניחו לו לזעוק ולהחריש אוזניים - אוזניים ערלות של אנשים שבעים, שהניחו לזעקתו ולגווע ולהימוג, לאיש שהלך לעולמו והותיר אחריו, כצוואה, לאנשים רעבים ללחם את ההכרח להילחם על הזכות לאכול אותו ולשבוע ממנו, לכל המעט.
יהי זיכרו עצוב.

תאריך:  10/09/2006   |   עודכן:  10/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותו של איש הלחם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון, כמה עצוב ל"ת
לחמית-חסד  |  10/09/06 09:50
2
צודק, כל מילה חקוקה בסלע.
רעבה  |  10/09/06 10:09
3
רגישות עצומה לסבלו ולכאבו של הזולת
ראומה  |  10/09/06 10:42
4
מאמר יפהפה ונוגע ללב ל"ת
דגנית ג  |  10/09/06 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שטרוזמן
יואב לוין
הסוציאליסטים דמוקרטים הסקנדינבים טוענים שאין חירות בלי שוויון ופועלים בהתאם. בישראל כנראה שחירותו של כלל הציבור לא באמת חשובה לאלו שבידיהם הכוח הכלכלי והפוליטי, ואת תוצאותיו של דיכוי זה, כולנו, אני מקווה, כבר מכירים היטב
יואב יצחק
השר רוני בר-און האשים בעבר את ביניש בשחיתות, תככנות ומניפולציות    ביום חמישי, הפתעה: הוא שיבח את ביניש וביקש להדוף "בשאט נפש" את ההסתייגויות
יוסי עבדי
לצד הסכנה הברורה שבמימוש השאיפות הטכנולוגיות בטהרן, נראה אפוא כי הגרעין האירני הוא לא רק "המטרה" - כי אם גם ה"אמצעי"    הוא בבחינת צינור רחב ממדים אשר נועד לסייע בהפצת אידאולוגיית האיסלאם הרדיקאלי    כלי דרכו תמשיך אירן לבסס את כוחה, את מעמדה, ויותר מזה, את רעיונותיה
נרי אבנרי
ברור לי שהשופטת בדימוס נירה לידסקי הביעה את דעתה בתוכניתך על השופט אמינוף ("גם אני הייתי בין המתנפלים"), תוך הסתמכות על זה, שלא יהיה מישהו שיזכור כתבה שנכתבה בעיתון לפני 5 שנים. לא הצליח לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il