X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלילות דם שימשו, מאז ימי קדם, להצתת גלי רציחות ופרעות ביהודים. רק מי שלא למד היסטוריה לא מבין את סכנתן גם בימים אלה
▪  ▪  ▪

לכל אורך ההיסטוריה של אלפיים שנות הגלות היהודית - האופייני לכל גל של רציחות ופרעות ביהודים היה - עלילת דם שהלהיבה את ההמונים לצאת ולעשות בהם שפטים. ב- 1154 הסתייעו הנוצרים באנגליה בעדות של מומר יהודי להאשמת כל היהודים - שלצרכי פולחן דתי שלהם רצחו ילד נוצרי. מסע הרצח וההתעללות ביהודים התגלגל אז ליבשת אירופה והלהיב את היוצאים למסע הצלב השני לשדוד ולרצוח יהודים.
ב- 1349 פרצה באירופה המגיפה השחורה, והיה זה רק "טבעי" להאשים בה את היהודים ולעשות בהם שפטים בקנה מידה זוועתי. ובאזור שלנו, התפרסמה ב- 1840 עלילת דמשק, בה נעזר שלטון מוסלמי בקונסול צרפת בסוריה - רטי מנטון - כדי להאשים את היהודים ברצח פולחני של נזיר, ולהצדיק מסע רציחות והתעללות זוועתית בהם.
עם תחילת אינתיפדת אל-אקצה הגיש צוות הטלוויזיה הממלכתית של צרפת שרות דומה לארגוני המרצחים הפלשתינים, בהפיצו סרטון טלוויזיה על "רצח הילד מוחמד א-דורה" בידי חיילי ישראל. הטכנולוגיה המודרנית הציתה מזה פוגרום פוליטי עולמי נגד ישראל והיהודים, ועד היום משמשת עלילת דם זו לגיוס רוצחים-מתאבדים מכל הגילים. המיוחד בעלילה זו היה - שיתוף פעיל של יהודים בליבויה והפצתה, ודווקא - אחרי שהחתום מטה ושורה של מומחים בשיעור קומה בינלאומי הוכיחו את השקר שבה.
דוגמה ליוזמה היהודית להסתה אפשר היה לראות כבר בפרסום הראשון של מעשה "הרצח": כשחבר הקבינט הפלשתיני תיאר את מות הילד "מכדור (יחיד) שנכנס לבטן ויצא מהגב", פרסם עיתון ישראלי מכובד מאמר ענק עם תמונה גדולה של האב והילד המסתתרים מאחורי חבית בטון, עם כותרת שמנה - "הישראלים כיוונו את מכונות היריה שלהם לעבר השניים, מוחמד (הילד) היה למטרה".
כלומר - לא כדור טועה, לא מקלע בודד של חייל שאיבד עשתונות אלא - "מכונות ירייה" (ברבים), המכוונות במיוחד לילד, שלו זה היה נכון (מה שגם הטלוויזיה הצרפתית לא ניסתה להראות) - לא היה הילד נפגע מכדור יחיד אלא הופך לכברה של חורים. כשצוות הטלוויזיה הגרמנית חקר את האירוע (והגיע למסקנות זהות לשלי) שאל אותי - מדוע הממסד הישראלי לא משתף פעולה בהזמת עלילת הדם - לא העזתי לומר לאזרחי מדינה זרה שלפי מיטב הבנתי היתה כאן כוונת מכוון: מישהו בישראל מרוויח מזה.
מה שיכולתי לעשות זה - להעביר את התיק שהכנתי על האירוע לידיו של אפרים הלוי - ראש המוסד של אז - כדי שבכלים העומדים לרשותם יחשפו את כל מה שעומד מאחורי הפרשה. כיום, אחרי שראיתי איך הממסד המשפטי שלנו יצא להגנת עלילת הדם, אפשר לומר שפרשת ואנונו תחוויר ביחס למה שיתגלה על משתפי הפעולה היהודים עם עלילת הדם נגדנו.
קו ישר מוביל מעלילת דם זו ל"רצח המוני הילדים" בכפר קנא הלבנוני. האסטרטגים שלנו לא מבינים עד היום שהמחזה שארגן שם החיזבאללה חרץ בין-יום את גורל מלחמת לבנון למפלה מבישה של ישראל. גם בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת טרם הבינו שעלילות הדם הן לא רק נחלת ההיסטוריה היהודית אלא - נשק פעיל ויעיל בידי כל אויב הרוצה לנצל נקודת תורפה מוכחת זו, שהעם היהודי לא למד להתגונן נגדה.
ביום 15.6.06 - חודש לפני פרוץ מלחמת לבנון 2 - כתבתי ליו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי: "מה שחסר לנו לעמוד בחזית זו (של עלילות דם) זה נוהל סינרגטי משותף למערכת הביטחון, החוץ, המשפטים וההסברה - כיצד להגיב מ י י ד י ת על מה שנראה על פניו כניסיון של עלילת דם. כפי שקיים נוהל "סיכול ממוקד" של "פצצות מתקתקות", חייב לצאת נוהל של סיכול ממוקד לעלילות דם".
היחידי בממסד ההסברה שלנו שהבין את חשיבות הסיכול הממוקד המיידי לכל האשמה של ישראל בפשע כזה או אחר היה ד"ר רענן גיסין במשרד ראש הממשלה. סילוקו משם לא יסולח למי שבורח מחזית זו של המלחמה, כפי שלא יסולח למי שלא הכין מראש תגובה נאותה למקרה של פגז או פצצה הפוגעים באזרחים המשמשים מגינים חיים לטרוריסטים.
אף אחד לא שם לב, בממסד הביטחוני שלנו, איך הצטברות ההאשמות נגד ישראל בהרג אזרחים, ללא הזמה מיידית ואפקטיבית שלהן, כבר יצרה הלך-רוח עולמי לפיו אנו מדינה פושעת, שקמה בחטא והגיע הזמן להפטר ממנה. אף אחד בעולם גם לא מתרגש מהכרזותיו של אחמדיניג'ד שיש למחוק את ישראל ממפת העולם. וזה - עשרות שנים מעטות אחרי השואה. האם מכל לקחי השואה נשארנו רק עם "יד ושם", אך ללא קוד התנהגות חדש מול סכנות קיומיות?

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  14/11/2006   |   עודכן:  14/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיוע יהודים לעלילות הדם
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
דוריאל, על איזה תיק חקירה אתה מדבר?
בועז מושקוביץ  |  14/11/06 12:00
 
- You may be right--but Dorial is correct overall
A M Roll  |  14/11/06 14:38
 
- אולי הבעיה הגדולה היא השטחיות של החקירות
בועז מושקוביץ  |  14/11/06 16:11
 
- לחלוטין לא מסכים. צודק הכותב
מיכאל ב  |  14/11/06 19:36
 
- אתה לא יודע במה מדובר
בועז מושקוביץ  |  14/11/06 21:23
 
- Part of being ready-circumventing dramatization ל"ת
A M Roll  |  15/11/06 06:42
 
- אני מסכים איתך לחלוטין
בועז מושקוביץ  |  15/11/06 12:24
2
לכל השאלות יש את אותה תשובה
מומחה לשמאלנים  |  14/11/06 14:44
3
אמרו חז"ל המביא דבר בשם אומרו
מביא גאולה לעולם  |  14/11/06 18:48
4
אתגר חמור ליוסף דוריאל
משה, עורך-דין  |  15/11/06 00:23
 
- הוא לא יסביר דבר וימשיך לכתוב כאילו כלום לא קרה ל"ת
בועז מושקוביץ  |  15/11/06 12:26
 
- בועז מושקוביץ דייק בכל פרט כולל הנזק  ל"ת
והיוהרה  |  15/11/06 13:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל (דני) כהן
דני כהן מתקומם בעקבות החלטת שופטי בג"צ בעתירתו של פולארד וסירובו של ראש הממשלה להעלות לדיון את נושא שחרורו של פולארד במסגרת ביקורו בארה"ב
מנחם ברוד
האם הקשר שלנו לארץ-ישראל הוא אקראי, כי במקרה נולדנו כאן? מדוע ערכים של אהבה לארץ-ישראל, שהיו נטועים בנשמת כל יהודי, כמעט נעלמו מהשיח הציבורי?
נרי אבנרי
מנקודת מבטם של חברי הקהילה ההומו-לסבית, העימות עם החרדים מכיל בתוכו אמירה: אתם לא נחשבים! הכאב שלכם לא מעניין אותנו, ומול רצוננו, אמונתכם מבוטלת!! זוהי ליבראליות סלקטיבית ואגרסיבית
איתן גנור
תנ"צ גולן העידה כי הפעילה מאמצי שכנוע על הבחורה על-מנת שתגיש תלונה, מתוך תחושות אישיות. האם לתפקיד ראש יאח"ה מונתה תנ"צ גולן או גברת מירי?
מוטי פלד
נראה לכאורה שמדינת ישראל מתחילה להיות חממה לפושעים צעירים, המשטרה אינה עושה די, מערכת המשפט מחפפת, ולכאורה בגלל עונשים מגוחכים עד אבסורדים יש לפושעים הצעירים מוטיבציה להמשיך בדרכם הנלוזה ואף להעז יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il