X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשנוסעים לחו"ל עם ילדים חשוב להתכונן למחלות של ילדים ולתקלות אחרות, כי כשהן מתרחשות כשאנו בחו"ל זה יותר קשה ומטריד
▪  ▪  ▪

משפחות רבות מתכננות את הטיולים לחו"ל עם הילדים בתקופת החגים, הבאה עלינו לטובה. אז נכון שלטייל עם הילדים זו משימה לא פשוטה כי צריך להתאים את מסלול הטיול לילדים ולדברים שמעניינים אותם, אבל מצד אחר נותרת למשפחה מזכרת נעימה משנות הילדות שחולפות כה מהר.
כשנוסעים לחו"ל עם ילדים חשוב להתכונן למחלות של ילדים ולתקלות אחרות, כי כשהן מתרחשות כשאנו בחו"ל זה יותר קשה ומטריד.
כיצד נתכונן לאפשרויות הלא נעימות האלה?
  • מחלות חום: רוב מחלות החום של ילדים הן מחלות וירליות וחולפות מעצמן, יש להוריד מעט את החום, לדאוג לשתייה מתוקה וכלכלה פשוטה, לשים לב שהילד מרגיש סביר כשהחום יורד וזהו. כדאי להצטייד מראש בתרופות להורדת חום כאלה שהילד רגיל לקבל ואנו מכירים אותן מהבית. רצוי לרשום לנו על פתק מפי אחות או הרופא המטפל המינון המומלץ. רק אם החום נמשך יותר מיומיים או שלושה והוא עקשני והילד מראה סימני מצוקה לא מוכרים לנו ולא חוזר לעצמו עם ירידת החום רצוי לפנות לרופא. אני ממליץ לפנות למיון-ילדים בבית-חולים סמוך למקום שהותנו.
  • מחלות מעיים: מחלות מעיים נפוצות מאוד אצל תיירים מבוגרים וילדים כאחת. כל עוד מסתכם העניין במעט כאבי בטן, שלשולים, וחום לא גבוה, אפשר להסתפק במנוחה, שתייה מתוקה מרובה, וכלכלה פשוטה. אולם אם החום גבוה ומופיעות גם הקאות מרובות שנמשכות יותר מיממה, הסיכוי למחלה יותר בעייתית או התייבשות יותר גדול.
ככלל, רצוי לקחת איתנו את אחד התכשירים הנמצאים בשוק שמחזיר לגוף נוזלים סוכרים ומלחים. הכי נוח לקחת איתנו את אחת האבקות הנמכרות ללא מרשם וכל שעלינו לעשות הוא להוסיף להן מים בכמות הרשומה על האריזה ולהשקות בהן את הילד, דומה הדבר למתן עירוי נוזלים אלה תכשירים בטוחים ומצוינים אשר מבטיחים את צורכי הגוף בעת שלשולים והקאות. אם ההקאות נמשכות בעקשנות יותר מיממה ומלוות בכאבי בטן יש לפנות לרופא.
  • קשיי נשימה: בדרך-כלל לא צפויים מצבים של קוצר נשימה אצל מי שאין לו נטייה מוכרת לכך מקודם, לכן רצוי שהורים לילדים עם נטייה למחלות כמו אסטמה על סוגיה השונים יצטיידו מראש במשאפים המוכרים להם עוד מהבית ואם הם רגילים להשתמש במכשיר השאפות אפשר לקחת במקומו spacer כלשהו, רצוי לפנות לרופא המטפל בארץ ולקבל ממנו מרשם למשאף וspacer התואם לו.
אלה דברים שאינם תופסים מקום ויכולים להיות לעזר רב. הורים המנוסים במתן סטרואידים לילדיהם הסובלים מאסטמה יותר קשה יכולים לקחת איתם כדורי סטרואידים הנמסים במים ולרשום לעצמם שוב בעזרת הרופא המינון המומלץ. מניסיוני אני יודע שהורים לילדים אסמטיים יודעים היטב לזהות התקפיי קוצר נשימה אצל ילדיהם ולטפל בהם כיאות ואין הם צריכים לחשוש לנסוע עם ילדיהם לחו"ל.
  • עקיצות: עקיצות יתושים או חרקים אחרים הם מפגע ידוע בקיץ גם בארצות אשר נחשבות ארצות קרות. יש ילדים המגיבים תגובת יתר לעקיצות והדבר מתבטא אצלם בגרד עז נפיחויות וזיהום משני של העקיצות. כיצד נתגונן בפני מרעין-בישין זה? ראשית כדאי להצטייד מראש בדוחי יתושים, משהו מבין התכשירים שנמכרים ללא מרשם בבתי מרקחת. יש להניח שכל התכשירים אשר אושרו לשימוש על-ידי משרד הבריאות הם ברי שימוש.
באתרי טיול מועדים לרעה כדאי ללבוש בגדים ארוכים בנוסף להתמרחות בתכשיר דוחה יתושים. אם כבר הילד נעקץ והמקום מגרד מאוד או התנפח, אפשר למרוח עליו תכשיר נגד התגרדות אם יש מספר מקומות כאלה אז כבר רצוי לנטול אחד התכשירים כנגד גרד. כלומר יש להצטייד מראש בקרם למריחה או טיפות לשתיה נגד גרד, גם את המינון של הטיפות יש לרשום מראש מפי אחות או רופא מטפל. כדאי להכין לנו דף שבו נרשום את המינון של התרופות השונות בהתאם לגיל ומשקל הילדים שנוסעים איתנו.
  • פציעות:פציעות קלות נפוצות מאוד בטיולים עם ילדים לחו"ל. תמיד כדאי להחזיק בתיק בקבוקון של חומר חיטוי באריזתו המקורית, שפופרת קטנה של משחה אנטיביוטית שניתן לרכוש מראש בארץ גם ללא מרשם וחבילה קטנה של אגדים מידבקים. פציעות או חבלות יותר משמעותיות כמו חבלות ראש או חשד לשבר כלשהו הן נדירות אבל אם יתרחשו הן ייאלצו אותנו לפנות לחדר מיון לילדים בבית- חולים סמוך.
אני מקווה שלא הפחדתי אתכם. להיפך, ניסיתי להרגיע ולהראות שאין צורך לסחוב איתנו בית-מרקחת שלם. בכוונה לא המלצתי לקחת תרופות אנטיביוטיות כי אני חושב שזה לא אחראי לתת תרופה אנטיביוטית ללא הוראת רופא.
במקום זאת רצוי להקדיש מראש זמן ולמצוא באינטרנט או בעזרת סוכנות הנסיעות כתובות של בתי חולים הנמצאים לאורך מסלול הנסיעה ולפנות לשם כאשר הבעיה נראית לנו גדולה עלינו. כמו למשל, כאשר החום מאוד גבוה ועקשני והילד לא חוזר להתנהגות סבירה כאשר החם יורד, או כאשר הילד מאוד צעיר, ולא מפסיק להקיא ולשלשל גם יחד, או כאשר החבלה או הפציעה שלו משמעותיים.
נראה לי ממש מיותר להזכיר לקחת את התרופות הקבועות שילד שנזקק להן מקבל אותן בקביעות אבל כדאי לחלק אותם בין שני תיקים שונים במקרה ש...
לסיכום:
1. תכשירים מוכרים להורדת חם (הם טובים גם כנגד כאבים גם אם אין חם);
2. תכשירים שמוסיפים להם מים להשקיה במקרה של הקאות ושלשולים;
3. דוחי יתושים ותכשירים כנגד עקיצות וגרודים;
4. תרופות ואמצעים לטיפול במצבי קוצר נשימה (רק אם הילד מועד לכך מראש);
5. חומרי חיטוי וחבישה (מעט);
6. רשימה של מנונים של התרופות מותאמת לילדים שאיתנו (רצוי שני עותקים נפרדים);
7. רשימת כתובות ומספרי טלפון של בתי-חולים לאורך מסלול הנסיעה ואולי גם של הרופא המטפל בארץ.
נסיעה טובה.

ד"ר ברוך גונן הינו סגן מנהל מחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי קפלן ברחובות
תאריך:  22/09/2006   |   עודכן:  22/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן ברץ
רק בישראל מתייחסים לדרישת ההתפטרות המופנית כלפי השלישייה רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל כאל משהו חריג. בעולם המערבי מקובל שבשעת חירום מי שנכשל צריך ללכת, ומי שאיבד את אמון מערכות השלטון - מתפטר
חני לוז
גבי גזית מעניק במה נעימה למי שדעתו כדעתם, ופוגע במרואיינים מעברו השני של המתרס. יש לו סגנון משתלח, גס ובוטה, שמקומו אינו ברשות שידור ציבורית
אברהם שרון
סלחו לי כשהייתי גס ומחוספס במקום שבו הייתי אמור להיות עדין וחלק. סלחו לי ש "לא השכמתי עם שחר לגן לעובדו בזיעת אפי", כי עשיתי דברים אחרים, קטנים ופשוטים יותר
צילה שיר-אל
כוכב השפע יוביל לפריחה כלכלית, ואולי אפילו השלום עם שכנינו בדרך - תחזית אסטרולוגית
טובה ספרא
הפסקת האש היא זמנית, העם ימאס בממשלה, ואולמרט ישלם על זחיחות הדעת והיהירות - תחזית אסטרולוגית למדינת ישראל בתקופה הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il