X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רגע לפני שמתחוללת בישראל מהפיכת הקטיפה שמכוחה יועברו כל הסמכויות השלטוניות העיקריות לבית המשפט העליון, יש לקרוא לחשיבה מחודשת ולמהלך ציבורי נגדי. יש לומר לשופטי בית המשפט העליון לעצור
▪  ▪  ▪

בניגוד לכל הציפיות הוציא בית המשפט העליון צו על תנאי המופנה לממשלת ישראל והמחייב את הממשלה לנמק מדוע לא תחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית, על-פי חוק ועדות חקירה, ותבטל החלטתה למנות ועדת בדיקה.
כתבתי כי ההחלטה הינה בניגוד לציפיות, מאחר שהסמכות להקים ועדת חקירה, או ועדת בדיקה, מסורה על-פי החוק לממשלה. "החליטה הממשלה על הקמת ועדת חקירה, תודיע על כך לנשיא בית המשפט העליון, והוא ימנה את יושב-ראש הוועדה ואת שאר חבריה". זהו נוסחו המדויק של חוק ועדות חקירה. הסמכות על הקמת הוועדה הינה של הממשלה - הרכב הוועדה [סמכות בעלת חשיבות רבה] נמסר לנשיא בית המשפט העליון.
כאשר בית המשפט העליון מחייב את הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית, משמעות הדברים החנה כי גם הסמכות הסופית להקים ועדה כזו וגם הסמכות לקבוע את הרכבה, נתונות לבית המשפט העליון ובמיוחד לנשיאת בית המשפט העליון.
משמעות הדברים היא שבכל מועד שימצא לנכון יוכל בית המשפט העליון, על בסיס עתירה שתוגש על-ידי עותר ציבורי [נושא המחייב רוויזיה בפני עצמו], להתערב באופן הבוטה ביותר בסדרי השלטון בישראל,להחליט על כינון ועדת חקירה שמכוח ממצאיה הוא יוכל להורות על הדחת הממשלה או מי מחבריה.
הן חסידי האקטיביזם השיפוטי והן מתנגדיו מעולם לא חלמו על תוצאה מפלצתית כזו שמכוחה מועבר השלטון העליון במדינת ישראל לבית המשפט העליון. אני מתקשה להבין כיצד אלו המריעים להחלטה האחרונה אינם מבינים את משמעות מה שקרה כאן.
אם עדיין הדברים אינם ברורים אזי צריך לומר אותם בברור. בישראל התחוללה "מהפכת קטיפה" שהשלימה מהלך רב שנים אותו קידם הנשיא הפורש ברק בהתמדה ובעוצמה רבה. כיום יכול בית המשפט העליון, מכוחה של עילת אי הסבירות, להחליט שכל החלטה המסורה לממשלה הינה בלתי סבירה ולהחליט החלטה אחרת במקומה.
המצב החוקי הוא שבית המשפט העליון, אם יראה בממשלה מסוימת ממשלה לא רצויה, יוכל להחליט כי תמונה ועדת חקירה "בלתי תלויה" ובכך לתרום לערעור בסיס קיומה ויותר מכך. איני סבור כי במדינה כלשהי בעולם ניתנה לרשות השופטת עוצמה כה רבה. הדבר המדהים בכל הפרשה הוא תמיכתם במהלך של גורמים, שעד כה הסתייגו מאקטיביזם שיפוטי מופרז, והכול מתוך חשבון פוליטי וחשבון אישי, או מתוך נרגנות שאינה מותירה מקום לשיקול דעת אחראי.
רגע לפני שמתחוללת בישראל מהפיכת הקטיפה שמכוחה יועברו כל הסמכויות השלטוניות העיקריות לבית המשפט העליון, יש לקרוא לחשיבה מחודשת ולמהלך ציבורי נגדי. יש לומר לשופטי בית המשפט העליון לעצור בטרם יקבלו החלטה שתזכה לתשואות התקשורת הנבערת, גורמים פוליטיים מעוניינים ולוחמי טוהר המידות במינוי עצמי, אך תאיץ תהליכים שליליים ביותר לדמוקרטיה הישראלית.
אם יעלה בידי בג"צ להשלים את מהפיכת הקטיפה לא יהיה מנוס ממהפכה נגדית באמצעות כינונו וביסוסו של משטר נשיאותי שישיב לרשות המבצעת הנבחרת את סמכויותיה ויאפשר שלטון יציב במדינה -שלטון שאינו מתקיים בשנים האחרונות. כמו כן לא יהיה מנוס מחקיקה מפורטת שתגדיר ותגביל את סמכויות הבג"צ על-מנת שכנהוג במשטר דמוקרטי, השלטון יהיה של העם ולא של בתי המשפט, או של כל אוליגרכיה אחרת.

תאריך:  08/10/2006   |   עודכן:  08/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגע לפני מהפכת הקטיפה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בדמוקרטיה יש ביקורת על הממשלה
אפרי הלפרין  |  8/10/06 11:37
 
- אפרי, אתה כל כך רוצה לזכות בקרב
פנחס  |  8/10/06 19:58
 
- פנחס - זה נכון שבית המשפט הוא....
לא סומך  |  9/10/06 01:37
2
אני מתפלא שהכותב איננו.....
זולו  |  8/10/06 11:47
3
דרושה מהפכת העם
שלמה אידן  |  9/10/06 10:59
4
Look at: WWW.NAKIM.ORG ל"ת
Judges get rich  |  9/10/06 11:45
 
- AHARON BARAK+17 houses +More...!l ל"ת
AMAZING  |  10/10/06 15:29
5
אתה טועה .
אביעד ש  |  9/10/06 11:53
6
מהפכת-פלאסטיק, הכל ישרא-בלוף
שמחה ניר, עו"ד  |  10/10/06 10:55
7
זה הוא בדיוק תפקיד הבג"צ
sami9663  |  18/01/07 21:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
כדי לשנות את השיטה אין צורך לחבור לאהוד אולמרט, שעצם קיומו הוא פרי הבאושים של השיטה המושחתת הזאת. זוהי אשליה ומעשה נואל מאין כמותו לחבור אל השודד, בתקווה למנוע את שוד הבנק
יוסף דוריאל
האם בצמרת המדינה של הון-שלטון-תקשורת פועלים סוכנים זרים בשירות אויבי ישראל? מי שיקרא את העובדות שלהלן מוזמן לתת את התשובה לכך
מוטי פלד
לכאורה אין אפילו צדיק אחד בסדום, האחד מנצל את מעמדו כ"הבן-בת של..", האחר מנצל את מעמדו הבכיר בהסתדרות, אחר משיג מידע בתוקף תפקידו כגנרל ב(מיל.), איש מצועצע ופתטי מתהדר כראש ועד עובדים במוסד נחשב וליצן אחר מניח את ידו על השלטר בהבעת איום
דודו אלהרר
בסופו של דבר ניצב לו המנהיג שיכול היה למנוע את הפיאסקו הזה על-ידי החלטה פשוטה בתכלית - להימנע מעשותו! הוא עומד שם לבד. כל האחריות עליו
נרי אבנרי
בכאסח בין ארקדי גאידמק, לבין דנינו/מזוז, אני יושב בטריבונה ביחד עם אלפים מהאוהדים של ארקדי. ברור לי ש"הרשע" בסיפור הזה - לא כל כך רשע, והצדיקים בסיפור הזה - לא כל כך צדיקים!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il